2020-10-04, 17:11
Medlem
Negersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det handlar naturligtvis inte om jag uppskattar att GW har petat sig i näsan nån gång. (jag har sett GW frekvent och pillar med glasögonen javisst, men näsan ... ?)
Eller att jag önskar att fler borde göra det. Idiotiskt.

Jag kan leva med GW som den han är.
Fel och brister.

Om du kollar på honom på TV4 på söndagar så ser du att han petar sig i nästan. T ex i dagens avsnitt:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/finns-mycket-pengar-att-tj%C3%A4na-leif-gw-persson-om-kriminell-sophantering/vi-BB19GG9d
Senast redigerad av Negersmurfen 2020-10-04 kl. 17:14.
Citera
2020-10-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Han blev tillfrågad just om håret och han ansåg det inte vara speciellt smart att utsätta sig för en frisersalong då han tillhör riskgruppen. Men han skulle ju ha råd att betala en frisör ett par veckor i karantän som sedan gjorde hembesök och fixade lite med kalufsen.
Det blir väl inte mindre farligt om frisören kommer till honom än tvärtom? Det är själva vistelsen med andra människor som medför risk. Bättre att han är försiktig än tar risker!
Citera
2020-10-04, 18:03
Medlem
nobbenss avatar
Sitter å ser på rubricerad man i TV4:ans Morgon TV där han pratar på om morden i Linköping 19 oktober 2004 och beklagar sig att han måste "sitta inne" pga coronan. Jo jo, snacka om karma! Han som så mången gång suttit så där överlagom laidback och önskat folk i både häkte och fängelse. Ja tom för alltid i vissa fall. Nu får han minsann själv smaka på det han så lättvint i sin önskan delat ut till höger å vänster.

Förresten hur var det nu egentligen med de där morden, var inte det under många år lite av en käpphäst för den övergödde "friherren" och som han i väl spelad, närmast hopplös, förtvivlan rätt vad det var i TV storsint utfäste en belöning för, till den nätta summan av en miljoner kronor (1 000 000 kr), till den eller de som direkt kunde bidra till fallets lösning. Jag anser det finns en sådan tipsare nu i han släktforskaren som med hjälp av en slags DNA-spårning kunde ringa in två personer dvs mördaren och dennes broder.

Karma även där alltså, när han gång på gång framträder i rutan och talar om det nu lösta mordet och tom idag skröt om att han innan hade prickat exakt rätt om hur domen skulle komma att se ut. Herregud alltså, att han bara har mage den gode mångmiljonären att framträda söndag efter söndag utan att ens omnämna sin utlovade belöning.

GW borde åtminstone försöka förklara och ange sina skäl till varför han anser sig kunna ha rätt att bestjäla belöningen från Peter Sjölund som har korskört DNA-profilen från gärningsmannen med databasen hos det amerikanska företaget ”Family Tree DNA”.

Har jag fel i min bedömning av den store GW?

Eller har jag helt fel och har jag missat att belöningen utbetalats? Eller har jag jag helt blandat bort korten och att GW aldrig har utlovat någon belöning? Vad säger ni är det ett solklart fall som Leffe brukar säga eller.....?
Senast redigerad av nobbens 2020-10-04 kl. 18:05.
Citera
2020-10-04, 18:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det blir väl inte mindre farligt om frisören kommer till honom än tvärtom? Det är själva vistelsen med andra människor som medför risk. Bättre att han är försiktig än tar risker!

GW har råd att fixa en frisör som kommer till honom ett par dagar innan klippning, tar ett par tester och konstaterar sig vara frisk. Sedan klipper han GW och åker hem igen. Mycket enkelt.
Citera
2020-10-05, 01:02
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
GW borde åtminstone försöka förklara och ange sina skäl till varför han anser sig kunna ha rätt att bestjäla belöningen från Peter Sjölund som har korskört DNA-profilen från gärningsmannen med databasen hos det amerikanska företaget ”Family Tree DNA”.

Har jag fel i min bedömning av den store GW?

Eller har jag helt fel och har jag missat att belöningen utbetalats? Eller har jag jag helt blandat bort korten och att GW aldrig har utlovat någon belöning? Vad säger ni är det ett solklart fall som Leffe brukar säga eller.....?

Jo, han har förklarat det där med belöningen och det handlar om att det inte var något tips utifrån utan en person som i sitt arbete löste fallet. Då är det skillnad menar han. Jag är faktiskt villig att hålla med.
Citera
2020-10-05, 08:08
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Jo, han har förklarat det där med belöningen och det handlar om att det inte var något tips utifrån utan en person som i sitt arbete löste fallet. Då är det skillnad menar han. Jag är faktiskt villig att hålla med.
Ha ha ha vilken snåljåp. Han var ju för tusan släktforskare och inte arbetande inom den juridiska sektorn.

Vad svagt av honom, för GW sa ju att ärendet för honom hade fått en personlig touch och berörde honom så illa så han önskade inget hellre än att det skulle lösas. Kanske belöningen också drev släktforskaren framåt förutom sitt eget intresse. Vissa kostnader ur egen ficka hade han säkerligen också.

Nåja lite dåligt samvete visar han iaf när han tydligen har rationaliserat. Har du någon länk där man kan se hans bortförklaring? Var det någon som frågade honom om det? Vem isf?
Citera
2020-10-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
GW har råd att fixa en frisör som kommer till honom ett par dagar innan klippning, tar ett par tester och konstaterar sig vara frisk. Sedan klipper han GW och åker hem igen. Mycket enkelt.

Alla kanske inte vill ha en okänd person boendes hos sig i ett par dagar bara för att bli klippt? För det är väl egentligen det du föreslår?
Citera
2020-10-07, 09:45
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Alla kanske inte vill ha en okänd person boendes hos sig i ett par dagar bara för att bli klippt? För det är väl egentligen det du föreslår?

GW har väldigt gott om plats på sin Herrgård. Han brukar nog husera ett antal jaktgäster där årligen. En frisör kommer dit på kvällen, tar ett test som om det är OK friserar honom nästa fm.
Citera
2020-10-08, 15:10
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Nu är det så här att GW är kung! vill han peta näsan lr tom lägga en brakare i tv så får han naturligtvis göra det.

Tycker att han passar i sin coronafrisyr - den är vild på ett klädsamt sätt för honom, det är liksom en uppgraderad variant av backslick dvs den variant som används av vilda män- inte sådär tillrättalagd o tråkig. Han ansar sitt skägg o ögonbryn, är alltid fint klädd o ser ungdomlig o viril ut o tror han hade på lite luppsyl också på munnen i söndags, tror jag det va som jag sist såg.

Sverige hade inte alls varit Sverige om inte GW fanns - tänk så mycket kunskap o klokhet han bidrar med! han gör vårt samhälle bättre o jag hoppas han fortsätter va aktiv i samhällsdebatten o kriminologin i många, många år till.
Citera
2020-10-14, 09:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Satan i gatan. Har inte sett GW på ett bra tag, men såg han idag när han talade om fallet Wilma.

Han är röd. Ordentligt röd. Tecken på ålder och alkohol. Han ser vilsen ut, vilket kan förklaras med att han pratar i tomma intet via en kamera. Förståeligt, men ändock.

Han för sig på alla sätt och vis som min mormor som är en bit över 80.

Skulle jag gissa så sitter han hemma och super och läser böcker, och ibland ringer media och då talar han gärna för att fördriva lite tid.
Citera
2020-11-16, 09:18
Medlem
Det är nu 25 år sedan

"Telefonen ringde. Jag satt vid skrivbordet på Expressen och hörde stämman av en rosslig och misstänksam Leif GW Persson i andra änden. Han ville förhöra sig om menyn, så det inte skulle bli fisk och vitt vin eller någon annan ”kärringmat”. I så fall tänkte han inte komma."

https://www.dn.se/kultur/maria-schottenius-susan-faludi-forutspadde-den-vite-mannens-krankta-vrede/
Citera
2020-11-20, 06:23
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes

Nu har han blivit friserad i varje fall. Såg honom i söndagens förmiddagsprogram och det var en rejäl klippning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in