Blev lämnad av min flickvän efter 9 år tillsammans under väldigt suspekta omständigheter bara för ca 2v sen. I feel your pain! Hade lagt all min lycka kring den här personen & trodde att vi strax skulle skaffa barn, leva familjelivet & bli gamla & gråa tillsammans. Det var mitt stora misstag..
Mitt tips till dig är att inse fakta så fort som möjligt. Om han inte vill vara med dig vad ska du då göra åt saken? Du måste leva för dig själv först & främst. Du är den viktigaste personen i ditt liv! Ta hand om dig själv & din kropp!
Det blir bättre dag för dag även om vissa dagar känns som att man är tillbaka på ruta 1. Men det är okej! Du får bli ledsen, men glöm samtidigt inte bort att du kommer klara av detta!
Jag är glad att jag "hit rock bottom" så fort som inom loppet av en vecka. Kunde knappt sova de 3 första dygnen, full som en kastrull konstant & gjorde bara massa dumheter. Men tillslut kom jag på mig själv & sa högt "Vafan håller du på med din idiot? Du sköter inte ditt jobb & tar sakta livet av dig själv pga en otacksam jävel som inte förtjänade dig från första början"
Någonstans där i dimman, mellan rusen av alla substanser så såg jag klart. Sen dess har jag börjat gymma 4-5 dagar i veckan. Tagit itu med min missbruksproblematik (självmedicinering pga bla mitt ex, hon var inte så snäll även om jag älskade & fortfarande älskar henne) & varit helt ren. Även från alkohol! Sorgen är fortfarande stor & det gör förjävligt ont ibland men jag påminner mig själv om att jag aldrig vill bli den människan som jag var tillsammans med henne.
Summasummarum, hitta en ny hobby & börja motionera/träna (förutsatt att du inte redan gör det) & aktivera dig. Jag vet att det är svårt & inte alltid känns så kul. Men i ensamhet så kommer du att må dåligt & tankarna kommer flöda mer än vanligt/nödvändigt.
Du är stark & kommer att klara av detta!!!
Kasta inte pärlor åt svin!