Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Då det är en sak som säger sig självt så är jag ganska säger på att han vet det. Samt att han skrev att han vet.
Däremot har ju ingen sådan auktoritet visats, så påståendet är bara hypotetiskt än så länge.
Just det. Exakt vad jag menade i det jag skrev.
Det är självklart att en auktoritet som aldrig kan ha fel är det bästa.
Det är däremot ingen som har kunnat påvisa att en sådan auktoritet över huvud taget kan existera, och än mindre faktiskt existerar.
Alltså är en auktoritet som aldrig kan ha fel en rent hypotetisk tanke eller, som jag skrev, en utopi.
Calovius förstår däremot inte vad jag skriver, eller så läser han helt enkelt inte vad jag skriver, utan håller fast vid sin nidbild av mig så att han kan lura sig själv att han inte ska behöva svara på mina invändningar (som han ju ändå inte vill försöka svara på eftersom han inte kan svara utan att göra bort sig ytterligare).
Fast Calovius får gärna visa att jag har fel på den punkten. Han får gärna visa att han faktiskt kan förstå skriven svenska och ge raka svar på raka frågor och inte leka politiker som alltid glider undan till propaganda i stället för att ge raka svar på de frågor som ställs.