2020-12-28, 00:49
Avslutad
Vem är BO?
Vem/vilka är MGM?
Citera
2020-12-28, 02:59
Medlem
plasttygs avatar
14 sidor med gissningar och helt horribla maskningar/stavningar så man måste fundera 3-4 gånger innan man kan förstå vem som avses och huruvida ni pratar om samma personer eller ej.

Kom igen nu Ånge, för fa-an.
Citera
2020-12-28, 03:04
Medlem
Sammanfattning för vad som hittills har spekulerats fram i tråden, men inte är 100% bekräftat:

• Nån Rani/Rami som jobbar som barberare i Ånge verkar vara BO, och har blivit knivhuggen.

• Byns mafia med bröderna Hådén (Emil &Alex) i spjutspetsen och deras trogne kumpan Marcus Malmgren verkar vara GM. Kim Olsén nämns även.

• De ovannämnda tuffingarna har även varit inblandade i att sälja knark, i stölder, och inte minst i att ha mördat sin egen vän för att rädda sina egna skinn ur en knarkskuld till ett par brunstiga negrer från Malmö för drygt ett år sen.
https://www.flashback.org/t3101801

• Alex hade även sprungit runt och viftat med ett pistolliknande föremål på byn tidigare I år, sålt riktigt dåligt knark, och utifrån hur, och vad han skriver själv om händelsen i den här tråden;
https://www.flashback.org/t3264767
...så kan man bara dra slutsatsen att han lider av nån slags identitetskris och är efterbliven.
Jag menar tänk bara att växa upp mitt ute i bonnvishan men ändå på fullaste allvar uttrycka sig konstant som en äkta Rinkebyneger. Fantastiskt!

• Några skrev att dom hade sett snapchats från Emil Hådén under dagen, och att han därför förmodligen inte är inblandad.
Tror samtliga användare som hävdat detta hade under 30 inlägg, trollkonton..?
Citera
2020-12-28, 03:05
Medlem
Al*x Håden skulle möta upp någon han var skyldig pengar på ICA för att betala tillbaka. Istället för att betala tillbaka(är väl inte god för en krona) så knivade han ner honom.

Kim Ol*en var närvarande och sitter också häktad, dock oklart om han gjort något mer än befunnit sig på platsen med Alex. Emils och Marcus inblandning har jag noll koll på.

Emil det smartskaftet har jag inte sett till sen mordet men åker runt på nätterna och snor extralysen från bilar tydligen. Han ska även ha varit hem till en person(som är skyldig Emil pengar eller något) och hotat med att slå ihjäl alla hans barn.

Spännande att vara mor och far till dessa ungar.
Citera
2020-12-28, 07:02
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Litet kontor, tror bara de har öppet vissa dagar om ens det, men de kan enkelt öppna upp för de mesta behoven, ganska stort lokalmässigt.
Inga större krimtekniska förmågor där dock, men de åker lätt från Sundsvall (10 mil).

Tackar Blev nyfiken för att jag åkt igenom Ånge på semester 2 somrar i rad. Kom söderifrån på väg 83 som var helt otroligt vackert. Känns litet, idylliskt och stillsamt när man bara passerar. Men skenet verkar bedra. Fått en nya bild av Ånge via FB senaste året! 10 mil för polis att köra, låter skitlångt för en skåning som jag men det är väl "normalt" norröver.
Citera
2020-12-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Tackar Blev nyfiken för att jag åkt igenom Ånge på semester 2 somrar i rad. Kom söderifrån på väg 83 som var helt otroligt vackert. Känns litet, idylliskt och stillsamt när man bara passerar. Men skenet verkar bedra. Fått en nya bild av Ånge via FB senaste året! 10 mil för polis att köra, låter skitlångt för en skåning som jag men det är väl "normalt" norröver.

Det Är litet, idylliskt och stillsamt. Men det finns en liten klick wannabe gangsters med drogproblem och tydliga empatistörningar, som drar hit andra likasinnade utifrån och det stör ju idyllen rätt bra. Men vi vanliga Svenssons lever annars lugna liv, man blir ju lite oroligare att släppa fram barnen på centrum annars reagerar man mest med djupa suckar över idioterna och tycker det är tragiskt att folk ska behöva dö pga idioterna.

Vanligtvis har vi väl A-lagarna, knytnävsslagsmål, nåt hemfridsbrott och lite småtjuvar som de flesta samhällen. Men de här "småtuffingarna" rubbar vanliga lunken tyvärr...

Och att som vanlig hederlig medborgare göra något åt dessa nollor, leder väl bara till att man själv får skaka galler, så bara hoppas de förgör sig själva eller vaknar upp och skärper till sig. Men låter ju som att det inte lär hända, när de som känner dem lite bättre yttrar sig, de verkar inte intresserade/kapabla av att skaffa sig normala liv i första taget...
Citera
2020-12-28, 09:17
Medlem
Citat:
10 mil för polis att köra, låter skitlångt för en skåning som jag men det är väl "normalt" norröver.

Det finns polis i Ånge, det är kriminaltekniker som måste tas från Sundsvall.
Citera
2020-12-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SundsvallOriginal
Sammanfattning för vad som hittills har spekulerats fram i tråden, men inte är 100% bekräftat:

• Nån Rani/Rami som jobbar som barberare i Ånge verkar vara BO, och har blivit knivhuggen.

• Byns mafia med bröderna Hådén (Emil &Alex) i spjutspetsen och deras trogne kumpan Marcus Malmgren verkar vara GM. Kim Olsén nämns även.

• De ovannämnda tuffingarna har även varit inblandade i att sälja knark, i stölder, och inte minst i att ha mördat sin egen vän för att rädda sina egna skinn ur en knarkskuld till ett par brunstiga negrer från Malmö för drygt ett år sen.
https://www.flashback.org/t3101801

• Alex hade även sprungit runt och viftat med ett pistolliknande föremål på byn tidigare I år, sålt riktigt dåligt knark, och utifrån hur, och vad han skriver själv om händelsen i den här tråden;
https://www.flashback.org/t3264767
...så kan man bara dra slutsatsen att han lider av nån slags identitetskris och är efterbliven.
Jag menar tänk bara att växa upp mitt ute i bonnvishan men ändå på fullaste allvar uttrycka sig konstant som en äkta Rinkebyneger. Fantastiskt!

• Några skrev att dom hade sett snapchats från Emil Hådén under dagen, och att han därför förmodligen inte är inblandad.
Tror samtliga användare som hävdat detta hade under 30 inlägg, trollkonton..?

● R*Mi är barberaren. Vet inget om det är han eller inte men vi ska väl skilja på två helt olika personer, speciellt då folk verkar varit i kontakt med R*Ni och att han mår bra (*a).

● Folk har fått tag på Em*l under gårdagen så han är inte arresterad iaf. Men Al*x och K*m har varit inaktiva sen 24h+ på sociala medier vad jag vet iaf. Tror det ganska exakt slog 24h vid ca 01 inatt. Folk har även sett Al*x och K*m på platsen samma natt. (*i *e *i *e *i)

● och bara för man inte är så väldigt aktiv på flashback behöver det ju inte betyda att man är ett trollkonton, utan snarare att man kanske bara kommenterar lite. 😉
Senast redigerad av Anonym337 2020-12-28 kl. 10:21.
Citera
2020-12-28, 10:35
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Det är en rätt stor väg(E14) så det går att köra fort på den. Tror även polisen befinner sig i Ånge titt som tätt ändå. 10 mil är ingenting för en polis i Norrland
Citera
2020-12-28, 10:41
Medlem
Är det han som har frisörsalong bredvid bokhandeln i Ånge? Var det en knarkaffär?
Citera
2020-12-28, 10:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Hur är den stationen bemannad?
2 timmar varannan tisdag + 1 timme telefontid tredje onsdagen i månaden om det inte infaller fullmåne just då?

Verkar vara stängt under jul fram till nyår iaf enligt hemsidan. Sen läste jag något om att polisområdet i medelpad ska utföra 20 fotpatruller årligen för att öka tryggheten. Så vi kan konstatera att polisstationen där är öppet enbart för anmälningar och de kan hända att den eller de som jobbar där möjligtvis bor i byn men inte att det finns uttryckande eller patrullerande polis där.
Citera
2020-12-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrodheart
Är det han som har frisörsalong bredvid bokhandeln i Ånge? Var det en knarkaffär?

Nej, det är nog första ägaren till Frisörsalongen i Ånge, det är ny kille där nu.

Som jag fattat det jobbar Rami på frisörsalongen på Bergsgatan i Sundsvall, den i hörnet där man kör upp mot Södra Berget, ovanför OK/Q8. Så han kan väl varit hos bekanta i Ånge om han nu inte bor här och pendlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in