2020-12-23, 21:27
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det är skillnad på kriminell och kriminell ...Någon ekonomisk brottsling verkar inte sambon (J*n*s Almqv*st, före detta L*nd, som han heter i rättegångspappren) vara.
Här handlar det om sjuka känslor.

Han har, eller själv lagt till, mellannamnet Love, och heter alltså likadant som en svensk stor skald.
Att använda det nu är ju bisarrt och skruvat så det stör.
Jag vet hur kriminella fungerar. Har man passerat en gräns så fortsätter man till nästa som ger en kickar. Han skulle säkert vilja komma åt Federleys pengar, om han kunde. Men det är nog för komplicerat för honom. Bankerna har ju numera ganska säkra inloggningssystem. "Sjuka känslor" skrev du. Jag tycker inte att det är "känslor". Det handlar om: JAG ska utlösning NU och ungen verkar rädd, bra.
Citera
2020-12-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag vet hur kriminella fungerar. Har man passerat en gräns så fortsätter man till nästa som ger en kickar. Han skulle säkert vilja komma åt Federleys pengar, om han kunde. Men det är nog för komplicerat för honom. Bankerna har ju numera ganska säkra inloggningssystem. "Sjuka känslor" skrev du. Jag tycker inte att det är "känslor". Det handlar om: JAG ska utlösning NU och ungen verkar rädd, bra.

Ger dig delvis rätt. Det ena ger det andra, nog så ofta. "Gränslöst".
Ja man kan fråga om det finns någon känsla över huvud taget mer än rent fysisk.
Med "känsla" menade jag dragning.
De dras väl "känslomässigt" till barn?
Eller använder de barnen bara för att barnen inte kan försvara sig ... eller manipuleras?
Senast redigerad av Moschata 2020-12-23 kl. 22:14.
Citera
2020-12-23, 21:53
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ger dig delvis rätt. Det ena ger det andra, nog så ofta. "Gränslöst".
Ja man kan fråga om det finns någon känsla över huvud taget mer än rent fysisk.
Med "känsla" menade jag dragning.
De dras väl "känslomässigt" till barn?
Eller använder de barnen bara för att barnen inte kan försvara sig llr manipuleras?
Man kan ju inte "tända" på ett litet, spinkigt barn som är rädd. Nej det är sak för dom. Nåt att gnida sig mot.
Citera
2020-12-23, 22:19
Medlem
Citat:
Man kan ju inte "tända" på ett litet, spinkigt barn som är rädd. Nej det är sak för dom. Nåt att gnida sig mot.

Aha ... ja jag får tro dig. Som en uppblåsbar docka då, ungefär.
Jag trodde i så fall porr (med vuxna modeller) var bättre ..mer tändande för dessa herrar.
Men levande kropp måhända konkurrerar ut pappersporr.
Ja jisses.
Vad mer kan man säga.
Verkar pubertalt i alla fall.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-23 kl. 22:59.
Citera
2020-12-23, 23:32
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja, men det finns ändå många som förvarar honom, som vägrar att se att det handlar om en förtroendevalds dåliga omdöme, om en pappa som släppte in en pedofil i sitt hem och lät honom stanna även efter att han läst domen (enligt FF:s egen skildring av händelseförloppet) och att pedofilen ifråga inte alls har sonat sitt brott. Han var villkorligt frigiven och skulle inte bo med barn.

Men ändå har FF tusentals försvarare i detta land. Läs exempelvis den här krönikan, som fångar försvararnas hållning.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/202310-det-finns-tio-guds-bud-och-kds-ledning-har-snart-brutit-mot-samtliga/

Människor som själva råkat ut för övergrepp i tidig ålder tar väldigt illa vid sig av allt detta, för de vet att vuxenvärldens vilja att inte se och inte utreda problem går före barnperspektivet nästan alltid. Med all säkerhet även denna gång. Det viktigaste borde vara att försäkra sig om att barn i Björbo inte råkat ut för övergrepp, men det verkar inte ens finnas med i diskussionen.
Ja och han som skrivit smörjan undervisar tydligen i etik...!!!

Allt han skriver om FF har ju i efterhand bevisats vara lögn, FF visste redan i Juni om brottet, och FF sägs ju ha lämnat pedofilen, vilket också var lögn, då pedofilen hjälpte FF filma för Youtube, och det efter att FF påstod sig ha lämnat honom...
Citera
2020-12-24, 10:52
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja och han som skrivit smörjan undervisar tydligen i etik...!!!

Allt han skriver om FF har ju i efterhand bevisats vara lögn, FF visste redan i Juni om brottet, och FF sägs ju ha lämnat pedofilen, vilket också var lögn, då pedofilen hjälpte FF filma för Youtube, och det efter att FF påstod sig ha lämnat honom...

Ja, denna pinsamma smörja lade han först ut på sin blogg. Märkligt att det gått vidare. Förhoppningsvis är han mer balanserad i klassrummet med sina elever. Detta är ju bara skribentens personliga vendetta mot KD.
Citera
2020-12-24, 12:40
Medlem
Jag sätter en tusing på att FF och pedofilen fortfarande har kontakt. Extremt skum historia.

Hur Federley lyckats smussla aset förbi pplisen, grannar och media kan man undra.

Han har garanterat inte klantat sig. Förvirring och inkompetens räcker inte som förklaringar.

Att det dröjde till november innan bomben nådde Lööf och media, beror nog inte på slumpen.

Federley har fifflat och manipulerat, det är jag övertygad om.
Citera
2020-12-24, 12:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag sätter en tusing på att FF och pedofilen fortfarande har kontakt. Extremt skum historia.

Hur Federley lyckats smussla aset förbi pplisen, grannar och media kan man undra.

Han har garanterat inte klantat sig. Förvirring och inkompetens räcker inte som förklaringar.

Att det dröjde till november innan bomben nådde Lööf och media, beror nog inte på slumpen.

Federley har fifflat och manipulerat, det är jag övertygad om.
Och när helgerna är över så har han nog kryat på sig och kan gå tillbaka till sina välbetalda jobb igen, eftersom han aldrig har avslutat sina uppdrag...
Citera
2020-12-24, 14:12
Medlem
Citat:

Det är en glidande skala. I ena änden har du regressiva kramiga pedofiler som blir kära i barn, och i andra änden har du regelrätt våldtäkt, sadism, misshandel - och mord.

En pedofil som Federleys sambo, betraktar säkerligen barn som ting, konsumtionsartiklar. Hans beteende förutsätter extrem egoism, förtingligande och obefintlig empati.

Att han gjort något brottsligt, att han återfallit under 2020, känns för mig ganska självklart.

Jag är ingen pedofilexpert, men jag har interagerat med flera stycken (i vårdsammanhang) och vet hur de funkar.

En pedofil som Federleys sambo ska inte tillåtas vara ensam med barn under många år.

Fick jag bestämma skulle det vara helt förbjudet för honom att vara ensam med barn. Helt förbjudet under resten av hans liv.

Federleys sambo är nog lätt att följa.

Har han inte återfallit efter straff, kommer han nog att göra det.

Jag anser att risken är extremt hög.

Han är nog gravt p-störd.

Han kan inte botas.
Senast redigerad av Eremona2.0 2020-12-24 kl. 14:16.
Citera
2020-12-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Och när helgerna är över så har han nog kryat på sig och kan gå tillbaka till sina välbetalda jobb igen, eftersom han aldrig har avslutat sina uppdrag...

Absolut, han kommer att försöka kräla tillbaka till sina gamla uppdrag.

Karln framstår som ett kräk.

Det vore intressant att veta vad dotterns andra förälder anser om FF:s haveri.

Det är två pappor eller?
Citera
2020-12-24, 14:36
Medlem
En av Sveriges mest välbevakade politiker bor med villkorligt släppt, rikskänd grov pedofil, och det tar 5 månader innan sanningen når A Lööf.

Ett totalt absurt skeende, orimligt.

Flera personer har uppenbarligen fifflat, sett mellan fingrarna, ljugit och manipulerat..

Fattar inte Lööf att det krävs mer, att historien inte är genomlyst, att allmänheten kräver mer?

Vissa idioter tycker att drevet mot Federley är onödigt.

Men vänta, vilket drev? Det finns ju inget drev.

Det är ett problem.
Citera
2020-12-24, 15:00
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
En av Sveriges mest välbevakade politiker bor med villkorligt släppt, rikskänd grov pedofil, och det tar 5 månader innan sanningen når A Lööf.

Ett totalt absurt skeende, orimligt.

Flera personer har uppenbarligen fifflat, sett mellan fingrarna, ljugit och manipulerat..

Fattar inte Lööf att det krävs mer, att historien inte är genomlyst, att allmänheten kräver mer?

Vissa idioter tycker att drevet mot Federley är onödigt.

Men vänta, vilket drev? Det finns ju inget drev.

Det är ett problem.
Klokt sagt. Känner med barnen så här minuten före Kalle på julafton. Bedrövligt av Lööf, och hon vill bli rikets dam, märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in