Citat:
Ursprungligen postat av
LordBrettSinclair
...liksom Trump fick fler röster i detta val än någon republikan före honom, och mot bakgrund av hur svagt stödet för både Biden och Harris var dels under Demokraternas nomineringsprocess samt sedan även uppenbart under de "massmöten" som ordnades under valspurten så är Bidens/Harris enormt stora antal röster milt sagt att betrakta som just anmärkningsvärt, och att de därtill kom in på slutet som avgörande poströster... Så anmärkningsvärt på min ära att det inte går att bara nonchalera hur det kan ha blivit så, i synnerhet när det visar sig med kirurgisk precision koka ned till ett par stora och avgörande distrikt i ett par viktiga och avgörande delstater... Var det GW som sade "hata slumpen" eller var det någon annan, minns inte?
Du har rätt i att det fanns några anmärkningsvärda saker i valet, mycket anmärkningsvärda rentav.
Till att börja med att Trump redan före valet sa att om han förlorade så skulle det bero på valfusk.

Vem agerar på det viset? Jag har då aldrig hört något liknande.
Och det sa han trots att opinionsläget visade att Biden hade övertaget.
Han beredde alltså vägen för en kampanj om valfusk redan före valet.
För det andra så utropade han sig till segrare långt innan rösträkningen var klar. Vem gör så?
För det tredje så sa han direkt när Bidens vinst var klar att det var valfusk. Mig veterligen hade det inte framkommit några rapporter från valobservatörer om oegentligheter, tvärtom sade de att valet gick rätt till.
Så hur kunde Trump säga att det fanns valfusk? Jo, därför att han vägrade förlora och han hade ju som sagt förberett sig och sina supportrar på detta!
Poströsterna blev fler än vanligt pga pandemin och det gjorde att rösträkningen tog tid. Och eftersom det var väl känt att Biden hade uppmanat folk att använda poströstningen för att slippa trängsel i köer, så var det väntat att rösterna på Biden skulle bli fler när poströsterna äntligen räknades.
Och här kom ytterligare en anmärkningsvärd händelse: Trump ville stoppa rösträkningen.
Så visst var valet anmärkningsvärt men det får ju tillskrivas Trump. Som fortfarande inte har erkänt att han förlorade.