Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Du skrev "ingen stil". Menade du enbart stående får du specificera detta. Det finns inget som jag håller för omöjligt med er Thairunkare.
Mitt ursprungliga inlägg var ett svar till en person vars polare tyckte nivån på thaiboxning var lägre i Sverige än i Thailand. Jag påpekade att det inte är konstigt då thailändarna dominerade i sin egen sport.
Du påstod att att både lethwei och sanda skulle spöa thaiboxning, vilket inte stämmer. Vid högtider brukar Thailändare och Burmeser mötas vid gränsen och gå matcher. Dessa brukar ske under så kallade Kard Chuek regler som kompromissats fram mellan de olika stilarna. Thailändarna brukar vinna de matcherna.
Sanda vs thaiboxningsmatcher började bli populära för drygt 15 år sedan i Kina. Kina försökte ta efter K-1 och började med ring och dylikt. Till de kinesiska arrangörernas besvikelse var det thailändarna som brukade vinna.
Här är ett exempel på hur de kan se ut, likaså visar de att thaiboxningsclinchen kan fungera som försvar mot nedtagningar. Detta är en gammal match från Buakaw som redan då hade passerat sitt bäst före datum för att fortsätta gå matcher på den högsta nivån i Thailand.
https://www.youtube.com/watch?v=b1B4_vW-IUo
Sen gillar jag alla stående stilar förutom de urvattnade pyjamassporterna som påminner mer om kuddkrig än kickboxning. Sanda, Lethwei, Kickboxning är trevliga stilar de också men det går inte förneka thaiboxnings storhet och influens inom dessa sporter.
Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Gör din egen hemläxa. Det är inte svårt att finna
Du som kom med påståendet men visst både du och jag vet att du ändå inte kan back upp så det är ingen överraskning att du inte kan lägga upp något.