2020-12-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tror även det abnorma egot spelar in, då slipper han vara med få Biden svärs in.

Ja precis. Han slipper att ”lämna över” makten till Biden.
2020-12-30, 20:37
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vad händer om Trump avgår innan den 6:e och Pence svärs in. Vem presiderar då över rösträkningen?
Det utses en ny vicepresident som får sköta jobbet fram till den 20:e januari.
2020-12-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Det utses en ny vicepresident som får sköta jobbet fram till den 20:e januari.

Kan Pence nominera vem som helst?
2020-12-30, 20:48
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja även om Pence inte behöver vara den som utför den ceremoniella uppgiften att bekräfta Biden som USA:s näste president så är det kutym/tradition att han som vicepresident gör detta. Vi får därför hoppas Pence gör sin ceremoniella plikt som vicepresident den 6 jan. så han trots fyra kaosår med Trump får ett bra politiskt avslut som vicepresident och inte alltför sargat eftermäle som chefen.
Så vara med eller inte vara med det är frågan, finns ju faktiskt få andra alternativ för Pence trots allt.

Valuppdatering

Ja Lucas, det där tror du väl inte på själv ? Trump har varit den mest framgångrike Presidenten i vår livstid, men inte nog med det Pence som gärna blir President 2024 vill givetvis ha majoriteten i landet med sig. Pence kommer inte behöva göra annat än att avfärda swingstaternas elektorer alternativt välja Trumps elektorer den 6:e så har han gjort sin valkampanj 2024 redo för vinst.

Lite nytt sedan sist...

- Med senator Hawley som nu committat sig på att invända kommer dussintals (snart hundratals) house-republikaner framföra sina invändningar/"objections", inget McConnell och Pelosi kan göra för att stoppa denna process nu. Snöbollen rullar !

- ..Om de inte återkallar Electoral Count Act från 1887.

- Om de försöker ändra ECA 1887, utan att upphäva lagen, är dessa "nya" regler per automatik ogiltiga.

- Att göra något för att "stoppa" senatorer och representanter från att invända skulle vara ett direkt brott mot lagen, fängelse.

- Att göra något så radikalt att "blockera" senatorer eller representanter skulle faktiskt tvinga senatens president att avfärda deras (McConnell och Pelosi´s) handlingar.

- Senatens President (Pence) kan till och med utöva 12:e Amendment!

- Under alla omständigheter kommer VP Pence då skrota alla försök av McConnell Pelosi till regeländringar.

Detta ser bra ut för Team Trump.
Senast redigerad av Nixter 2020-12-30 kl. 20:54.
2020-12-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vad händer om Trump avgår innan den 6:e och Pence svärs in. Vem presiderar då över rösträkningen?
Vet faktiskt inte, Chuck Grassley eller Nancy Pelosi kanske.
Vad jag kan utläsa så påverkar det ändå inte vem som bekräftar valresultatet då det ju bara som sagt skall bekräftas i en visserligen viktig politisk del i övergången till ny administration men ändå mer av ceremoniell karaktär.
2020-12-30, 20:57
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jag hoppas fortfarande på Trump. Inte så att jag tror att det är kassaskåpssäkert men jag tror inte på några nya bevis.

Lyckas Trump så beror det på att delstatspolitiker bestämmer sig på att agera på de vittnesmål som valobservatörer presenterade på de public hearings som hölls och bestämmer för att avcertifiera Biden segern och istället certifiera Trump elektorer. Det går fortfarande att genomföra även om jag kanske inte riktigt tror på det scenariot själv...

Hursomhelst, skulle jag peka på den mest realistiska vägen till en Trump seger så är det just det. Att delstatspolitiker agerar på det som redan presenterats. Hur troligt ett sådant scenario sedan är får var och en bedömma....

Problemet för GammelGoparna är att om Pence skulle försöka kuppa så sätter man nya regler för framtiden. Att ändra ett flerhundraårigt system bara för att tror jag är helt otänkbart. När krutröken lagt sig kommer man att jobba för att det aldrig ska dyka upp en ny DJT igen. Kampen mot påstått valfusk på Twitter kommer vi aldrig att få se igen. DJT har blottat stora brister och orsakat mycket svårläkta skador. Frågan är om Biden vågar benåda honom eller om det blir postumt.

Mike Pence
2020-12-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vet faktiskt inte, Chuck Grassley eller Nancy Pelosi kanske.
Vad jag kan utläsa så påverkar det ändå inte vem som bekräftar valresultatet då det ju bara som sagt skall bekräftas i en visserligen viktig politisk del i övergången till ny administration men ändå mer av ceremoniell karaktär.

Nej det är ju bara en ceremoniell roll.
Vad jag förstår av 25th Amendment så ska, om VP-posten är vakant så ska presidenten nominera och bekräftas genom majoritetsbeslut i bägge kamrarna. Kan bli svårt att hinna från den 3:e till den 5:e att göra valen färdiga.
2020-12-30, 21:03
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Valuppdatering

Ja Lucas, det där tror du väl inte på själv ? Trump har varit den mest framgångrike Presidenten i vår livstid, men inte nog med det Pence som gärna blir President 2024 vill givetvis ha majoriteten i landet med sig. Pence kommer inte behöva göra annat än att avfärda swingstaternas elektorer alternativt välja Trumps elektorer den 6:e så har han gjort sin valkampanj 2024 redo för vinst.

Lite nytt sedan sist...

- Med senator Hawley som nu committat sig på att invända kommer dussintals (snart hundratals) house-republikaner framföra sina invändningar/"objections", inget McConnell och Pelosi kan göra för att stoppa denna process nu. Snöbollen rullar !

- ..Om de inte återkallar Electoral Count Act från 1887.

- Om de försöker ändra ECA 1887, utan att upphäva lagen, är dessa "nya" regler per automatik ogiltiga.

- Att göra något för att "stoppa" senatorer och representanter från att invända skulle vara ett direkt brott mot lagen, fängelse.

- Att göra något så radikalt att "blockera" senatorer eller representanter skulle faktiskt tvinga senatens president att avfärda deras (McConnell och Pelosi´s) handlingar.

- Senatens President (Pence) kan till och med utöva 12:e Amendment!

- Under alla omständigheter kommer VP Pence då skrota alla försök av McConnell Pelosi till regeländringar.

Detta ser bra ut för Team Trump.

Det kan sluta med att man står med 538 electorröster för Dem mot 538 för Rep. Det går ju att syna Rep om Dem är intresserade av det.
Tveksamt men DJT har sprallat solo hittills men jag tror att Dem kan jävlas om dom tycker det behövs. Det som talar för Biden är att Rep är konservativa, dom vill att allt ska vara som det alltid har varit.

Mike Pence
2020-12-30, 21:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Problemet för GammelGoparna är att om Pence skulle försöka kuppa så sätter man nya regler för framtiden. Att ändra ett flerhundraårigt system bara för att tror jag är helt otänkbart. När krutröken lagt sig kommer man att jobba för att det aldrig ska dyka upp en ny DJT igen. Kampen mot påstått valfusk på Twitter kommer vi aldrig att få se igen. DJT har blottat stora brister och orsakat mycket svårläkta skador. Frågan är om Biden vågar benåda honom eller om det blir postumt.

Mike Pence

Pence kuppa ? Du har enorma volymer bevisat valfusk, anledningen till att Pence tillskrivs möjligheten är inskrivet i Konstitutionen och han skall här agera. Ju snabbare du förstår att det är de som valfuskat som kuppar kommer du lägga ihop dina tankar något mer logiskt.

Du verkar inte heller kommit till insikt i att USA och Kina är i krig. Ett "tredje världskrig" utan vapen (änsålänge). Att släppa fram China-Joe kommer inte på kartan, Trump är en väsentligt bättre krigs-President som inte helt osannolikt släpps fram att leda USA även 2024, precis som under andra världskriget.
2020-12-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Obama sänkte sitt stöd från 2008 till 2012 med 3 miljoner medan Trump under sin mandatperiod ökade sitt stöd med 9 miljoner. Inte illa med tanke på att Obama hyllades non-stop och fick Nobels Fredspris trots att han startade flera krig medan Trump hatades i MSM dagligen i fyra år men skapade fred i MÖ och destabiliserade Nord-Korea. Trump är den POTUS som fått flest röster av alla POTUS någonsin. Så sett till antal röster Obama och Trump fick vid sina respektive val så slog Trump Obama med hästländer. Att öka sitt stöd så mycket samtidigt som man låtsar att Biden fick 15 miljoner fler röster än Obama 2012 är det ingen som tror på. Biden satt i källaren och de gånger han gick på valmöten kom det 20 bilar. Obama var ute och kampanjade för Biden och han drog inte heller särskilt många åhörare. 81 miljoner är en enda stor fet lögn och den håller på att avslöjas.
Jag kan inte påminna mig att Trump hatades dagligen i Fox News. Räknas inte den allra största MSM-kanalen in i MSM hos högertöntarna? Vad är det som är alternativt med Fox? Att de är höger?

NordKoreapolitiken och Mellanösternpolitiken, om man nu kan tala om en politik överhuvudtaget, det har ju mest varit plötsliga infall utan någn långsiktig strategi har varit mest parodisk när den inte varit tragisk.

Så gott som alla utrikespolitiska beslut Trump tagit har militären varit emot. Trump tillhör den exklusiva skaran losers som förlorar ett val som sittande president.

Han har dessutom fått färre röster totalt än sin motståndare två ggr. Det måste väl vara unikt.
2020-12-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birreskumberg
Såhär gick det till när man röstade i Georgia. Upplagt för fusk.

https://securevotega.com/voting-system/

Det var några personer som postade en bild på sin valsedel och det visade sig att QR koden visade fel kandidat. Jag hittade två av bilderna på valsedeln där man ser att personen röstar på Republikanerna, men QR koden röstar på Demokraterna.

Bilderna är lite suddiga, men lyckades få fram följande information från mobiltelefonen.

Citat:
DOMINION VOTING 846-07A

Presidentvalet: https://image-cdn.parler.com/u/l/ulo4qtJ5dD.jpeg

Fyllnadsvalet: https://image-cdn.parler.com/d/F/dFkENORHjO.jpeg

Det blir samma typ av fusk i Fulton County den 5:e januari.
2020-12-30, 21:12
Medlem
"Traitor-Mitch" verkar samverka med "Nancy-Bitch" för att förbjuda bestridande av elektorsröster, trots att detta är inskrivet i USAs grundlag. Pfft... och folk kallar Trumps agerande "odemokratiskt"!

www.twitter.com/mtgreenee/status/1344325697473544194

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in