2020-12-30, 22:52
Medlem
Hur länge kan man lyssna på hög musik i en hyreslägenhet?

I morgon kommer jag fira nyår.

Har nämligen en arabisk smuts granne som bankar på väggen, ska dra konfrontera honom i morgon.

tacksam för info.
Citera
2020-12-30, 22:55
Medlem
Bubba00s avatar
Inte finns det väl regler för sådant? Sunt förnuft gäller här! Spelar du inte allt för ofta och med försvarbar volym ska det nog gå bra.

Lycka till med konfirmationen. Hälsa vänligt med högern men håll en sten i beredskap i vänsterhanden.
Citera
2020-12-30, 22:58
Medlem
MachoAlgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten

Har nämligen en arabisk smuts granne som bankar på väggen, ska dra konfrontera honom i morgon.

tacksam för info.

Brukar väl vara 22 som är det vanligaste. Men är det en arab så är det bara att köra på 😎
Citera
2020-12-30, 23:00
Medlem
storpungens avatar
23:00 på helgen. 22:00 på vardagar. Annars är det sunt förnuft.
Citera
Medlem
Citat:

tacksam för info.

Vad är problemet? Har du inte kräm nog i din anläggning för att dra på så att du inte hör hans bankande längre?

Nä, skämt åsido, det är som bubba säger, det är lite sunt förnuft som gäller. Det har ju endel med omständigheter också, har du ljudisolerat och döv granne så får du spela hur mycket du vill t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
23:00 på helgen. 22:00 på vardagar. Annars är det sunt förnuft.
även om det handlar om nyår.
Citera
2020-12-30, 23:01
Medlem
Citat:

Brukar det vara lungt och tyst i området vid tolvslaget hos er?
Citera
2020-12-30, 23:02
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Antagligen kan man kräma på framåt småtimmarna då.
Citera
2020-12-30, 23:04
Medlem
sverjevenns avatar
Nyårsafton är det väl bara att ösa på. I övrigt vanligt sunt förnuft.
Lättkränkt arab tror jag inte man ska bry sig så mycket om vad han tycker.
Citera
2020-12-30, 23:09
Medlem
madeinflens avatar
Vill minnas att det är 22 på vardagar och 23 på helger.
I mitt hus skriver grannarna lapp och sätter upp i hissen om de tror det blir senare. Med sitt nummer och uppmaning att höra av sig om det blir för bra. Bra folk som bor här mao.
Trots nyår finns det barnfamiljer och de som arbetar också på nyårsdagen så föreslår att ni dämpar er duktigt någon gång efter tolvslaget.
Citera
2020-12-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Vad är problemet? Har du inte kräm nog i din anläggning för att dra på så att du inte hör hans bankande längre?

Nä, skämt åsido, det är som bubba säger, det är lite sunt förnuft som gäller. Det har ju endel med omständigheter också, har du ljudisolerat och döv granne så får du spela hur mycket du vill t.ex.

Ska du säga det när störningsjouren dyker upp? Mina grannar är döva så jag får spela hur högt jag vill

Det normala brukar vara kl 22, 23 vid helger men bästa är att kolla upp kan skilja mellan fastighetsägare. Annars beror det på vilken sorts grannar man har också, yngre personer brukar acceptera högt ljud långt in på natten, gamlingar vill ha tyst dygnet runt.
Citera
2020-12-30, 23:25
Avslutad
Citat:

tacksam för info.

Kanske menar du hur starkt man är tillåten att spela? För det är också musiktypen som påverkar. Är det basgångar som vibrerar ner putsen från fasaden, eller spelar du starkt av en soloviolin? Eller är det helvetesrap, kanske blandat med Plura?

Kolla vad som står på hyresvärdens hemsida. Musik brukar stängas av kl 22, och även innan dess får man inte kräma ut 4000 W i sin musikmaskin. Inte ens på nyårsafton.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in