2009-11-12, 17:04
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Tja

Ska snart införskaffa ett par Roland TD-3KW och undrar om ett eventuellt byte i framtiden av modul skulle funka?

Isånnafall skulle jag nog en köpa Roland-TD6 modul och använda den till mitt ROLAND-TD3KW set.

Funkar detta?
Citera
2009-11-12, 18:38
Medlem
Ingen aning, har själv funderingar på att skaffa ett liknande set.
Berätta gärna i tråden om det är kort fördröjning och hur pass skönt det är att lira på.
Citera
2009-11-14, 19:35
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldidd
Ingen aning, har själv funderingar på att skaffa ett liknande set.
Berätta gärna i tråden om det är kort fördröjning och hur pass skönt det är att lira på.

Skaffade trummorna idag, Roland TD-3KW och mitt första intryck är: HELNÖJD! Riktigt sköna att spela på, bra ljud och ja faktiskt så är allt riktigt bra! Dessutom har jag ett MDS-9 stativ (http://www.4drums.org/brands/roland/mds-9.jpg) och en annan bättre pedal än den som medföljer.

Rekommenderar trummorna starkt!
Citera
2009-11-24, 11:26
Medlem
Sweet! Vad låg priset på och köpte du dem begagnade?
Citera
2009-11-24, 11:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Varför just eltrummor om man får fråga?
Citera
2009-11-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Varför just eltrummor om man får fråga?

Låter inte så fruktansvärt mycket om du bor i en lägenhet. Tänk dig själv att grannen sätter sig vid sitt akustiska trumset kl 19.00 på kvällen, fan vad arg du skulle bli eller hur?

Sen kan man framkalla rätt många olika ljud och spela till låtar i hörlurarna.
Citera
2009-11-25, 08:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Låter inte så fruktansvärt mycket om du bor i en lägenhet. Tänk dig själv att grannen sätter sig vid sitt akustiska trumset kl 19.00 på kvällen, fan vad arg du skulle bli eller hur?

Aha, på så sätt....
Citera
2009-11-25, 10:38
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:

Dessutom älskar jag att man enkelt kan spela in ljud till datorn, göra egna låtar, spela till låtar direkt från hörlurarna. Trummorna tar också mindre plats och det finns många olika ljudmöjligheter.

Jag älskar helt enkelt eltrummor
Citera
2009-11-25, 10:42
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Sweet! Vad låg priset på och köpte du dem begagnade?

Trummorna var mer eller mindre helt nya och jag köpte dom via en annons på blocket. Dessutom hade setet ett mycket större, stabilare och bättre stativ (http://cachepe.zzounds.com/media/qua...28009aa781.jpg) samt en east pedal.

För allt det gav jag 7 300kr, kvitto finns och nypriset var ca 14 000kr. Så känns som jag gjorde en bra affär iallafall
Citera
2009-11-25, 17:25
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Trummorna var mer eller mindre helt nya och jag köpte dom via en annons på blocket. Dessutom hade setet ett mycket större, stabilare och bättre stativ (http://cachepe.zzounds.com/media/qua...28009aa781.jpg) samt en east pedal.

För allt det gav jag 7 300kr, kvitto finns och nypriset var ca 14 000kr. Så känns som jag gjorde en bra affär iallafall

Kan även tillägga att jag har kvar garanti till September 2010!
Citera
2009-11-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Kan även tillägga att jag har kvar garanti till September 2010!

Sweet, måste spara ihop lite flis innan jag kan köpa.
Citera
2020-12-28, 19:31
Medlem
1800KELLYs avatar
Hej, någon som har bra koll på roland v-drums här vid den här tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in