2020-12-31, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det verkar bara vara massa etniskt fränder till den döda, bor alla dessa i Eksjö eller har man bussat in dom från andra städer? Skulle inte förvåna mig om det finns en vänsterorganisation bakom dock som använder dessa eritrianer som lättvallade fårskockar som man gör i så många andra fall runt om i landet gällande vänsterfrågor om det ena och det andra, som exempelvis allmännyttan och liknande där man skickar ut grupper av afrikaner att synas och "demonstrera". Kan vara precis vad som hänt även här i Eksjö gällande det här fallet.
Det sägs att det kommit bussar från ex Nässjö.
Senast redigerad av x2016 2020-12-31 kl. 05:18.
Citera
2020-12-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Är det någon som lyckats lista ut vad skatan som mördade killen heter??
Det var alltså en kvinnlig polis som sköt?
Citera
2020-12-31, 08:48
Medlem
Pillevickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det var alltså en kvinnlig polis som sköt?
Vad jag tills igår fått höra skulle det vara en kvinnlig polis men enligt en kille som arbetar hos polisen skulle det vara en man så ärligt talat vet jag inte
Citera
2020-12-31, 09:14
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är ett nonsenspåstående eftersom majoriteten av alla kulor som polisen avfyrar missar sitt mål. Vid likvideringen av downsmongot i Stockholm skjöts det 25 skott av vilka 3 träffade. Det är en träffsäkerhet på 12%. Att använda hålspetskulor är ett påfund som man importerat från USA, där det handlar om att döda beväpnade men obepansrade negrer så fort som möjligt. Det handlar inte om att "minska risken för tredje man".

Det gör man med omfattande skjutträning och bästa sortens riktmedel, två areor där polisen bokstavligen befinner sig på 1800-talsnivå. Polisens hålspetskulor är endast till för att garantera snabbast möjliga förblödning. Det är därför man använder hålspetskulor vid jakt, och det är därför polisen har hålspetsammunition i sina pistoler. Vad efterblivna svennemongon utan kunskap om vare sig vapen eller ammunition tror spelar ingen roll, se till det faktiska utfallet och inte till vad som lögnas. Eller är du en sådan som tror att vi importerar massor av kaosblattar och negrer för att rädda välfärden?
Ammon utredes och köptes in för det jag skrev, att sedan vissa poliser skjuter lika illa som du tänker är inget som ändrar syftet.
Majoriteten av avlossade skott i krig missar också sina mål, och de flesta soldater har då dessutom tillbringat mer tid på skjutbanan än våra poliser.
Citera
2020-12-31, 11:05
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Polisyrket i yttre tjänst är inget för akademiker. Det är ett jobb för personer som har lite tåga, som har sociala färdigheter att kommunicera i huvudsak med dom i dom lägre samhällsklasser, som själva växt upp ute i förorten och i hyreshusen etc.

Nu var inte jag på plats och det är lätt att leka skrivbordscheriff men det är min spontana känsla runt det här.
Du vet inte något om den taktiska utbildningen poliserna får! Det handlar om att läsa av situationer med inringare som är delaktiga i aktuellt brott, det handlar om att se till att situationer med 30 blattar eskalerar etc. Men sådant här förstår inte du på din bittra såsseplattform.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Pol Potebro-Conny briljerar igen. Finns inget motsatsförhållande mellan att ha psykologer som utvärderar de som önskar utföra uppgiften, t. ex. att bli poliser, och den önskades urval efter lämplighet. Gäller på ett antal befattningar inom yrkeslivet. Ingen av vilken du någonsin lär kvalificera dig till
Absolut på pricken!
Citera
2020-12-31, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Har som smålänning bra koll på Eksjö den här skjutningen kommer ju inte göra till det bättre. Dessvärre kommer det nog bli upplopp framöver.
Skjutningen gör nog varken till eller från, möjligen påskyndas nedmonteringen av ett fungerande, västerländskt samhälle.
Det har redan varit upplopp i Eksjö, utan föregående ”polisbrutalitet”. Att svenska myndigheter sätter stopp för barnäktenskap är ett lika gott skäl som en skjutning för att göra kaos om man har den hobbyn.
Citera
2020-12-31, 13:18
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Ammon utredes och köptes in för det jag skrev, att sedan vissa poliser skjuter lika illa som du tänker är inget som ändrar syftet.

Det här är ju direkt barnsligt naivt tänkande. Vad som påstås offentligt från våra myndigheter har ingenting med vad de faktiskt har gjort, vad de faktiskt gör eller vad de avser att göra. Någon gång måste du ju fatta att en statligt anställd tjänsteman har ingen som helst förpliktelse att tala sanning eller att ens vara kompetent.

Den enda anledningen till att använda sådan här ammunition är att maximera förblödningen. Skulle man varit intresserad av att begränsa genomslaget, så hade man haft en plattnosad kula med en kärna av lättmetall och reducerad laddning. Istället använder man hålspetsammunition med extra högt tryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Majoriteten av avlossade skott i krig missar också sina mål, och de flesta soldater har då dessutom tillbringat mer tid på skjutbanan än våra poliser.

I krig så avlossas en massiv majoritet av all ammunition i form av nedhållande eld mot areamål. Du kan inte jämföra detta med att en polis tömmer magasinet på tio meters håll och missar med nästan alla skott.
Senast redigerad av infidel 2020-12-31 kl. 13:24.
Citera
2020-12-31, 15:14
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det här är ju direkt barnsligt naivt tänkande. Vad som påstås offentligt från våra myndigheter har ingenting med vad de faktiskt har gjort, vad de faktiskt gör eller vad de avser att göra. Någon gång måste du ju fatta att en statligt anställd tjänsteman har ingen som helst förpliktelse att tala sanning eller att ens vara kompetent.

Den enda anledningen till att använda sådan här ammunition är att maximera förblödningen. Skulle man varit intresserad av att begränsa genomslaget, så hade man haft en plattnosad kula med en kärna av lättmetall och reducerad laddning. Istället använder man hålspetsammunition med extra högt tryck.

I krig så avlossas en massiv majoritet av all ammunition i form av nedhållande eld mot areamål. Du kan inte jämföra detta med att en polis tömmer magasinet på tio meters håll och missar med nästan alla skott.
Är det pga droger eller en medfödd utvecklingsstörning, som gör att du tror att allt är en sammansvärjning?

Även om man räknar bort nedhållande eld, så träffar inte majoriteten av skotten.
Att du inte vet detta, avslöjar en hel del om vilken kunskap du har, eller rättare sagt saknar.
Citera
2021-01-01, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Poliserna friades helt i det tragiska fallet med Eric.
Jag vet. Jag mena att de som döms för tjänstefel ska gå sparken vilket de borde fått.
Citera
2021-01-01, 18:03
Medlem
Nån som vet vad det står på plakatet som SVT är noga med att pixla?

Fr ca 00:46

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/demonstration-utanfor-polisstationen-i-eksjo-efter-dodskjutningen
Citera
2021-01-01, 18:48
Medlem
SWE-veterans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Nån som vet vad det står på plakatet som SVT är noga med att pixla?

Fr ca 00:46

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/demonstration-utanfor-polisstationen-i-eksjo-efter-dodskjutningen

Jag googlade på bilder från demonstrationen i Eksjö och fann läsbara plakat som jag inte kunde återfinna i SvT film. Budskapet var "Justice for Haben Brhane" samt ett fotografi.
Citera
2021-01-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWE-veteran
Jag googlade på bilder från demonstrationen i Eksjö och fann läsbara plakat som jag inte kunde återfinna i SvT film. Budskapet var "Justice for Haben Brhane" samt ett fotografi.

Fast han har ju redan fått rättvisa. Flera gånger tom. Eller har jag missförstått?

Nu blir det förstås ingen mer rättvisa för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in