2020-12-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Eftersom riksdagen skall efterhandsgodkänna tycker jag inte man behöver känna att risken är så stor för oegentligheter. Jag känner mig mer otrygg med ett farligt virus i omlopp än med någon enstaka omotiverat nedstängd badplats sommaren 2021. Vetenskapen kommer ändå inte hinna producera det du efterfrågar och viruset tar inte kölapp.

Man bör veta tillräckligt redan nu för att kunna utesluta stora platser utomhus.
Och frågan var inte om det skulle användas utan det faktum att lagförslaget innehåller enormt stora möjligheter att begränsa vår frihet.
Jag tror inte heller det kommer att användas i någon omfattning utan att syftet är rent populistiskt.
Någon marginell restriktion kommer möjligen användas med syfte att kunna säga att dom både instiftat långt gående pandemilagar samt använt dom för att försvara sig mot anklagelser att dom inte agerade.
Citera
2020-12-30, 15:06
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Hur gick det ens till?
Drog man vaccinet från flaskan direkt utan att se hur mycket man drog upp?
En flaska är just 5-6 doser.
Nån idiot som inte läste instruktionerna. Såna finns alltid. Gissar att vederbörande får en rätt fin uppläxning av sin chef och kanske blir av med sin legitimation om de har sånt i tyskland.
Citera
2020-12-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Tomorrow is the grand slam finale. The headshot. The second to last and greatest accelerator.

Är det vinter nu eller har "the winter just begun" i vanlig ordning? Har vintern startat i Mars? April?
Citera
2020-12-30, 15:09
Avslutad
Citat:
Hur gick det ens till?
Drog man vaccinet från flaskan direkt utan att se hur mycket man drog upp?
En flaska är just 5-6 doser.

Låter som man drog hela flaskan och inte fattade att det var 5-6 doser i den, ja.

Märkligare är att överdosen ger coronasymptom...
Citera
2020-12-30, 15:09
Medlem
Citat:
Hade han överlevt ifall han burit mask menar du?
Det är alltid en fördel att använda mask. Den skyddar förstås.
Citera
2020-12-30, 15:10
Medlem
Kinesisk vaccin visar 79% effektivitet.

https://www.nytimes.com/2020/12/30/business/china-vaccine.html#click=https://t.co/dALOGNTGVM
Citera
2020-12-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Låter som man drog hela flaskan och inte fattade att det var 5-6 doser i den, ja.

Feber, muskelvärk och liknande är ju covidsymtom även om det lika gärna kan vara något annat. Typiska gensvar på kraftigt aktiveratnimmunförsvar ochninte typiskt för Covid är min gissning.
Citera
2020-12-30, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är alltid en fördel att använda mask. Den skyddar förstås.

Den skyddar i viss mån, förmodligen betydligt mindre än du tror dock.
Citera
2020-12-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll

Inte alls, coronasymptom är immunsystemet som försöker döda viruset.
Vaccinet ger samma immunsvar, om det fungerar, men mildare.

Vissa människor märker ingenting, andra får lite feber och ömhet etc.
Med en fem gånger högre dos är antagligen också symtomen på vaccinet högre.
Citera
2020-12-30, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
243 dödsfall rapporterade på 24 timmar. En per vartannat inlägg ungefär.

Det får man ändå ge alla spinndoktors, påverkansagenter och femtekolonnare i tråden - ni har lyckats. Och sen då?

Dom har dock inte dött senaste 24 timmarna som fortfarande en del tolkar det som. Förmodligen ökar antalet döda, men inte till sådana nivåer. Från 80 döda till uppåt 100 döda och sedan från 100 döda till 120 döda, per dag, eller liknande kan man dock ana.

Oavsett om det rapporteras 35 döda eller 243 döda en viss dag så är det som gäller att hela december kommer runt 100 personer per dag att dö i snitt i Sverige av covid-19. Det är eftersläpningar, särskilt nu runt helgerna.
Senast redigerad av Krimkoll 2020-12-30 kl. 15:17.
Citera
2020-12-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Var på Ica Maxi för en timme sedan och det är fan dagens spaning. Människor med munblöja tar ingen hänsyn. De tänker att folk kommer flytta sig om jag kommer för att jag har en bit papper över ansiktet. Sedan stannar dom en halv meter bredvid en som står och plockar potatis och suckar att man inte flyttar sig.

Har sån lust att dra i deras munskydd och ge de en munblöje slap med resårbanden.

Och varför är det ofta 70+ Människor med munblöja ute i rushen och handlar? Är riskgrupper på allvar odödliga när dom har munskydd?

Hela den här munskydds debatten har gjort att äldre utan kunskap tror att munskyddet ska skydda de från Corona och då kan dom gå ut på bolaget klockan 5 när det är som flest människor där. Eller gå och äta lunch mitt i veckan.

Det är ju rätt lätt att utläsa från din kommentar att det inte enbart är av rent rationella skäl du retar dig på munskydd. Du verkar rätt lättretad i största allmänhet. Idioter finns överallt, alltid, bara att vänja sig.

Odödlighetssyndromet återfinns lite här och var: Ibland har de munskydd, ibland har de cykelhjäm, ibland har de Audi.
Citera
2020-12-30, 15:18
Medlem
Det är jag är nyfiken på är hur stort mörkertalet bland nuvarande smittade är. Det har alltid gått åt helvete när vi gissar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in