2020-12-28, 16:35
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Robert Gustafsson möjligen.. Men jag tro nog många etablerade skådisar inser att "Skickan" är en svår karaktär att ta över och därav säger dom tack men nej tack. Dorsin har inte den här den här förfinara Charlie Caplin humorn som Gösta Ekman hade.
Nej, inte Robert Gustafsson. Skulle behövas en skådespelare som både liknar till utseendet, liten och smal och kan ta efter Ekmans porträttering av Sickan som stel, sur, överspänt kontrollfreak som är helt galen bakom sin sammanbitna fasad.
Citera
2020-12-28, 16:39
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Robert Gustafsson möjligen.. Men jag tro nog många etablerade skådisar inser att "Skickan" är en svår karaktär att ta över och därav säger dom tack men nej tack. Dorsin har inte den här den här förfinara Charlie Caplin humorn som Gösta Ekman hade.
Och som är skicklig på slapsticks, naturligtvis.
Citera
2020-12-28, 16:43
Medlem
Inte sett nämnda film och är väl inte mer sugen på att göra det heller efter att ha läst igenom tråden av sågningar. På något vis , som jag ej kan förklara närmare, gör det mig ändå lite glad att den inte mottagit idel lovord och rosor, den verkar rätt dålig? Kanske för att den redan från början såg väldigt pretentiös ut? Folk försöker för mycket..? Nej Gösta, Björn och Ulf är oersättliga.
Citera
2020-12-28, 16:46
Medlem
Värdelös film
Citera
2020-12-28, 16:50
Medlem
Även filmens värld i Sverige har totalt kraschat. Ett gäng amatörmässiga standup-are som försöker sig på skådespeleri. Totalt talanglösa/värdelösa.

Förr om åren hade vi Jarl Kulle, Erland Josepsson, Max von Sydow, Ingrid Bergman med många flera stjärnskådisar. Nu har vi uslingar som leker skådisar. Sjukt hur det kan ha gått från något så bra till något så uselt.

Och ja, filmen var för övrigt även den kass. Uselt manus, usel regi mm mm.

TITTA EJ!
Citera
2020-12-28, 16:52
Medlem
Citat:

Nämn EN svensk standup-are som är ens medioker skådis!
Citera
2020-12-28, 16:58
Medlem
SVT Kultur, Expressen och Aftonbladet gillar den här filmen medans mottagandet av publiken verkar svagt så jag står över. Jönssonligan verkar för övrigt vara det som man försökt mjölka mest i svensk film, det ska bli roande att se om en till reboot eller uppföljare dyker upp igen om 3-5 år.
Citera
2020-12-28, 17:01
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Även filmens värld i Sverige har totalt kraschat. Ett gäng amatörmässiga standup-are som försöker sig på skådespeleri. Totalt talanglösa/värdelösa.

Förr om åren hade vi Jarl Kulle, Erland Josepsson, Max von Sydow, Ingrid Bergman med många flera stjärnskådisar. Nu har vi uslingar som leker skådisar. Sjukt hur det kan ha gått från något så bra till något så uselt.

Och ja, filmen var för övrigt även den kass. Uselt manus, usel regi mm mm.

TITTA EJ!

Visste inte att de var med i top produktioner såsom Jönssonligan... Spelade Max von Sydow, Dynamit Harry?
Citera
2020-12-28, 17:11
Medlem
Försökte kolla på filmen. Orkade i 40 minuter. Gillar man den infantila, överproducerade, överspelade buskis stilen som blivit vanlig i moderna svenska komedier så kanske man kan få ut nått av kolla på den ifall man inte har nått bättre för sig. Man ska dock inte på något sätt förvänta sig några som helst likheter med dom gamla klassiska Jönssonligan filmerna med Gösta Ekman. Påminner mera om Lilla Jönssonligan. Detta kommer aldrig bli någon klassiker på samma sätt som dom gamla filmerna.
Senast redigerad av sidsix 2020-12-28 kl. 17:14.
Citera
2020-12-28, 17:19
Citat:
Ursprungligen postat av HTE
Ny Jönssonligan-film! Premiär juldagen 2020.

Pga Corona så blir premiären inte på bio. Det blir streamingsajt. Och regissören är missnöjd med det:

Källa: Moviezine

Jag finner detta uttalande smått fascinerande.

Menar Tomas att bio inte har betalvägg tillskillnad från streamingsajt? Menar Tomas att filmen borde bli helt gratis att se för ”ALLA”? Menar Tomas att streamingsajter är djävulens påfund? Vad menar Tomas?

Är ni taggade på att se filmen bakom betalvägg på streamingsajt?

Bra att skiten går åt helvete, och då utgår jag naturligtvis ifrån att det här bara är en politiskt korrekt upprepning av vad som en gång var ett vinnande och roligt koncept. Svensk film suger så jävla hårt.

Citat:
Det finns inget som är så hjärtskärande för en regissör som att göra sin publik besviken.

Jo, det gör det. Om detta är det mest hjärtskärande som kan hända en regissör kan han fan inte ha lämnat hemmet de senaste 50 åren. Tråkigt egocentrerad.

Det händer för fan saker dagligen nu som var mer eller mindre helt främmande för 20-30 år sedan.
Citera
2020-12-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Nämn EN svensk standup-are som är ens medioker skådis!
Frågan är inte ställd till mig men i solsidan tycker jag ändå att vi kan hitta minst en som är över medioker men huruvida han ska klassas som svensk eller enbart svensktalande är en fråga för sig: André Wickström. Han må inte ha mycket TV-tid i serien men han passade rollen som handsken i handen.

Sen gör Mickan/Jossan ett otroligt bra jobb med sin karaktär men hon är iofs i grund en skådespelerska så den gills inte.

Men jag är med dig på den helt klart att svenska ståuppkomiker oftast inte är några vidare skådespelare.
Senast redigerad av Tanakh 2020-12-28 kl. 17:25.
Citera
2020-12-28, 17:27
Medlem
Intressant att kritiker hyllar filmen medans folket sågar den.

Är kritikerna köpta av filmindustrin?

Är detta indikation på att journalister lever avskärmat från verkligheten?

Tyder detta på att journalister gått från att kritiskt granska eliten till att bli elitens megafoner, där artiklarna blir rena PR-uppslag för att främja vissa intressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in