2020-12-27, 10:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Hur kan man sova med tischa eller andra plagg?
Naket ska de va.
Frågan är varför man ska ha pyjamas eller nattlinne.
Citera
2020-12-27, 10:06
Medlem
Dimpens avatar
Naken i sängen är självklart. Upp på natten - morgonrock.
Varför ligga och svettas med en massa kläder på sig på natten? Kroppen behöver dessutom luftas.
Använder ni nattmössa också???
Citera
2020-12-27, 10:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Förstår inte din jävla besatthet vid att man inte skulle få ha pyjamas när man sover och att alla som gör det är ensamma losers. Folk har väl vad fan de vill på sig när de sover. Naken, pyjamas, kalsonger, underställ. Pyjamas är även ett trevligt morgonplagg när man strosar runt och lagar frukost.
Frågan handlar om varför vissa använder pyjamas eller nattlinne.

Det är okej om du inte förstår.
Citera
2020-12-27, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Förstår inte liksom vitsen.

Jag kan laga frukost naken eller det jag sovit i, men du måste ha en speciell nattdräkt. Varför?

Av vilken anledning kan du inte ordna frukost naken eller i tischa och kalsonger?
Jag förstår inte vitsen med stringtrosor och jeans som hänger nere i knäväcken, men uppenbarligen har människor det ändå. Det handlar inte om att det är totalt omöjligt att laga frukost utan pyjamaa, utan om att man tycker det är snyggt, eller bekvämt, eller praktiskt. Vissa föredrar pyjamas. Vissa föredrar morgonrock. Vissa går i kängor, vissa går i sandaler.
Citera
2020-12-27, 10:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Använder ni nattmössa också???
Relevant.

Använder de med nattdräkt nattmössa? Den ger ju också värme.
Citera
2020-12-27, 10:14
Medlem
Citat:
När jag sover själv. Är det med någon klär jag av mig.

Men du har pyjamas eller nattlinne när du när med någon annan? Har aldrig varit med om att det hänt. Men frågan handlar om det - När du börjar ta på dig pyjamas, när någon börjar ta på sig nattlinne, och varför.

Har man pyjamas och nattlinne vid ett ons? Varför? Och om inte, varför? Är man inte längre attraherade? Jag förstår inte. Varför ska man helt plötsligt sova med kläder på sig? När händer det att man tar på dig?

Vissa här menar att man inte ska visa dig nakna för ens barn, men hur farligt är det? Och varför kan man inte klä sig om man måste tillkylskåpet?

Jag har tshirt o kallingar, men jag har en speciell sov-tshirt som jag använder och inte den tshirten jag har under dagen.
Jag blir varm när jag sover så utan kläder fungerar det inte. Hud mot hud blir extra varmt. Ibland måste jag byta tshirt mitt i natten eftersom den är genomblöt.

Tror inte det är speciellt vanligt att packa med sig sovkläder när man går ut på krogen, ifall att.

Att sova naken när man har barn fungerar säkert. Jag är dock inte uppväxt på det sättet utan jag föredrar att ha något på mig. Ungar som sprattlar runt i sängen o sparkar hej vilt. Då vill man nog ha kallingar som håller ordning på brandslangen så den slipper bli trampad på.
Citera
2020-12-27, 10:15
Medlem
Ridgebacks avatar
Bara jag som tycker det är obekvämt att ha snorren fladdrandes runt i sängen när man sover naken?
Citera
2020-12-27, 10:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Jag förstår inte vitsen med stringtrosor och jeans som hänger nere i knäväcken, men uppenbarligen har människor det ändå. Det handlar inte om att det är totalt omöjligt att laga frukost utan pyjamaa, utan om att man tycker det är snyggt, eller bekvämt, eller praktiskt. Vissa föredrar pyjamas. Vissa föredrar morgonrock. Vissa går i kängor, vissa går i sandaler.
Tänker du att det skulle vara sexigt med pyjamas?

Men då såklart att man kan ha det.

Har du något exempel när det förekommit? Oh, jag blir så kåt av att han har på sig pyjamas?
Citera
2020-12-27, 10:16
Bannlyst
Citat:
Tänker du att det skulle vara sexigt med pyjamas?

Men då såklart att man kan ha det.

Har du något exempel när det förekommit? Oh, jag blir så kåt av att han har på sig pyjamas?
Varför skulle man ha ett konstant behov av att gå runt och vara sexig och kåt för? Det finns de som har ett vardagsliv också.
Citera
2020-12-27, 10:17
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Har aldrig förstått vitsen. Sover jag själv har jag på mig en tischa och kalsonger. Varför ett speciellt sovplagg?
Samtidigt har du på dig din egna nattdräkt. Kan väl inte vara någon skillnad beroende på vad en tröja eller byxor kallas. Du sover i dem, alltså är de det samma. Otroligt konstigt resonemang du har.
Citera
2020-12-27, 10:17
Medlem
Citat:
Har aldrig förstått vitsen. Sover jag själv har jag på mig en tischa och kalsonger. Varför ett speciellt sovplagg?

Jag tror att det fanns speciella sovkläder då "dagklädeer" förr i tiden var typ klänning och skjorta och obekvämt att sova i.
Nuförtiden när vi har typ t-shirts som dagkläder så behöver man inte göra skillnad på om det är en dag tischa eller en natt tischa.

Jag har s-t-o-r-a t-shirts som jag sover i.
Så stora så det skulle se knäppt ut att ha som dag tischa
Att ta av sig sina dagkläder och sätta på sig något bekvämare för natten tycker inte jag känns konstigt.
Det är lite för svalt i lakanen när man lägger sig och då är det skönt med något på sig. Tar av mig efter en stund. Sätter på mig när jag går ut med jyckarna på morgonens första promenad och har på mig tills jag fått första fikat, snabbdusch och sen på med dagkläder.

Har bott i annat land där hus ej isolerade pga kort vinter, kallt när elden falnat i kaminen, då hade jag till och med långkallingar, t-shirt och toppluva
Citera
2020-12-27, 10:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Samtidigt har du på dig din egna nattdräkt. Kan väl inte vara någon skillnad beroende på vad en tröja eller byxor kallas. Du sover i dem, alltså är de det samma. Otroligt konstigt resonemang du har.
Inte samma som pyjamas och nattlinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in