2020-12-27, 00:56
Medlem
Oppussingen var nok en del av forberedelser og staging.

AE gjorde vel som hun fikk beskjed om, la ut jobber på mitt anbud, og fikk mange henvendelser og flere interesserte håndverkere på befaring. Sikkert med et lønnlig håp om at østeuropeiske håndverkere skulle spytte fra seg noen sigarettsneiper og legge igjen noe DNA innomhus. Ved vinduer og dørkarmer. For å villede politiet.

Men vedlikeholdsarbeidet ble utført av lokale håndverkere de hadde brukt tidligere. Og det ble nok betalt av TH. Siden han er huseier må han ta kostnader for vedlikehold av huset.

Edit:

Det synes klinkende klart for meg at det var TH som bestemte at det skulle pusses opp, han som bestemte hvem som skulle gjøre vedlikeholdsarbeidet, og han som betalte for det.

Anbud og befaringer tjente en eneste hensikt, å få fremmede håndverkere på befaring, og håpet om at de la igjen fremmed DNA etter seg. I tillegg trodde TH kanskje at det ville gi et positivt inntrykk av ham selv, at det skulle se ut som om han besørget den oppussingen som kona ønsket seg.
Senast redigerad av kornblomst 2020-12-27 kl. 01:07. Anledning: Edit:
Citera
2020-12-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

AE gjorde vel som hun fikk beskjed om, la ut jobber på mitt anbud, og fikk mange henvendelser og flere interesserte håndverkere på befaring. Sikkert med et lønnlig håp om at østeuropeiske håndverkere skulle spytte fra seg noen sigarettsneiper og legge igjen noe DNA innomhus. Ved vinduer og dørkarmer. For å villede politiet.

Men vedlikeholdsarbeidet ble utført av lokale håndverkere de hadde brukt tidligere. Og det ble nok betalt av TH. Siden han er huseier må han ta kostnader for vedlikehold av huset.

Edit:

Det synes klinkende klart for meg at det var TH som bestemte at det skulle pusses opp, han som bestemte hvem som skulle gjøre vedlikeholdsarbeidet, og han som betalte for det.

Anbud og befaringer tjente en eneste hensikt, å få fremmede håndverkere på befaring, og håpet om at de la igjen fremmed DNA etter seg. I tillegg trodde TH kanskje at det ville gi et positivt inntrykk av ham selv, at det skulle se ut som om han besørget den oppussingen som kona ønsket seg.

Du har god fantasi.
Citera
2020-12-27, 01:12
Medlem
Citat:

Edit:

Pussig at VE pusset opp huset samtidig med TH, trykk på foto og zoom inn og velg historisk og hvilket årstall du vil se huset.

https://kart.1881.no/nordre-follo/1405-langhus/dalsveien-21?mode=3
Citera
2020-12-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Når man ser hvordan han oppfører seg mot politiet så kjøper jeg ikke den.

Det var et underlig forsvar vennen presenterte for VG.

Det var en innrømmelse av at TH har hatt problemer med trusler og aggresjon mot mennesker han ville hevne seg på, tidligere. Da må vi anta at det finnes godt dokumenterte trussel-episoder som det er umulig for TH å lyve seg ifra.

Og påstanden om at TH "de senere årene" hadde blitt mye flinkere til å holde styr på hevnaksjonene sine, er jo ikke bekreftet noe sted.

Det er allikevel innrømmelsen av tidligere episoder som fester seg best.
Citera
2020-12-27, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Pussig at VE pusset opp huset samtidig med TH, trykk på foto og zoom inn og velg historisk og hvilket årstall du vil se huset.

https://kart.1881.no/nordre-follo/1405-langhus/dalsveien-21?mode=3

Pusset opp og bygd på. Store forandringer fra 2017 til 2019.

Når var det han overtok den gamle jobben til GHH? Var det på nyåret 2018, jan eller feb, deromkring.
Citera
2020-12-27, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Du har god fantasi.

Hvordan det?

Fantaserer du om at AE bestemte og betalte for oppussing av huset TH eide?

Ikke engang denne gnieren kan vel ha tvunget en minstepensjonist med borett til å betale for oppussing av hans særeie?

Er det det du mener?

Edit:

Eller, mener du at han beslagla de 200.000 på høyrentekonto, som skulle frigis når AE ble 67 år, til å pusse opp huset han har særeie på?
Senast redigerad av kornblomst 2020-12-27 kl. 01:28. Anledning: Edit:
Citera
2020-12-27, 02:03
Medlem
Det er ingenting som tyder på at AE hadde kapital til å finansiere en oppussing og sette den i gang. Hun hadde ikke engang deleie i boligen heller.
Senast redigerad av Ittno 2020-12-27 kl. 02:49.
Citera
2020-12-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
MB ringte AE med spørsmål rundt kontonummeret til TEH for lønnsutbetaling. Hvorfor hun ikke ringte til TEH direkte vet jeg ikke, kanskje fordi det var tidlig på morgenen.
TEH skal ha sovet da AE ringte og blitt vekket av samtalen. Han var gretten og trøtt og samtalen ble avsluttet raskt. Vi vet at han forsøkte å ringe moren opp igjen en halvtimes tid senere.
Uklarhetene i avhør kan skyldes at han lyver, men det kan også skyldes at han var trøtt og kanskje bakfull (min spekulasjon). Det har vært skrevet tidligere i tråden at han har rusproblem.

Tack. Ja jag har ett minne av att det faktiskt var TEH:s lön som en del av samtalet handlade om, mellan AEH och löneansvarig (MB).
Men om AEH förmedlat något om det, borde TEH har kommit ihåg eller förstått att det handlade om det och kommit ihåg det -
eftersom det förmodligen var väntat, TEH väntade tydligen på något slags svar kring det.

Även om han var bakfull borde han ju förstått vad det kan ha handlat om ...
Ja vi kanske får se.
Citera
2020-12-27, 02:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hvordan det?

Fantaserer du om at AE bestemte og betalte for oppussing av huset TH eide?

Ikke engang denne gnieren kan vel ha tvunget en minstepensjonist med borett til å betale for oppussing av hans særeie?

Er det det du mener?

Edit:

Eller, mener du at han beslagla de 200.000 på høyrentekonto, som skulle frigis når AE ble 67 år, til å pusse opp huset han har særeie på?

AEHs jobb med renoveringen av huset var att visa och berätta vad man skulle göra och sådant, värst av allt var hon tvungen att maile/ringe målarna och eventuellt flera att de skulle använda någon som TH hade använt för jobb i några av hans företag, förmodligen enligt överenskommelse med TH innan det också ...
Citera
2020-12-27, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det henger heller ikke på greip at et gammelt utroskap skal fremkalle så mye hat. Det er lenge siden inkvisisjonen og Henry VIII. Fortsatt god jul.

Normalt ikke, hvis det dreide seg om en engangsforeteelse. Vi vet lite om dette, og vi kan derfor heller ikke utelukke at beileren har vært svært pågående. Over et lengre tidsrom. Både før og etter hendelsen(e) som utløste haraballet i 93/94. Det behøver heller ikke å ha vært utroskap, det kan hende at AEH har avvist ham, men at beileren ikke har tatt signalene. Eller det kan ha vært et hemmelig forhold over mange år. Av og på. Vi vet veldig lite, og det åpner for spekulasjoner.
Citera
2020-12-27, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kjenner ikke til om de kvalifiserer til begrepet alkoholiker men begge har som sagt hatt et høyt inntak. AE sluttet å drikke helt å drikke for flere år siden. Jeg vil og kan ikke gå mer i detalj rundt spørsmålet.

Det er det inntrykket jeg også har, at også TH var delvis alkohoisert. Han har hudsykdommen Rosacea som gjør at nesen blir lillla ved høyt inntak.
Citera
2020-12-27, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er jo ikke sikkert det var AE som tok initiativ til det, men fulgte bare opp en del av det praktiske.
Det er en rekke andre forhold som tyder på at hun var i ferd med å løsrive seg.

Ja.
Kan ju varit TH som ville snygga till hemma för att få henne att trivas bättre.
Att hon som var hemma om dagarna fick hålla i trådarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in