Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Citat från diskuterad artikeln.
Min uppfattning är att man ökat testandet av barn successivt under hösten. För två månader sedan var det mycket ovanligt att man testade barn under 10 år. Även om det har varit rekommenderat att testa även yngre barn så är det inte alla regionen som fick till det. Då barn och lärare redovisas samtidigt skulle detta kunna vara en förklaring.
Det är garanterat också en av förklaringarna. Barn har tidigare gått under radarn.
Hanteringen från FHM kring skolan tycker jag personligen kan liknas vid bedrägeri och dåligt försök till mörkläggning. De flesta kritiska människor avslöjade ju bluffen för länge sedan, redan i våras. Bra nu i alla fall att pressen får upp ögonen för detta. Kanske kan det bidra till att vi får ett slut på galenskaperna och att skolorna övergår till distans till dess vi har vaccin distribuerat ? Antagligen att hoppas på för mycket, men hoppas kan man ju alltid.
I princip alla jag känner som blivit smittade av Covid19 har blivit det genom sina barn som vistats i skolan. Men från FHM heter det väl då att de blivit smittade i hemmet och att inte skolan bidrar till smittspridningen. Testar man då inte barnen är det inte speciellt svårt att vilseleda med statistiken. Det är så billigt och så dåligt. Kanske lurar de någon med detta, men de blir nog allt färre som går på den skiten.