Citat:
Ursprungligen postat av
irriducibilii
Jag var den där killen i år 1-9 i grundskolan som fick ALLA tjejer. Barndomsvännerna skrattade, det var lekstuga. Idag, när jag är +25, lekt av mig och rest och hatar arbetsliv och familjeliv vill jag bara att livet ska ta slut. Livet är så jävla överskattat. Inget är så jävla kul. Ändå envisas folk med att leva skiten till slutet. Ni som envisas med att fortsätta leva fast ni hatar skiten, varför gör ni det?
Livet är snarare så jäkla underskattat.
I dagens samhälle så finns det en viss mall på hur livet måste vara, vad man måste göra, vad man måste ha gjort och vad man måste ha.
Det där kan enkelt skapa en hel del ångest, både om man är ofrivilligt utanför allt det man måste göra och måste ha osv men även om man lever i allt det där och har allt man ska ha och gör allt man måste göra (för att följa dagens samhälles mall).
Allt det där är dock bara en illusion och först när du inser det och bryter dig loss från det så kan du leva med en helt annan sorts frihet och belåtenhet över ditt liv.
Livet är helt jäkla underbart när man har släppt allt det där och är fri i sinnet.