Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Valuppdatering
Ja Lucas, det där tror du väl inte på själv ? Trump har varit den mest framgångrike Presidenten i vår livstid, men inte nog med det Pence som gärna blir President 2024 vill givetvis ha majoriteten i landet med sig. Pence kommer inte behöva göra annat än att avfärda swingstaternas elektorer alternativt välja Trumps elektorer den 6:e så har han gjort sin valkampanj 2024 redo för vinst.
Lite nytt sedan sist...
- Med senator Hawley som nu committat sig på att invända kommer dussintals (snart hundratals) house-republikaner framföra sina invändningar/"objections", inget McConnell och Pelosi kan göra för att stoppa denna process nu. Snöbollen rullar !
- ..Om de inte återkallar Electoral Count Act från 1887.
- Om de försöker ändra ECA 1887, utan att upphäva lagen, är dessa "nya" regler per automatik ogiltiga.
- Att göra något för att "stoppa" senatorer och representanter från att invända skulle vara ett direkt brott mot lagen, fängelse.
- Att göra något så radikalt att "blockera" senatorer eller representanter skulle faktiskt tvinga senatens president att avfärda deras (McConnell och Pelosi´s) handlingar.
- Senatens President (Pence) kan till och med utöva 12:e Amendment!
- Under alla omständigheter kommer VP Pence då skrota alla försök av McConnell Pelosi till regeländringar.
Detta ser bra ut för Team Trump.
Jo det tror jag faktiskt på. Det grundar jag på att Trump faktiskt förlorade valet och samtidigt framstår som den minst framgångsrike presidenten i USA:s moderna historia. Att han i panik nu verkar vilja damma av hoppas på lagar som tillkom när hästdroskorna dominerade stadsbilden i USA och hans familj var tysk visar ju på hur djupt han gräver för att försöka ogiltigförklara väljarnas röster.
Så jag pratar demokrati där lag ordning rättsprincipen skall råda och ges företräde , du prata diktatur och total nonchalans för konstitutionen som ju USA som statsbildning vilar på.
Trump kommer därför inte att kunna utse sig till vinnare av valet i ett försök att kunna behålla den immunitet som ju skyddat honom mot åtal och det vet han utan tvivel. Så enkelt är det faktiskt.