2020-12-31, 09:21
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
"Bromsar på bilen är varken bra eller dåligt, det viktigaste är att hålla avstånd i trafiken".

Du är marinerad i skit som Tegnell och Wold har hällt på dig.
Trådens kanske bästa inlägg som fångar essensen i den svenska strategin.
Citera
2020-12-31, 09:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja jag hade nog missuppfattat det hela. Det kan uppkomma med skyddsmask m90;

https://sekotidningen.se/nyhet/forsvarets-skyddsmask-90-stoppas-orsakade-syrebrist/

Intressant det där med att införa motstånd vid andning.
Verkar som om syresättning förbättras när man får motstånd tex.

Ett möjligt problem kan kanske vara otränade personer vars andningsmuskler är svaga o blir utmattade efter period med motstånd?

Lösningen är då att de borde använda masken oftare under kortare tid för att förstärka sin muskulatur?

Intressant artikel om andningsmuskler o andningsmotstånd.

https://traningslara.se/traning-av-andningsmuskulaturen/
Citera
2020-12-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vadå "folk dör i stor skala"

Ha ha era djävlar med era fåniga lögner.

Sverige har en överdödlighet på flera tusen personer men du kanske inte tycker det är så allvarligt.

Utan restriktioner och fungerande sjukvård skulle vi haft en överdödlighet på minst tiotusentals personer.
Citera
2020-12-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant det där med att införa motstånd vid andning.
Verkar som om syresättning förbättras när man får motstånd tex.

Ett möjligt problem kan kanske vara otränade personer vars andningsmuskler är svaga o blir utmattade efter period med motstånd?

Lösningen är då att de borde använda masken oftare under kortare tid för att förstärka sin muskulatur?

Intressant artikel om andningsmuskler o andningsmotstånd.

https://traningslara.se/traning-av-andningsmuskulaturen/
Sedan drog jag kanske för stora introspektiva växlar av min egen upplevelse av vanliga munskydd; jag har kondition som en lungsjuk daggmask efter min covid.
Citera
2020-12-31, 09:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vadå "folk dör i stor skala"

Ha ha era djävlar med era fåniga lögner.

Allt är förstås relativt, men senaste två dagarna har det ju rapporterats över 200 döda per dag. Gott och väl lika många som dör i trafiken på ett helt år, eller antalet mördade på 4 år.
Citera
2020-12-31, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Den största och mest uppenbara lögnen av dem alla i hela detta coronaspektakel, den som legat till grund för alla lockdowns, restriktioner, blöjtvång osv, nämligen lögnen om att asymptomatiska, dvs friska människor kan sprida smitta är nu även vetenskapligt motbevisad efter en studie gjord på 10 miljoner människor i Wuhan. Dags att öppna upp världen imorgon. Varenda liten restriktion ska slopas. Stanna hemma gör man endast när man är sjuk, så som vi ALLTID har gjort i alla tider ändå fram till 2020.

https://www.lifesitenews.com/mobile/news/asymptomatic-transmission-of-covid-19-didnt-occur-at-all-study-of-10-million-finds?__twitter_impress ion=true

"WUHAN, China, December 23, 2020 (LifeSiteNews) – A study of almost 10 million people in Wuhan, China, found that asymptomatic spread of COVID-19 did not occur at all, thus undermining the need for lockdowns, which are built on the premise of the virus being unwittingly spread by infectious, asymptomatic people."
Litar du verkligen på kineserna? De verkar vilja att viruset skall sprudas över världen. Själva har de ingen smitta men resten av världen håller på att gå under. Kina är överbefolkat och tar nog gärna över de länder som avfolkas.

Hur som helst är det bevisat många gånger om att det kan smitta innan symtom och det är inte bara covid 19 som gör det. De flesta så kallade superspridate har knappt haft några symtom och ändå smittat massor.
Citera
2020-12-31, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Allt är förstås relativt, men senaste två dagarna har det ju rapporterats över 200 döda per dag. Gott och väl lika många som dör i trafiken på ett helt år, eller antalet mördade på 4 år.

Och? Det finns drygt 10 miljoner invånare i landet.

Folk dör varje dygn av alla möjliga anledningar.

Det ni sysslar med är att sprida panik hos de svagsinta.
Citera
2020-12-31, 09:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Sedan drog jag kanske för stora introspektiva växlar av min egen upplevelse av vanliga munskydd; jag har kondition som en lungsjuk daggmask efter min covid.

Läskigt hur Covid sänker folks kondition rejält. Hoppas du kan träna upp den snart igen
Citera
2020-12-31, 09:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Läste nu att EU inte godkänner Astras vaccin nu i dagarna. EU kräver mer information och komplettering. Astras vaccin förväntas därför inte godkännas under januari månad.

Trist på ett sätt, då alla skriker efter vaccin, men på ett annat sätt förstår jag det. Det har uppstått många frågetecken rörande deras vaccin. Både hur det fungerar och hur effektivt det är. Vi får hoppas att det rullar på som planerat med de övriga vaccinen så vaccinationsplanen kan rullas ut som planerat. Att det inte uppstår några störningar i leveranser, allvarliga biverkningar, eller att de nu fruktade mutationerna av viruset i sig leder till att vaccinen visar sig vara verkningslösa. Finns onekligen en del hot på vägen. Vore så skönt om vaccinen fungerade så vi kunde återgå till någon form av normalläge framåt senvåren eller försommaren.
Citera
2020-12-31, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sverige har en överdödlighet på flera tusen personer men du kanske inte tycker det är så allvarligt.

Utan restriktioner och fungerande sjukvård skulle vi haft en överdödlighet på minst tiotusentals personer.

Nej det är inte allvarligt.

Underdödlighet i höstas.

Hur såg det ut 2019?

Trenden är det intressanta.

Samt det viktiga att rädda landets frihet och ekonomi.

Annars kan man inte rädda någon från någonting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Läskigt hur Covid sänker folks kondition rejält. Hoppas du kan träna upp den snart igen
Ja den blir bättre dag för dag så det blir säkert ännu bättre med tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Och? Det finns drygt 10 miljoner invånare i landet.

Folk dör varje dygn av alla möjliga anledningar.

Det ni sysslar med är att sprida panik hos de svagsinta.

Hjärtkärlsjukdomar och cancer är inte smittsamma vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in