2020-12-26, 13:51
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Så ungefär:
"acceptera det tråkiga.. det är tungt.
Vet ej om det är värt det i längden.. men kan stå ut denna veckan"

Så blir tillslut nyktra veckor till år..men fortfarande samma hatiska tänkande.

Rätt uppfattat. Och med tiden kommer bonusar som pigga morgnar. Vetskapen av att veta vart nycklarna ligger. Oron ifall man är nykter om man får blåsa vid bilkörning mmmm. Och inte minst, vinsten av att folk börjar lita på dig. Rätt skön känsla faktiskt.
Citera
2020-12-26, 13:55
Medlem
stortans avatar
Citat:
Hur gör man det i paktiken?
Det enda positiva som går att jämföra med alkohol, är att jag gått loss på socker och försöker ha mer sex. Där finns lite positiv njutning och nöje i det. Det har hjälpt en del
Sex är bra till en början. Men efter ett tag ville åtminstone jag vara för mig själv istället. Sex är för många för kopplat till fylla.
Inte så konstigt att alkohol, narkotika, spel och sexmissbruk behandlas på samma sätt.
Det var sällan ont om sex på behandlingshemmet om man säger så, trots skilda köns avdelningar.
Citera
2020-12-26, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Rätt uppfattat. Och med tiden kommer bonusar som pigga morgnar. Vetskapen av att veta vart nycklarna ligger. Oron ifall man är nykter om man får blåsa vid bilkörning mmmm. Och inte minst, vinsten av att folk börjar lita på dig. Rätt skön känsla faktiskt.

Ok, kör på så här ett tag till. Men har sjukt svårt att se att jag skulle palla mer än två år.

Lite annorlunda perspektiv på det du beskriver med oro över blåsa och hur folk uppfattar en osv:
Jag saknar det! Har romantiserat det dekadenta och tillomed destruktiva hela livet så det är en för stor omställning.
Citera
2020-12-26, 14:05
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ok, kör på så här ett tag till. Men har sjukt svårt att se att jag skulle palla mer än två år.

Lite annorlunda perspektiv på det du beskriver med oro över blåsa och hur folk uppfattar en osv:
Jag saknar det! Har romantiserat det dekadenta och tillomed destruktiva hela livet så det är en för stor omställning.
Det är ingen stor omställning. Det stora är att inte dricka. Det andra får du på köpet. En bi effekt som är positiv.
Nästan som elgigantens gamla reklam med cykel på köpet.
Köp en tv- få en cykel.
Skit i spriten- få ett liv.

Fö. Socker har hjälpt mig mycket. Godis,chips läsk mm. Bara att inse att det är ett bättre alternativ än alkohol.
Senast redigerad av stortan 2020-12-26 kl. 14:07.
Citera
2020-12-26, 14:09
Avslutad
Citat:
Det är ingen stor omställning. Det stora är att inte dricka. Det andra får du på köpet. En bi effekt som är positiv.
Köp en tv- få en cykel.

Men poängen var att jag inte tycker det andra är positivt.
Jag tycker Kaoset är positivt.
Citera
2020-12-26, 14:13
Medlem
stortans avatar
Citat:
Men poängen var att jag inte tycker det andra är positivt.
Jag tycker Kaoset är positivt.

Så du tycker det är bättre att vara utan jobb och pengar och umgås med likasinnade utan pengar än att ha ett liv med inkomst och att vakna pigg och oberoende?
Citera
2020-12-26, 14:15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Som du sen ska ärva, tänkte du? Du har inga tankar om hans välbefinnande utan bara om hans jobb och pengar. Du verkar ganska hemsk om jag får säga så.

Nej det är han själv, som jobbat hela livet för ett stort kontrakt efter åratal a av upp och nedgångar i företaget. (därav supandet) Jag ska inte ärva några pengar, de ska mamma och pappa leva upp, det har vi klart sen länge, och inget jag tänker på. Jag vill att han ska kunna njuta av det goda livet, och inte kola precis när han rott det i hamn.
Citera
2020-12-26, 14:16
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Nej det är han själv, som jobbat hela livet för ett stort kontrakt efter åratal a av upp och nedgångar i företaget. (därav supandet) Jag ska inte ärva några pengar, de ska mamma och pappa leva upp, det har vi klart sen länge, och inget jag tänker på. Jag vill att han ska kunna njuta av det goda livet, och inte kola precis när han rott det i hamn.

Pengar är inget värt om inte hälsan finns.
Citera
2020-12-26, 14:17
Avslutad
Citat:
Så du tycker det är bättre att vara utan jobb och pengar och umgås med likasinnade utan pengar än att ha ett liv med inkomst och att vakna pigg och oberoende?

Precis.. saknar det destruktiva levandet.
Just nu är dagarna väldigt tråkiga, fyllda med vänskap och familjeträffar och jobb.
Citera
2020-12-26, 14:18
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Köp en tv- få en cykel.

Fö. Socker har hjälpt mig mycket. Godis,chips läsk mm. Bara att inse att det är ett bättre alternativ än alkohol.

Jag tänkte att kanske en hund hade varit skitbra att skaffa honom nu, även om han alltid varit "emot" det. Han älskar hundar, hade border collie som liten. Men nu om han jobbar hemifrån men utan spriten att se fram emot, och mamma jobbar kvällar, då kan det vara bra med lite sällskap, och han får ut och gå, nåt som han aldrig gör etc.
Citera
2020-12-26, 14:19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Pengar är inget värt om inte hälsan finns.

Precis.
Citera
2020-12-26, 14:26
Medlem
stortans avatar
Citat:
Precis.. saknar det destruktiva levandet.
Just nu är dagarna väldigt tråkiga, fyllda med vänskap och familjeträffar och jobb.

Det går ja att låsa in sig och spela tv- spel hela dagarna utan alkohol. Varför dricka för att somna när din egen utmattning klarar av det på egen hand. Soc kan ge dig 2080/ månad men det räcker ju inte när ny Xbox lanseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in