Sitter å ser på rubricerad man i TV4:ans Morgon TV där han pratar på om morden i Linköping 19 oktober 2004 och beklagar sig att han måste "sitta inne" pga coronan. Jo jo, snacka om
karma! Han som så mången gång suttit så där överlagom laidback och önskat folk i både häkte och fängelse. Ja tom för alltid i vissa fall. Nu får han minsann själv smaka på det han så lättvint i sin önskan delat ut till höger å vänster.
Förresten hur var det nu egentligen med de där morden, var inte det under många år lite av en käpphäst för den övergödde "friherren" och som han i väl spelad, närmast hopplös, förtvivlan rätt vad det var i TV storsint utfäste en belöning för, till den nätta summan av en miljoner kronor (1 000 000 kr), till den eller de som direkt kunde bidra till fallets lösning. Jag anser det finns en sådan tipsare nu i han släktforskaren som med hjälp av en slags DNA-spårning kunde ringa in två personer dvs mördaren och dennes broder.
Karma även där alltså, när han gång på gång framträder i rutan och talar om det nu lösta mordet och tom idag skröt om att han innan hade prickat exakt rätt om hur domen skulle komma att se ut. Herregud alltså, att han bara har mage den gode mångmiljonären att framträda söndag efter söndag utan att ens omnämna sin utlovade belöning.
GW borde åtminstone försöka förklara och ange sina skäl till varför han anser sig kunna ha rätt att bestjäla belöningen från Peter Sjölund som har korskört DNA-profilen från gärningsmannen med databasen hos det amerikanska företaget ”Family Tree DNA”.
Har jag fel i min bedömning av den
store GW?
Eller har
jag helt fel och har jag missat att belöningen utbetalats? Eller har jag jag helt blandat bort korten och att GW aldrig har utlovat någon belöning? Vad säger ni är det ett solklart fall som Leffe brukar säga eller.....?