2020-12-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Vita huset har gått ut med ett mail internt att uppsägningarna börjar den 4e Januari. Undra varför?

https://twitter.com/weijia/status/1341734570547421184?s=19
Nix Pix... Du verkar inte hänga med i svängarna, märker jag.

https://twitter.com/nytimes/status/1341799698508754944
2020-12-25, 20:04
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nu är Jenna Ellis en folkförrädare, MAGA-kultisterna verkar inte vara så glad på henne.

Vad har hon hittat på? Tur att Rudy lägger ut skyddsgas runt henne.

Mike Pence
2020-12-25, 20:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
jag tror det är förbjudet för expresidenter att bo utomlands.

Borde inte vara olagligt, de är civilpersoner men oavsett vad, vem försöker vi lura om vi börjar prata om huruvida Trump tror på lagar?
2020-12-25, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Trump och hans stab har INGA som helst planer på att flytta ut!

www.twitter.com/nytimes/status/1341799698508754944

Eller för att han stannar i Florida och inte kommer tillbaka
2020-12-25, 20:48
Medlem
Citat:
Du har inte hört vad Sebastian Gorka och Lin Wood har sagt öppet om den saken under ganska lång nu va? Nej, det såklart, det når ju aldrig de vänsterliberala MSMs ekokammarna!
Jo det är bl.a det jag grundar min ståndpunkt på. Och givetvis stärks min ståndpunkt att den där S. Powell som enligt republikanerna är det värsta som kommit innanför trösklarna i vita huset och som nu bara pratar i Trumps öra det han vill höra, givetvis helt utan faktakoll eller rättssäkra bevis att gå vidare med. Ironiskt nog det absolut säkraste beviset på att konspirationsteorin om det organiserade storskaliga valfusket nu avslöjats som ett dåligt regisserat bedrägeri mot väljarna.
Som konservativ har jag högre ställda förväntningar på en ledare än en clown vid namn Donald mcTrump.
2020-12-25, 22:32
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
För mig, Power walk of makt, för de som väljer rätt, mot folk som du sover sig igenom skiten och röstar vad mamma alltid röstat på. Ingen hjärnaktivitet behövs att rösta som mamma..

Poängen med demokrati är att man ska kunna välja fritt utan påverkan.
Måste vara stenhårda policy i minsta detalj, annars hittar frivilliga på knep för att manipulera lokalt
2020-12-25, 22:48
Medlem
Citat:
Fram till den 20:e jan är också "efter julhelgen". Ungefär en månad efter jul får man väl vanligtvis hälsa "god fortsättning" eller?
Haha touché. Men visst, 20e är den hårda hårda hårda deadline, och nästa milda hårda deadline är sjätte. Jag känner mig rätt lugn i att inte mycket kommer förändras till något av dessa datum trots Rudys påstående där, men absolut. Han kanske sitter på guld nu och då kommer jag se dum ut om knappt en månad. vi får helt enkelt vänta och se..
2020-12-25, 22:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
OK. Så om inget hänt 20/1 (vilket år?) så är nästa plats för dom flyttade målstolparna mars?

Detta yttrades för några veckor sedan.
2020-12-25, 23:29
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Twitter är inte en faktabaserad källa, vänligen återkom med riktig fakta istället för att sitta och ljuga.

Jo ibland är Twitter faktiskt det, men det beror ju förstås på vem det är som har twittrat.
2020-12-25, 23:30
Medlem
Daniel501s avatar
Det verkar vara ett så stort problem med att folk inte har tilltro till det "demokratiska" valsystemet i USA att the Washington Post slår på med stora trummorna nu;

https://www.washingtonpost.com/outlook/2020/12/23/democracy-denial-holocaust-denial/

"Denying the Holocaust threatens democracy. So does denying the election results."

Desperata vänsteridioter försöker memea Biden till President men ingen tar vänsteridioterna på allvar så de börjar ta till de desperataste metoderna "är du nazist eller????"

Det var en landskredsseger för Trump som gjorde att Demokraterna fick panik och slarvade till det ordentligt, som denna jävla stolle som ringer och hotar en Republikansk ledamot och hotar henne och hennes familj till livet för att Republikanen inte vill signera något som skriker fusk;

https://www.mlive.com/politics/2020/12/woman-faces-federal-charges-for-sending-threats-photo-of-bloody-corpse-to-wayne-county-canvasser.htm l?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campai gn=mlivedotcom_sf

"Woman faces federal charges for sending threats, photo of bloody corpse to Wayne County canvasser"

Orka åka dit på federalt åtal när Biden ändå vann.. eller hur
2020-12-25, 23:33
Medlem
Smaka-migs avatar
Har inte följt detta sedan SCOTUS rejected Texas-cases. Har det kommit nåt nytt? Varför är det så viktigt att många åker till Washington den 6/1 och demonsterar?
2020-12-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Svenska vals problem är inte så mycket hur de lägger upp valsedlarna (sålänge man inte är en pussy som inte vågar stå för vad man röstar på eller inte tar 1 av varje röstsedel).

Svenska valproblem ligger i att ingen vet vad som händer med röstsedlarna efter du har röstat. De räknas av några "neutrala" sen skickas de vidare vart?

Och även om de skulle skickas vidare med 100% transparens, hur kan man lita på att de slutgiltiga siffrorna är det samma som verkligen röstades?

Men visst, om man vill tro att endast 18% av Sveriges befolkning röstade emot invandring så kanske man ska fortsätta leva i sin bubbla.

Röstsedlarna räknas först i vallokalen för att sedan transporteras i förseglade påsar till kommunen och sen räknas de en gång till på Länsstyrelsen på onsdagen efter valet.

Med tanke på hur många som jobbar med valet vore det ytterst märkligt om det hade förekommit betydande och oförklarlig avvikelser mellan preliminärt och slutligt resultat utan attnågon reagerat.

Att påstå att ”ingen vet vad som händer med röstsedlarna” är ju bara dumt. Det visar väl bara att du själv inte orkat fråga efter vad som händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in