Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Att talen växer stämmer, men om talen tillfälligt växer snabbt för att sedan återgå inom loppet av ett fåtal månader så beror det inte på befolkningstillväxt utan på en tidsbegränsad händelse under dessa månader. Om du inte känner till någon alternativ händelse under den aktuella perioden som kan förklara dödstalen är naturligtvis panedmin den rimliga förklaringen.
Jag tycker att det mer lät som att du var vettskrämd, stora bokstäver och osammanhängande resonemang. Om du inte vill diskutera pandemin föreslår jag att du lämnar diskussionen.
Ja, jag kommer ta sprutan när det blir dags men är mer tveksam till att rekommendera yngre (under 20 typ) att ta den. Biverkningar är en fara som man får väga mot risken att få allvarliga covidkomplikationer, eventuellt dö. Helst hade jag sluppit alltihop men det alternativet finns inte för någon, inte heller dig.
Javisst. Regeringen och statsapparaten är jag vettskrämd av och förbannad på. Sedan åratal.
Corona skrämmer mig inte, nej, men nedstängningarna och vaccinet är det något djävulskt över. Sverige är redan en diktatur och är ett dåligt land fram till dess man slår tillbaka. Pandemilagen ska folket bryta mot.
Du såklart välkomnar allting.
Nedstängningar.
Vaccinet (hur lång tid och hur många sprutor tänker du ta?)
Krav på munskydd.
Påtryckningar.
En sådan medlöpare man lär sig att hata. Regeringen har lyckats igen med att splittra folket.