2020-12-28, 20:56
Medlem
köpte idag sprit på systemet pga nyår.

Systembolaget var full med folk, de höll inte distans där inne.
De som de endast följde var distans vid kön, om ens det.

Annars så hade man en och annan förkyld och sniffis person springande där inne.
Citera
2020-12-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ja eller 315-335 av en befolkning på över 10 000 000.

Frågan är hur många IVA platser Sverige har, har för mig de är ganska få sett till befolkningen.
Citera
2020-12-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten

Vad hade du förväntat dig?
Om du inte vill riskera smitta får du beställa hem eller dricka saft.
Citera
2020-12-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vad hade du förväntat dig?
Om du inte vill riskera smitta får du beställa hem eller dricka saft.

Jag hade förväntat mig att de sjuka stannar hemma medan de friska kan dra till systemet snabbt.
Citera
2020-12-28, 21:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Jag köpte mitt tio dagar innan jul. Det kunde väl du också gjort? Självklart är det många som handlar nu då de flesta har svårt att planera, alternativt hävt i sig allt då de har för vana att dricka till det tar slut.
Citera
2020-12-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Frågan är hur många IVA platser Sverige har, har för mig de är ganska få sett till befolkningen.

Förra året fanns det 526 IVA-platser. Sen utökade man platserna detta år med ca 300 platser efter att C19 bröt ut. Vet ej hur många av dessa 300 som finns kvar..

FHM prognostiserade att Sverige skulle behöva mellan 900 och 1300 IVA-platser när pandemin når sin kulmen med allra flest sjuka i Sverige, men hittills har man ju inte sett den utvecklingen.
Citera
2020-12-28, 21:04
Medlem
Citat:
Jag hade förväntat mig att de sjuka stannar hemma medan de friska kan dra till systemet snabbt.
Hur vet du någon var sjuk med covid-19?
Kanske testat negativt?
Man kan även smitta utan symptom så kanske är du där och sprider smittan.
Citera
2020-12-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag köpte mitt tio dagar innan jul. Det kunde väl du också gjort? Självklart är det många som handlar nu då de flesta har svårt att planera, alternativt hävt i sig allt då de har för vana att dricka till det tar slut.

Folk fattar inte hur dumma de låter när de säger sånt.

"jag är en idiot och kan inte planera mina inköp så jag var tvungen att springa på Systembolaget i mellandagarna och det var massa andra idioter där. Varför är det så många idioter där mellandagarna?"
Citera
2020-12-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag hade problem att komma in på twitter-länken i början. Men nu har jag kommit in på den, och jag ser att ena sköterskan står farligt nära patienten. Men det skulle kunna förklaras exempelvis av att patienten har dålig hörsel. Att sköterskorna saknar munskydd, klandrar jag inte sköterskorna själva för. Jag klandrar vårdsystemet, och dom direktiv som Folkhälsomyndigheten har gett.

Hur som helst, så svarade jag i första hand på skribenten "Varglig"s påstående att vi "nu" vet att viruset kan smitta från individer utan symtom.

Varglig skrev:
"Fast det argumentet är ju helt stenålders nu när vi vet att skiten smittar även från personer som inte ens vet att de har sjukdomen och är symptomfria, samt att det smittar under inkubationstiden också."

Från bilden ser det i alla fall ut som de har visir vilket fungerar lika bra eller bättre i nära kontakter.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.11.23.20237149v1.full.pdf
Citera
2020-12-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hur vet du någon var sjuk med covid-19?
Kanske testat negativt?
Man kan även smitta utan symptom så kanske är du där och sprider smittan.

Man ser ju att deras näsor är röda som Rudolf med röda mulen, sedan så sniffar de in snor.
Citera
2020-12-28, 21:08
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Jag är väl medveten om att du använder förnekelse som en försvarsmekanism, det är ok att vara rädd.

Inte ett skit rädd vad det gäller vården idag.. Vet inte varför du försöker projicera?

Vad jag däremot är rädd för är idioter som inte följer de enkla förhållningsregler, samt efterblivna anti-waxxers.
Det är dessa individer som kommer göra att vi får dras med skiten längre än vad som varit nödvändigt..
Citera
2020-12-28, 21:29
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Rysslands officiella antal dödsfall är tydligen 3ggr lägre, undrar hur många Kinas är. Jag tippar på minst 10ggr,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in