2020-12-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Det är klart att det finns folk som vet om att coronavaccinet kan vara mycket skadligt, och det är därför de inte vill dela innehållet till allmänheten att ta del av (dvs. innehållsförteckningen).

Jag vet att du inte är så intelligent, men vaccinens innehåll är öppet tillgänglig information, som alla som får vaccinet har rätt att veta om.

EMA och FDA har redan släppt information om innehållet i Pfizer- och Moderna-vacciner, eftersom de nu är godkända (båda i USA).

Men, du tror nog inte på detta? När man lever i sin egen psykos, i en värld full av konspirationsteorier, hjälper det inte om korrekt information bara är ett klick bort.

https://www.fda.gov/media/144414/download
Citera
2020-12-27, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn

Ja

Folk tror att det är något ’nytt’ med ett vaccin men vaccin mot olika sjukdomar har funnits sedan slutet av 1700-talet och har sjukt bra track record. Det finns inte heller något samband mellan en sjukdoms dödlighet och hur farligt vaccinet är. Mässlingen, polo, pesten m fl var mycket farliga, långt värre än covid, men vaccinen hade absolut noll uppmätta biverkningar.

Även med det vaccin som folk brukar lyfta fram som det som gick allra mest åt åt helvete i vaccinhistorien- svininfluensan - var det ca 500 av 4 miljoner som fick komplikationer i form av narkolepsi (ständigt trött). Jämför det med dödlighet i covid som är ca 0.6% vilket ger 24.000 på 4 miljoner och valet är enkelt.

Jag själv har i likhet med 9-10 miljoner scenskar tagit ett tiotal vaccin som kan ha räddat livet på mig och är extremt tacksam för detta.
Citera
2020-12-27, 23:28
Medlem
SvaMp_s avatar
Nån som vet hur mkt skydd de som hitills endast fått en dos av vaccinet har?

två doser ska ju ha 95%, men vad ligger siffran på efter första sprutan?

Läser lite olika siffror, allt mellan 50 och 80-90%

https://www.wbur.org/commonhealth/2020/12/18/coronavirus-vaccine-single-dose-debate

Rätt intressant om det är 90% av bara en dos, kanske räcker för att snabbt få ner dödliheten.

Även här säger den 91%
https://www.bbc.com/news/uk-politics-55410349

Verkar för mig rätt självkalrt att man inte ska hålla igen den andra dosen till dem som ska ha två utan som som attan vaccinera så många som möjligt med endast en dos.

Citat:
"You give one dose you get 91% [protection] you give two doses and you get 95% - you are only gaining 4% for giving the second dose," he said.

"With current circumstances, I would strongly urge you to use as many first doses as you possibly can for risk groups and only after you have done all of that come back with second doses."
Senast redigerad av SvaMp_ 2020-12-27 kl. 23:48.
Citera
2020-12-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej politikerkåren är inte alls beroende av stark ekonomi. Hur fan kan du fortfarande ha så höga tankar om de här djävlarna? Är du regimlojal?

I årtionden har Sverige utvecklats fel. Har politikerkåren bytts ut???? En miserabel utveckling döljs av nya lån och bedrägeri på statistikens område. Svensken själv är ofta en obildad idiot som inte ser genom detta utan tvärtom uppskattar politikernas "ansvarstagande".

Nu applåderar svensken igen hjärntvättad som han är. Halleluja för vaccinet!

De vill stänga ned. Bäst är istället att slopa pandemilagen men politikerkåren är inte det minsta liberal på något sätt.

Jag har inga höga tankar om våra politiker alls. Men ekonomin är det viktigaste för dem utan tvekan. Pengarna är det som gör att de kan vinna val. Till exempel kommer det inte att gå att ha massinvandring om man inte har några pengar. Det är bland annat just av det skälet som man inte har velat stänga skolor och dagis i Sverige som man har gjort i många andra länder. Man vill inte att föräldrarna skall stanna hemma från jobbet.

Sverige är nog ett av de mest liberala länderna i världen. Man lägger över hela ansvaret för smittbekämpningen på den enskilde, trots att det står i smittskyddslagen att samhället skall skydda medborgarna mot smitta.

Vaccinet kan ha vissa biverkningar så klart. Men det har alla läkemedel. Det är många som dör varje år i Sverige av vanliga läkemedel som värktabletter. Det ligger inte i tillverkarnas intresse att folk skall bli sjuka eller dö av vaccinet. Det skulle kosta enorma belopp i skadestånd om det var något allvarligt fel.
Citera
2020-12-27, 23:48
Medlem
Om ett par veckor kommer den nya virus varianten att stå för 90% av alla fall i England enligt nya modelleringar. Antalet inläggningar på sjukhusen i England har redan passerat vårens nivåer och väntas öka med ytterligare flera tusen närmaste 10 dagarna. 80 000 - 100 000 flera dödsfall till sommaren om man inte kan skala upp vaccineringen med en faktor 10.

https://twitter.com/chrischirp/status/1343260695627001857

Undrar hur FHM plan för våren ser ut?
Citera
2020-12-27, 23:48
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Jag vet att du inte är så intelligent, men vaccinens innehåll är öppet tillgänglig information, som alla som får vaccinet har rätt att veta om.

EMA och FDA har redan släppt information om innehållet i Pfizer- och Moderna-vacciner, eftersom de nu är godkända (båda i USA).

Men, du tror nog inte på detta? När man lever i sin egen psykos, i en värld full av konspirationsteorier, hjälper det inte om korrekt information bara är ett klick bort.

https://www.fda.gov/media/144414/download

Du förstår inte, de har möjligheter att stoppa vad de vill i det som de kallar vaccin, det finns inga gränser, och det finns ingen vanlig människa som kan kolla upp det här heller.
Eller, har du möjlighet att med analysinstrument kolla upp det åt mig?

Vidare så antar du bara att regeringar i västvärlden inte är påverkade /akterstyrda av multinationella storföretag, men det är dumt av dig, för så är det naturligtvis inte. Det förekommer extremt mycket lobbying, något som verkar vara okänt för dig.

Bor du ännu på dagis eller vadå? Allt det här jag skriver är ju allmänt känt och accepterat numera.

Konspirationen står din sida för, jag har teorin klart för mig.
Senast redigerad av MAX-HIM 2020-12-27 kl. 23:50.
Citera
2020-12-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
Om ett par veckor kommer den nya virus varianten att stå för 90% av alla fall i England enligt nya modelleringar. Antalet inläggningar på sjukhusen i England har redan passerat vårens nivåer och väntas öka med ytterligare flera tusen närmaste 10 dagarna. 80 000 - 100 000 flera dödsfall till sommaren om man inte kan skala upp vaccineringen med en faktor 10.

https://twitter.com/chrischirp/status/1343260695627001857

Undrar hur FHM plan för våren ser ut?
Vi har byggt upp immunitet.
Värre för lockdownländerna.
Citera
2020-12-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Du förstår inte, de har möjligheter att stoppa vad de vill i det som de kallar vaccin, det finns inga gränser ...

Vidare så antar du bara att regeringar i västvärlden inte är påverkade /akterstyrda av multinationella storföretag ...

Ja, så är det, vaccinföretagen vill förgifta dig, något de gör genom att muta regeringarna i alla världens länder.

När FDA och EMA offentliggör innehållet i vaccinerna, så är det bara en lögn, faktiskt köps och betalas de, inte bara ett företag, utan av hundratals vaccinföretag ... eller kanske är det Bill Gates och Illuminiati som står bakom det hela ?
Citera
2020-12-28, 00:00
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Ja, så är det, vaccinföretagen vill förgifta dig, något de gör genom att muta regeringarna i alla världens länder.

När FDA och EMA offentliggör innehållet i vaccinerna, så är det bara en lögn, faktiskt köps och betalas de, inte bara ett företag, utan av hundratals vaccinföretag ... eller kanske är det Bill Gates och Illuminiati som står bakom det hela ?

Nu börjar du tänka logiskt. Fortsätt.

Det är ju självklart att pengar korrumperar.
Citera
2020-12-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Vi har byggt upp immunitet.
Värre för lockdownländerna.

Det kanske är så. Professorn låter rädd, i tredje klippet säger hon att den här nya varianten är så smittsam, det ett nytt "ball game".
Citera
2020-12-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Nån som vet hur mkt skydd de som hitills endast fått en dos av vaccinet har?

Förmodligen nästan lika mycket skydd som om de får två doser.

Den första dosen är för immunitet, andra dosen är en booster för att skapa hållbar immunitet över längre tid.

Om dem bara ger en dos, vill skyddet bli kort.

När det står att vaccinet skyddar 95%, så betyder det till exempel att av 1000 personer i en studie, där 500 fick vaccinet och 500 fick placebo, blev 10 personer i kontrollgruppen sjuka, medan endast 1 blev sjuka i gruppen som fick vaccinet, dvs. en skillnad på 95%.

Det är inte så att alla som får vaccinet bara blir 95% immuna, och att de alla blir mer immuna med en dos till etc.
Antingen får du antikroppar eller så får du inte det, det finns inget sådant som "95% antikroppar".
Senast redigerad av Kurt7777 2020-12-28 kl. 00:12.
Citera
2020-12-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Nej då hade det väl varit menat så då.
Men nu finns jag, och om jag har så dåliga gener så jag inte kan överleva på egen hand så vill jag inte föra det vidare.
Nej. Men det finns ju ingen anledning för dig att inte få vård.
Har du nån defekt som kräver vård för att överleva, så accepterar jag att du inte skaffar barn, men det finns ju ingen anledning att dö i förtid för att du har sämre gener. Bättre att få vård/medicin och att kunna leva ett långt liv utan att avla fram fler som ärver sjukdomearna. Är du med vad jag menar? :-)
Senast redigerad av spacedreamer 2020-12-28 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in