2020-12-26, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vem är det här Patrik Engström? Han borde få sparken. Helt inkompetent.

Planet skulle naturligtvis inte tillåtits landa, det skulle ha tvingats tillbaka till UK.

Och jag ser inga kritiska frågor från journalister om vad som skett.

Förstår inte ens hur det har kunnat lyfta? Har det flugit in ett olagligt privat plan menar Dom??

Det är då FAN att ingen får stå till svars någon gång !!! Varken regering eller fhm eller någon!

Hur många kommer dö pga denna mutation! Detta är FAN 100 gånger värre än en terrorattent där 4 Pers dog. Han fick livstid, Och det räcker med att dom säger vi visste inte, vi såg inte det komma , sen kan dom fortsätta
Citera
2020-12-26, 18:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Planet skulle naturligtvis inte tillåtits landa, det skulle ha tvingats tillbaka till UK.

Luftfartsverket sköter landningstillstånd inte gränspolisen. Gränspolisen är ställd inför fullbordat faktum.
Citera
2020-12-26, 18:34
Medlem
Hur kunde det ens få lyfta med destination som de "visste" var stängd, nä, det luktar mygel nånstans, var det någon "viktig" person med på planet ?
Citera
2020-12-26, 18:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Sosseregeringen är tvåa på bollen hela tiden. Fattade inte idioterna att man inte kan släppa in svenska medborgare?

Karantän vore lämpligt. Det står en Jumbojett på Arlanda som används som vandrarhem. Det såg stängt och öde ut härom dagen. Bara att tända upp och trycka in dem där tills de är friskförklarade.
Citera
2020-12-26, 18:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Tegnell: Risken för smittspridning är väldigt väldigt låg. Resenären har inte träffat några andra människor under resans gång

Sett till hur transporten från flygplattsen av den smittade genomfördes så blir det en hel del som pekar på att denne var medveten om att hen var sjuk redan när han klev på
Flygplanet.

Men på ett flygplan kan väl inte smittspridning ske, om jag förstår den medverkande smittskyddsläkaren rätt?
Citera
2020-12-26, 18:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Planet skulle ju inte ha passagerare med sig. Förmodar att BA får flyga passagerare från Arlanda till London o då måste de få landa.

Sen kan man inte neka svenska medborgare att komma in i landet.

Så BA som är "skyldiga"
Citera
2020-12-26, 18:46
Medlem
Citat:

Precis!
Den stora frågan är, har vi ingen koll på vad som rör sig i luftrummet? Flygledare osv lär ju ha sett planet komma, och ge de tillstånd att landa... Helt sjukt!
Citera
2020-12-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
313 vårdas på intensiven och jul/nyår syns inte i siffrorna än....

Håll ut en månad till vården sen ljusnar det!

Det e ju under 300 nu
Citera
2020-12-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Precis!
Den stora frågan är, har vi ingen koll på vad som rör sig i luftrummet? Flygledare osv lär ju ha sett planet komma, och ge de tillstånd att landa... Helt sjukt!
De blev kanske ställda inför faktum, de också; BA-planet kanske sade: "Vi har inte bränsle för att flyga någon annanstans, vi måste få landa".
Citera
2020-12-26, 18:50
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Precis!

Det finns naturligtvis ett planerat schema vid landningar på Arlanda. Det är just i detta det förefaller mysko.
Arlanda tar ju inte emot plan hux flux som närmar sig flygplatsen.
Citera
2020-12-26, 18:52
Medlem
selusts avatar
Någon på Arlanda måste väl vetat att det kommer landa ett plan från London med människor i? Fick alla reda på det här i efterhand?

Edit: haha nu skyller man på att British Airways måste ha missförstått de svenska reglerna.

Inte trodde jag det var möjligt att missförstå svenska myndigheter. Allt i år har ju varit glasklart...
Senast redigerad av selust 2020-12-26 kl. 18:54.
Citera
2020-12-26, 18:56
Medlem
Citat:

Det borde man väl tänkt på lite tidigare när man skrev på Schengenavtalet...

Tokstollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in