2020-12-30, 22:36
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Nu är jag dock man, men jag hade inte velat bli uppvaktad av inavlade hillbillys.

Jag är också man och jobbade som servitör i min ungdom. Gamla bögar var de som fick skinnet på näsan att växa och jag säger som Gordon Ramsay "the ones with the thickest skin wins". Det var aldrig några snyggingar bland kvinnsen som kom med inviter och tafsade, mest tanter (för mig då), men det bekom mig aldrig. Klart man inte ska ta vad som helst utan att säga ifrån men det skulle aldrig falla mig in att ringa Aftonbladet.
Citera
2020-12-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Jag är också man och jobbade som servitör i min ungdom. Gamla bögar var de som fick skinnet på näsan att växa och jag säger som Gordon Ramsay "the ones with the thickest skin wins". Det var aldrig några snyggingar bland kvinnsen som kom med inviter och tafsade, mest tanter (för mig då), men det bekom mig aldrig. Klart man inte ska ta vad som helst utan att säga ifrån men det skulle aldrig falla mig in att ringa Aftonbladet.

Det var väl Expressen som skrev artikeln. Men inser du inte hur mycket gratis reklam hon har fått nu för sitt cafe. Nu finns det ett perfekt ställe för alla manshatande feminister att sätta sig ned i lugn och ro och ta sig en latte skyddad av cafeägaren.
Citera
2020-12-30, 22:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Utgår från att det är män som ligger bakom trakasserierna och frågan man ställer sig då är vad har dessa män gemensamt?

Jo att dom är män.
Det är människor som ligger bakom.
Kön är en social konstruktion som inte betyder någonting, det finns inga skillnader mellan män och kvinnor.

Man får i första hand fråga sig vad dessa människor varit med om tidigare som gör att de beter sig så här? Vi måste sluta skuldbelägga.
Citera
2020-12-30, 22:45
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Det var väl Expressen som skrev artikeln. Men inser du inte hur mycket gratis reklam hon har fått nu för sitt cafe. Nu finns det ett perfekt ställe för alla manshatande feminister att sätta sig ned i lugn och ro och ta sig en latte skyddad av cafeägaren.

Jo det är sant. Och det är också en kultur jag formligen avskyr. Men visst, säkert ett smart drag i dessa tider. Själv skulle jag lagt ner cafét om ett sånt tilltag var det enda som höll det vid liv.
Citera
2020-12-30, 23:00
Medlem
Citat:
Jo det är sant. Och det är också en kultur jag formligen avskyr. Men visst, säkert ett smart drag i dessa tider. Själv skulle jag lagt ner cafét om ett sånt tilltag var det enda som höll det vid liv.

Tvivlar på att hon gjorde detta för att locka nya kunder till byn, det jag menade var att nu är det väldigt bra reklam för henne.

Tror mer på att hon är bara trött på att hillbillys försöker ragga upp henne. Kan ju också vara så att hon är ny i byn, vilket får männen att bli alldeles till sig när dom äntligen får se en ny tjej. Hon är ju heller inte så gammal, född 1992 men känns lite över gränsen att skicka vänförfrågningar osv till henne borde väl räcka med att snyggt flörta lite fint med henne när man är där och beställer sin kaffe.
Citera
2020-12-30, 23:06
Medlem
MoLoKs avatar
Och hon har alltså inte filmat något av detta... Hon överdriver.

Sen kan hon väl ställa in Facebook så att det inte går att fråga om å va vän.
Citera
2020-12-30, 23:11
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Tvivlar på att hon gjorde detta för att locka nya kunder till byn, det jag menade var att nu är det väldigt bra reklam för henne.

Tror mer på att hon är bara trött på att hillbillys försöker ragga upp henne. Kan ju också vara så att hon är ny i byn, vilket får männen att bli alldeles till sig när dom äntligen får se en ny tjej. Hon är ju heller inte så gammal, född 1992 men känns lite över gränsen att skicka vänförfrågningar osv till henne borde väl räcka med att snyggt flörta lite fint med henne när man är där och beställer sin kaffe.

Det är alltså inget beteende jag själv sysslar med så jag håller med dig i allt du skriver här. MEN, jag blir less på den moderna kvinnan som ska vara superhjälte vid frontlinjen och klara allt en man klarar...ändå gnälls det mer nu än någonsin. De ska äta kakan och ha den kvar - plus lite till.
Citera
2020-12-30, 23:16
Medlem
Citat:
Det är alltså inget beteende jag själv sysslar med så jag håller med dig i allt du skriver här. MEN, jag blir less på den moderna kvinnan som ska vara superhjälte vid frontlinjen och klara allt en man klarar...ändå gnälls det mer nu än någonsin. De ska äta kakan och ha den kvar - plus lite till.
Vad fasen då ”äta kakan och ha den kvar”??

Har en människa rätt att få jobba i fred utan att bli sexuellt trakasserad eller inte?

Finns ingen jävla dubbelmoral i det kravet alls.
Citera
2020-12-30, 23:22
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Sådant händer även män.

Jag vet. Men nu pratar jag om mina erfarenheter, inte främmande mäns
Citera
2020-12-30, 23:23
Avstängd
Babberadarn ger fullt utslag!
Varför då? Jo när dessa kallar kvinnorna "horor" när de blir nekade ger 100% utslag!
När jag var yngre fanns inte dessa problem! Har iaf aldrig hört det när jag var yngre.
Skulle det inte vara så antar jag att uppgiftslämnaren är mytoman!
Citera
2020-12-30, 23:23
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Då förstår jag. Ursäkta missförståndet.

Ingen fara. Det blir ofta lite hätskt i såna här trådar. Ett hett ämne helt enkelt
Citera
2020-12-30, 23:24
Medlem
Cranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Hade jag bott där hade jag satt mitt arsle där så fort tid funnits och verkligen fått småpojkarna att få höra min stämma om de gått över gränsen. Seså, Hedemora-MÄN - ta tag i detta eller förbli de mesar som alla ser er som nu...

Hey du verkar behövas här. Kan du flytta hit omgående?
Jag blir stalkad av en dåre till och från under tre år, du kanske kan komma och ta honom i örat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in