2020-12-27, 18:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Bevisföringen jag sett från Trumpanhängare hittills är obefintlig. Tyvärr finns det inget som kan bevisa för, eller på annat sätt övertyga, de konspiratoriskt lagda att inget systematiskt valfusk förekommit och att Trump helt regelrätt har förlorat. Så fort man kommer med något nytt som motbevisar konspirationen så är det "bevis" för de konspiratoriskt lagda att konspirationen finns och att den nu är ännu större.

Personligen är jag övertygad om att inget systematiskt valfusk skett, men om det dyker upp bevis på en nivå som faktiskt håller i en domstol kommer jag ändra mig.

Jag nyfiken på det du skriver om lastbilar som kört runt valsedlar. Kan du ge mig några rimliga länkar kring det?

Enligt dig, var det rysk inblandning i presidentvalet 2016?
2020-12-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Motsvarigheten gäller för er vänsterblivna.
Haha, alltså, tror väldigt få av oss antitrumpers här är vänster så ditt återkommande skällsord "vänsterblivna" är nog inte lika kraftfullt som du tror.

Rackarns att det är ni valfuskivrare som sitter med bevisbördan då - annars hade vi varit illa ute (förutom att vi kunnat peka på 59 rättsfall som gått till vår fördel då, inkl. PA-SCOTUS, SCOTUS, och domare i fem olika delstater. Samt en utredning från Department of Justice med trumplojalisten Barr i ledningen. Samt oberoende övervakare.)
2020-12-27, 19:04
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Ska det fungera så måste han presentera data för alla stater. Ska det fungera ännu bättre bör han jämföra med tidigare val. Svårt att föra i bevis att något avviker, avviker från vadå? frågar domaren och Rudy går ut från domstolen. Spännande.

Jag tycker fortfarande det tyngsta beviset för valfusk är de 20 miljoner ballots som körts runt i en lastbil. Det måste ju vara förbjudet och typiskt valfusk. Sätter man inte stopp för liknande kan det bli att det körs runt 40-50 miljoner ballots i nästa val.

Mike Pence
Har du någon aning om hur mycket 20 miljoner valsedlar väger? Minst 50 ton. Maxvikt för lastbilar i USA är 36 ton.
2020-12-27, 19:07
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Till och med en tryckeriarbetares film och foton där han trycker upp falska valsedlar har domstolen ignorerat.

Frågan är om det är förbjudet att trycka upp falska valsedlar. Är det det så är det ju det brottet tryckeriarbetaren kan dömas för.
Kopplingen till valfusk finns inte.

Mike Pence
2020-12-27, 19:08
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Har du någon aning om hur mycket 20 miljoner valsedlar väger? Minst 50 ton. Maxvikt för lastbilar i USA är 36 ton.

Dom fick köra till sopförbränningen i omgångar. Miljöbrott?

Mike Pence
2020-12-27, 19:26
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Enligt dig, var det rysk inblandning i presidentvalet 2016?
Ryssland påverkade inte valet direkt, d.v.s. de skickade inte in falska röster eller hackade rösträkningsmaskiner eller liknande. Det har ingen påstått. Däremot så fanns det en omfattande påverkanskampanj där Ryssland jobbade hårt för att försöka få Trump vald. Dels med hjälp av felaktig information som spreds på sociala medier av trollfabriker och bots, dels med hjälp av saker som den hackade email-servern osv. Allt detta är väl belagt av diverse utredningar, även de som republikaner genomfört.
2020-12-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Motsvarigheten gäller för er vänsterblivna.
Var väl inte annat att vänta att du skulle komma med personangrepp och kalla mig vänstervriden samtidigt som du enbart citerar en del av mitt inlägg. Jag vet inte om du fulciterar eller om du helt enkelt inte orkade läsa hela inlägget, men notera den fetstilade texten i mitt citat nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Bevisföringen jag sett från Trumpanhängare hittills är obefintlig. Tyvärr finns det inget som kan bevisa för, eller på annat sätt övertyga, de konspiratoriskt lagda att inget systematiskt valfusk förekommit och att Trump helt regelrätt har förlorat. Så fort man kommer med något nytt som motbevisar konspirationen så är det "bevis" för de konspiratoriskt lagda att konspirationen finns och att den nu är ännu större.

Personligen är jag övertygad om att inget systematiskt valfusk skett, men om det dyker upp bevis på en nivå som faktiskt håller i en domstol kommer jag ändra mig.

Jag nyfiken på det du skriver om lastbilar som kört runt valsedlar. Kan du ge mig några rimliga länkar kring det?

Frågor på det?
2020-12-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Skulle det presenteras konkreta bevis för ett omfattande systematiskt fusk som håller i domstol skulle nog många ändra uppfattning. Problemet är bara att det inte skett.

Kan du ange vid vilken domstol, när och vilka bevis för valfusk som prövades?
2020-12-27, 20:00
Medlem
Citat:
Så...
Du menar alltså att samtliga domare, även de Trump tillsatt och vid varje chans han getts lovordat, är genomkorrupta? Då uppstår ju den naturliga frågan hur Trump inte lyckats tillsätta en enda hederlig domare med någorlunda moral. Säger en del om hans val av domare.

Bevis har aldrig prövats i domstol.
2020-12-27, 20:13
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS

Snart är det försent för Rudy. Frågan blir åter igen; Varför har Team Trump på allvar inte matat på i domstol på samma sätt som på Twitter? Rudy har fortfarande noll (0) gånger gått till domstol och hävdat valfusk. Rudy är advokat och vet vad som krävs, varför gräver dom inte fram det som behövs? Rejäla jävla bevis på valfusk. Konstigt.

Mike Pence
2020-12-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS

Då var det dags igen, känns som om jag borde skriva detta i ett worddokument så jag bara kan kopiera in det när det blir dags.

Vi har två alternativa förklaringar:
1. Trump är inkompetent.
2. Bevisen är inte så robusta som Trump med bihang vill ge sken av.

För att förtydliga:
(1) Trump är så pass inkompetent att han inte lyckats tillsätta en enda hederlig domare under hela sin mandatperiod. Han skryter vid varje gett tillfälle om hur många hundra domare han tillsatt, men likväl vill inte en enda (enligt er förklaringsmodell) ge honom chansen att pröva sina övertygande bevis. Samtliga domare Trump tillsatt är alltså djupt korrupta.

(2) Bevisen är inte särskilt robusta. Det är lätt att vråla VALFUSK på twitter men när man presenterar sitt case inför domstol med faktiska konsekvenser så förvandlas guldet till "we're not arguing a fraud case"

Så, hur ska du ha det?
Är Trump fullständigt inkompetent eller är bevisen kanske inte så robusta som de vill ge sken av?
2020-12-27, 20:22
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Så, hur ska du ha det?
Är Trump fullständigt inkompetent eller är bevisen kanske inte så robusta som de vill ge sken av?

Jag kan svara. Rudy är inte dum i huvudet. Han vet att det inte finns några bevis för valfusk. Han har fått samtliga debunkade och det finns inget att gå till domstol med. Han kör för att han lovat DJT att köra.

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in