2020-12-28, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Så nu när Kina ville ha Bejing Biden vald så skedde samma påverkansförsök från Kinesiska trollfabriker?

Så må vara.
Men har bidens 6 olika kampanjmedarbetare haft dolda kontakter med Kina?
Eller samarbetat olovligt.

Det är vad en special counsel isåfall utreder.
Jag ser inga tecken på detta annat än hos vissa i MAGA sekten som är besvikna och vägrar se sanningen i vitögat.
Trump förlorade för att republikaner vände sig bort från honom.
Inte pga massivt valfusk
2020-12-28, 12:24
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Klart det måste handla om systematiskt valfusk för att vara intressant. Trump har förlorat med för mycket för att det skulle kunna vändas om det inte handlade om ett omfattande, organiserat, fusk. Handlar det om att några random filurer röstat två gånger eller om att en enskild valarbetare kastat röster så är inte påverkan tillräckligt stor för att ändra utgången. Därav kravet på systematiskt fusk, inte särskilt komplicerat.
Ralph Jones och Ruby Freeman, det handlade inte precis om ett par småsaker.
Åter: Tidspress i kombination med frågans magnitud gör att det blir avslag.
2020-12-28, 12:25
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Så må vara.
Men har bidens 6 olika kampanjmedarbetare haft dolda kontakter med Kina?
Eller samarbetat olovligt.

Det är vad en special counsel isåfall utreder.
Jag ser inga tecken på detta annat än hos vissa i MAGA sekten som är besvikna och vägrar se sanningen i vitögat.
Trump förlorade för att republikaner vände sig bort från honom.
Inte pga massivt valfusk

Ja tydligen har Hunter Biden haft underliga kontakter med Kina. Vilka i Trumps närhet har haft "hemliga" kontakter med Kina?
2020-12-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk

Vems tidspress skulle det handla om?
2020-12-28, 12:47
Medlem
Citat:

Visst, det finns omfattande övertygande bevis för att valresultatet är uppenbart fel men samtliga domstolar i landet känner alla att "njaaa, det här har vi inte tid med" och tillåter fel person att bli president.

mmmh...
2020-12-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nu har "We the people" lämnat in 270-sidor dokumenterat valfusk.

Zenger News länkar: https://wpcdn.zenger.news/wp-content/uploads/2020/12/24190822/2020-12-23-Sidney-Powell-Team-Binder-ZENGER-NEWS.pdf

Och till vem har de lämnat in sina googlingar?
2020-12-28, 12:53
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Coalition of the sensible växer. Nu tycker även NY Post att måttet är rågat:

"Mr President ... STOP THE INSANITY"

https://nypost.com/2020/12/27/give-it-up-mr-president-for-your-sake-and-the-nations/

Utvecklingen i USA är så tragisk. Trump raserar demokratin och förtroendet för den. Jag hoppas det går att reparera delar av det som den äckliga egoisten har förstört. Jag funderar på att bli kristen så att jag blir bönhörd i min önskan att Trump hamnar i helvetet.

Bra artikel av NY Post. Men de fattade för sent. Dom såg det väl inte komma. Så som Trumpeterna i den här tråden fortfarande inte ser det komma, trots att det sagts så många gånger nu. T.o.m månader innan valet.

Jag är inte ledsen för det dock. Ser gärna dagens GOP ruinera sig självt totalt. Som man bäddar...
2020-12-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är inte omöjligt att Kina har försökt påverka valet, men det troliga är att de skulle försöka hjälpa Trump snarare än Biden. Det kommer säkert utredas utförligt av diverse myndigheter och oberoende organisationer hur både Ryssland och Kina har försökt påverka.

Nej, det är inte i närheten av samma sak. Det finns enorma mängder bevis på att Ryssland påverkade valet 2016. Samtliga utredningar har visat på det och en hel bunt personer har dömt till fängelsestraff för denna olagliga valpåverkan.

Å andra sidan finns det noll bevis för att det har skett något fusk med rösträkningsmaskiner under valet 2020. Varje kontrollräkning för hand som har skett i flera olika delstater har visat på samma resultat som maskinerna gett.

Nej, ingen har dömts till fängelse för valpåverkan angående valet 2016. Det som fastslogs var att det förekom olämpliga och olagliga kontakter mellan Trumpers och ryssarna och deras eventuella bulvaner. Den typen av infiltration ägnar sig gärna Ryssland åt i västvärlden, men då gäller det framför allt att lobba hos inflytelserika politiker för att mildra ekonomiska sanktioner mot Ryssland. Valpåverkan är en annan sak, till det är knappast Ryssland kapabelt. Jag vill minnas att även vid valet 2016 misstänkliggjorde vissa i den förlorande sidan att ryssar hade hackat röstmaskinerna.
2020-12-28, 12:58
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Eoner av tid eller inte, spelar ingen som helst roll här, tidigare domstolsavslag handlar om att Trump inte ska återväljas. Allting annat är av underordnad natur och betydelse.
2020-12-28, 12:59
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Och till vem har de lämnat in sina googlingar?

Till Zenger News. Det var snällt av Powell att slå ihop lite filer med bevis alla redan sett
2020-12-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Till Zenger News. Det var snällt av Powell att slå ihop lite filer med bevis alla redan sett

Zenger News? Helt okänt för mig.
Undrar vad tanken var med det inskicket.
2020-12-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Skitsnack. Dom har inga bevis alls för systematiskt valfusk. Ock om dom hade det så hade dom inte alls behövt visa på vem som fuskat, det räcker med att visa att valfusk förekommit på en nivå som påverkade valutgången.

Finns hur mycket bevis som helst. Alla vet att demokraterns ägnat sig åt valfusk i alla tider men i år har de gått fullständigt bananas genom att skylla på pandemin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in