2020-12-23, 11:36
Medlem
Worezs avatar
Är på jakt efter en liten tvåa i Stockholm (max 40 kvm) och undrar i vilka områden jag ska leta i med en budget på 2,8 miljoner?

Vet att innerstaden är utesluten. Funderar på dessa områden: Svedmyra, Västertorp, Hägersten, Hjorthagen, Skärmarbrink, Björkhagen, Sockenplan.

Vill ni addera något område att leta i?
Citera
2020-12-23, 11:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad menar du egentligen, det är väl bara att kolla hemnet och ratta i sökparametrarna. Eller är det skvaller du vill ha?
Citera
2020-12-23, 12:21
Medlem
welcometorealitys avatar
Köp en lyxkåk i mellan Sverige istället.
Citera
2020-12-23, 12:28
Medlem
Andersdamaans avatar
I Bromma så kan du hitta lägenheter i den prisklassen. Kolla här t.ex:
https://www.hemnet.se/bostader?location_ids%5B%5D=898740&item_types%5B%5 D=bostadsratt&rooms_min=2&rooms_max=2&living_area_ min=40&living_area_max=45&price_max=3000000

Bromma är dessutom relativt tryggt, välordnat, fyllt av grönområden och välutbyggt när det gäller kollektivtrafik.
Citera
2020-12-23, 12:36
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Är på jakt efter en liten tvåa i Stockholm (max 40 kvm) och undrar i vilka områden jag ska leta i med en budget på 2,8 miljoner?

Vet att innerstaden är utesluten. Funderar på dessa områden: Svedmyra, Västertorp, Hägersten, Hjorthagen, Skärmarbrink, Björkhagen, Sockenplan.

Vill ni addera något område att leta i?

När du säger Stockholm, menar du då Stockholms stad (kommun), eller inkluderar du väldigt närliggande kommuner som Sundbyberg, Solna, Danderyd och Lidingö?
Citera
2020-12-23, 13:19
Medlem
Jag hade kikat på Danderyd utan tvekan. Finns massa 2or där för under 3 mille.

Danderyd som kommun ligger väl i topp på alla parametrar (skola, dom som bor där, trygghet, välmående kommun ekonomiskt, osv) som finns, 13-15 min med buss från Danderyd Sjukhus rätt in i stan.
Citera
2020-12-23, 13:21
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
I Bromma så kan du hitta lägenheter i den prisklassen. Kolla här t.ex:
https://www.hemnet.se/bostader?location_ids%5B%5D=898740&item_types%5B%5 D=bostadsratt&rooms_min=2&rooms_max=2&living_area_ min=40&living_area_max=45&price_max=3000000

Bromma är dessutom relativt tryggt, välordnat, fyllt av grönområden och välutbyggt när det gäller kollektivtrafik.

Knappt tittat alls åt det hållet. Vilket område i Bromma är att rekommendera?

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
När du säger Stockholm, menar du då Stockholms stad (kommun), eller inkluderar du väldigt närliggande kommuner som Sundbyberg, Solna, Danderyd och Lidingö?

Hm. Knappt tänkt på det, men väldigt osugen på allt i norrort.
Citera
2020-12-23, 13:50
Medlem
Triremers avatar
Ekhagen verkar underskattat. Naturskönt och längs röd linje bara några minuter från city.
Citera
2020-12-23, 14:48
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Ekhagen verkar underskattat. Naturskönt och längs röd linje bara några minuter från city.
Mm, bra inspel!
Citera
2020-12-23, 14:58
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer

Vet du om trafiken från E18 stör mycket?
Citera
2020-12-23, 15:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Knappt tittat alls åt det hållet. Vilket område i Bromma är att rekommendera?
Finns inga direkt dåliga områden i Bromma även fast Blackeberg har ett hyfsat oförtjänt dåligt rykte. Själv så bor jag i Åkeslund (Närheten av Brommaplan) och stormtrivs. Även Riksby och Minneberg/Traneberg/Alviks Strand är trevliga områden. Likaså Åkeshov.
Citera
2020-12-23, 15:37
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Finns inga direkt dåliga områden i Bromma även fast Blackeberg har ett hyfsat oförtjänt dåligt rykte. Själv så bor jag i Åkeslund (Närheten av Brommaplan) och stormtrivs. Även Riksby och Minneberg/Traneberg/Alviks Strand är trevliga områden. Likaså Åkeshov.

Blackeberg oförtjänt dåligt rykte?

Angående Bromma skulle jag undvika nästan allt kring Brommaplan, Blackeberg, Spånga m.m. Abrahamsberg, Alvik, Västerled är väldigt mycket trevligare. Men är ditt absoluta tak på 2.8 miljoner så blir det nog svårt att få i de områden du nämnt.
Senast redigerad av Tyri 2020-12-23 kl. 15:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in