Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
ja borde omformulera mig lite där, tror att det är 3 till 5 som på något sätt har en roll i detta här, där TH är huvudmannen...
då ingår alla...
men tror inte att TEH eller någon av de andra barnen har en aktiv roll...
inte svogeren, MB eller någon andra i familjen en VE heller...
Jag har inte heller trott att TEH har en aktiv roll men på något sätt kanske han är med någonstans, kanske utan att veta till vad. Kanske har han kontakter som någon involverad var intresserad av eller så ..
Ja detta är lösa tankar. I den här lilla kretsen kan man kanske både delge och manipulera någon av de andra, särskilt om man inte umgås dagligen men ändå har tillgång till de andra.
Jag har ingen teori när jag skrev att samtalet mellan AEH och sonen verkar litet konstigt; alltså att han inte minns vad de pratade om - hans pappa hade ju säkert också ställt den frågan tidigare samma dag AEH försvann. Han hade all anledning att vara intresserad av att nöjaktigt rekonstruera samtalet med sin försvunna mamma.
VE:s förehavanden med hyrd bil 31 okt 2018 eller 1 nov 2018 är ett annat exempel på oklarhet.
Han lär ha varit med när TH och kryptomannen hade möten på kryptomannens initiativ.
(TH kan ju inte gärna bett kryptomannen att ta initiativet till mötena med argument som "Så kan jag skylla på dig om vi åker dit" - "Vi kan smida mer av mordplaner under nästa möte på Futurum, välkommen" ..)
..Det verkar ju trovärdigt att TH faktiskt avböjde kryptomannens förslag om samarbete på riktigt.
TH ville nog inte låta sig utnyttjas av denne ..
Sedan har vi exsvågern och frågetecknet som fattades när någon här skrev att även han har kryptovalutakunskaper.
Är det inte konstigt att fallet med AEH handlar om just kryptovaluta, när man tiden innan just diskuterat det?
Tillfällighet?
Någon inblandad har utnyttjats av GM eller är med som GM -person, tänker jag.