2020-12-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
är Egentligen ganska uppenbart ! Dom vill att det ska spridas ! Dom tar in folk från England, mellandagsrea, skidanläggningar på 20.000 är öppna trotts var är i det värsta stadiet vi haft i Sverige

Gäsp haft den diskussionen 24 gånger nu ! Influensan har inte någonsin haft 3000 döda på ett år
Nej det är klart men vem ska straffas för dessa dödsfall?
Citera
2020-12-27, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej det är klart men vem ska straffas för dessa dödsfall?

Grejen är att dom gör inget för att stoppa dödstalen! Ingenting

Dom stänger ner badhus som har 20 besökare Per dygn

Dom stänger ner bibliotek som har några få besökare!

Men inte skidanläggningar på 20.000 personer

Eller stora köpcentrum
Citera
2020-12-27, 00:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Eller stora köpcentrum

Men det skyller man på att man inte kan. Bibliotek, badhus etc är sådant som styrs oftast av kommunerna, dvs kan man stänga ner det. Ullared och alla dessa andra stora köpcentra är privat ägda, man kan inte stänga ner dom. Om man nu inte redan i våras hade infört denna pandemilagen.

Eller ja vissa experter säger ju att den redan befintliga ordningslagen egentligen räcker.
Citera
2020-12-27, 00:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Min doktor erbjöd snabbtester för Covid på Emporia. Bra med en lång kö med folk som tror de kan ha Covid19 mitt inne på ett köpcentrum.

Är det rimligt att erbjuda snabbtester mitt i ett köpcentrum under mellandagsrean?
– Vi tycker det. Vi har sms-köer, vi har tydliga markeringar och vi är tydliga med att alla måste följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Sen är det upp till besökare att hålla eget avstånd.

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-26/lang-ko-for-covidtest-inne-pa-emporia-ordningsvakter-utlyste
Citera
2020-12-27, 00:31
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Eller stora köpcentrum

Det här! Det förtjänas att sägas om och om igen. Dubbelmoralen talar, det finns igen som helst kosekvens i åtgärderna. Stäng allt eller inget, det finns inget jävla stänga litegrann, det fattar ju en idiot att det ändå inte fungerar.
Citera
2020-12-27, 00:35
Medlem
GodModes avatar
Ni alla här som sitter och skriver om lockdowns och svär för att svensken inte sköter sig är skenheliga. Ingen sköter sig. Har vänner som är läkare och sjuksköterskor som reser längst riket för att träffa släkt i mellandagarna. Som lägger ut bilder med hashtag #coronasäkert men gör tvärtom rekommendationerna.

När det kommer till dig själv så skiter du i andra. Du prioriterar dig och dina vänner/familj. Så funkar vi.

Ge mig sprutan nu så slipper vi tjafset.
Citera
2020-12-27, 00:38
Medlem
Niklas Arnberg tvivlar på att mutationen är 70% mer smittsam. Tyvärr bakom betalvägg.

https://www.dn.se/sverige/professor-annu-oklart-om-mutationen-smittar-sa-mycket-som-det-sags/?
Citera
2020-12-27, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det skyller man på att man inte kan. Bibliotek, badhus etc är sådant som styrs oftast av kommunerna, dvs kan man stänga ner det. Ullared och alla dessa andra stora köpcentra är privat ägda, man kan inte stänga ner dom. Om man nu inte redan i våras hade infört denna pandemilagen.

Eller ja vissa experter säger ju att den redan befintliga ordningslagen egentligen räcker.

Klart dom kan om dom hade velat ! Ikea Ullared mos har miljarder. Dom klarar att ha stängt några månader.
Citera
2020-12-27, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det här! Det förtjänas att sägas om och om igen. Dubbelmoralen talar, det finns igen som helst kosekvens i åtgärderna. Stäng allt eller inget, det finns inget jävla stänga litegrann, det fattar ju en idiot att det ändå inte fungerar.

Det jag menar! Ganska enkelt val, min vän bor på new foundland med 500.000 invånare . Dom hade lockdown dom har 20 fall nu

Sverige har 10.000 per dygn, ja vi är 20 gånger fler men 20*20 är ändå 400 vs 10.000
Citera
2020-12-27, 00:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Min doktor erbjöd snabbtester för Covid på Emporia. Bra med en lång kö med folk som tror de kan ha Covid19 mitt inne på ett köpcentrum.

Är det rimligt att erbjuda snabbtester mitt i ett köpcentrum under mellandagsrean?
– Vi tycker det. Vi har sms-köer, vi har tydliga markeringar och vi är tydliga med att alla måste följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Sen är det upp till besökare att hålla eget avstånd.

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-26/lang-ko-for-covidtest-inne-pa-emporia-ordningsvakter-utlyste

Så onödigt.

De måste ha missat att testet inte kan avgöra om man bär på "covid" eller inte.
Citera
2020-12-27, 00:47
Medlem
Citat:

Gäsp haft den diskussionen 24 gånger nu ! Influensan har inte någonsin haft 3000 döda på ett år

Förnekare?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf

Sid 22.
Citera
2020-12-27, 00:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det jag menar! Ganska enkelt val, min vän bor på new foundland med 500.000 invånare . Dom hade lockdown dom har 20 fall nu

Sverige har 10.000 per dygn, ja vi är 20 gånger fler men 20*20 är ändå 400 vs 10.000

Och lockdown är förstås den enda variabeln du tar hänsyn till.

"Åh titta de som hade lockdown har nu bara så här många fall medan de som inte hade lockdown har så här många fler, bevis för att muh lockdown fungerar!! "

Det finns massor av andra faktorer som kan påverka utfallet. Antalet testade, folkhälsan, klimatet, trångboddheten, kulturen, äldrevården t ex för att nämna några.

Lockdown dödar, så om du inte vill hamna på fel sida om historien, dvs bli sedd som en förespråkare av massmord så föreslår jag att du slutar propagara för sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in