2020-12-22, 23:25
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
2. Det finns löpmeter pärm för varje Swingstat med bevismaterial. Detta räcker gott för State Legislature att vända i frågan, det som är viktigt. Man kan därmed certifiera Trump på goda grunder och decertifiera Biden, varför skall man gå över ån efter vatten ? Därefter kan man i domstol visa upp och vinna detta case också. Kommer så säkert ske, många brottsmål som skall upp när Trump vunnit detta kan jag tro..

Finns det en chans att demokraterna har fler löpmeter med pärm och kontrar tillbaka på det viset.
Tex rep har 4 meter och så kontrar dem med 5?

Mike Pence
2020-12-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Självklart har det betydelse för möjligheterna att få fram ett vaccin snabbt, att presidenten och hans administration står bakom. Dum är du om du tror annat.
Nu har jag lite insyn i läkemedelsbranschen, och ingen support som helst har givits från Trump eller amerikanska myndigheter alls till de två bolags vaccin som godkänts för emergency use i USA. Det gäller både pengamässigt och vad gäller tillgång till forskningsresurser.

Så en troligare förklaring till det faktiska valresultatet är snarare att Trump som person var så illa omtyckt (=historiskt låga approval ratings) att även trogna GOP-väljare faktiskt röstade på Biden. Så avvikelsen mellan att GOP gick framåt men inte Trump beror inte på valfusk utan på att han personligen är illa omtyckt även bland stora grupper av republikanska väljare. En trogen fan-bas, ja. Men det räcker inte.
2020-12-22, 23:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Ingen har erkänt någonting, det man har gjort är att göra ett förtydligande där man skriver att man haft olika gäster och advokater som pratat i kanalen om dessa saker men att man själva aldrig tagit ställning till om dessa påståenden är sanna eller ej.
En viss skillnad från att "erkänna lögner".

För att underlätta för dig drar jag en enkel Google translate till svenska åt dig, varsågod:

https://www.newsmax.com/t/newsmax/article/1002355

De satt i sändning o h förklarade att det som de har påstått inte har bevisats och att de inte säger att de har bevis för att valfusk har skett.
2020-12-22, 23:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Det var inte min frågeställning. Min frågeställning var det jag skrev tidigare. (Är A oskyldig ? )

Verkar som ingen fattar min poäng.

Om du inte förstår hur lagen fungerar så är det inte mitt problem.

Bara för att någon påstår att du har rånat små tanter så betyder det inte att du har gjort det, vittnesmål fungerar inte som enda bevisföringen speciellt inte om vittnena inte vågar vittna under ed.
2020-12-22, 23:31
Medlem
Trump vann en pluralitet av dem lagliga rösterna och har således ett oinstränkt mandat att vidta nödvändiga åtgärder för att säkra valresultatet och att förhindra demokraterna från att genomföra en statskupp. Det är dags för handling nu. Media försöker vinkla Trump till att han gör något odemokratiskt, men vad är mer odemokratiskt än att fuska i allmänna val? Trump har rätt att nyttja militären för att återställa ordningen, att medier sprider propaganda och lögnaktig information om vem som vann valet är ett direkt hot mot samhället och en del i själva valfusket.
2020-12-22, 23:32
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Grundregeln är att det som Carl Norberg torgför och säger inte bara ska tas med en nypa salt, du får ta hela skottkärran. Det är sedan gammalt.

Rikstrollet, charlatanen och bluffmakaren Carl Norberg har egen tråd här:
(FB) Carl Norberg, sanningar eller en ren konspirations teori?
och här: (FB) Partiet de Fria, ett nytt parti! Något att hänga i julgranen? (Sammanfogade ämnen)

Ledsen att göra dig besviken i just denna fråga då. Biden vann historiskt få Counties, endast 16% av USAs counties för att vara exakt, långt färre än Hillary, ändå lyckades han skrapa ihop 80 miljoner röster, allt koncentrerat till några Demokratiskt kontrollerade storstäder i Swingstater där han vann med en emfas som får Obama 2008 att se ut som en pojkscout. Medan i andra demokratiska städer med samma demografiska sammansättning förlorade Biden stort, jättestort. Detta min vän är den största svindlaren i modern tid. Han skall i fängelse.

https://twitter.com/KMCRadio/status/1340849599595094017

Hejar man på Biden, hejar man på en fuskare. Vem hejar på fuskare ?
Senast redigerad av Nixter 2020-12-22 kl. 23:36.
2020-12-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Trump vann en pluralitet av dem lagliga rösterna och har således ett oinstränkt mandat att vidta nödvändiga åtgärder för att säkra valresultatet och att förhindra demokraterna från att genomföra en statskupp. Det är dags för handling nu. Media försöker vinkla Trump till att han gör något odemokratiskt, men vad är mer odemokratiskt än att fuska i allmänna val? Trump har rätt att nyttja militären för att återställa ordningen, att medier sprider propaganda och lögnaktig information om vem som vann valet är ett direkt hot mot samhället och en del i själva valfusket.
Aha, du har nog missat att Biden vann en majoritet av rösterna och inte ens trumps legal team hävdar voter fraud längre utan försöker ta ifrån giltiga röster från stora grupper av människor och på så vis vända valet. Det kommer såklart inte lyckas, och Trump har såklart inte militären på sin sida - vi vet ju att fler soldater röstade på Biden.
2020-12-22, 23:37
Medlem
Citat:
Faller en, faller alla.
En liten spricka i Team Bidens bräckliga fasad..
Pajasen är tillbaka!

Vad hände med 18:e December, skulle det inte vara martial law i USA nu? Eller fortsätter det vara så att raka motsatsen av vad du påstår sker?

Pence har bokat utlandsresa direkt efter Kongressen certifierar valet den 6:e Januari. Han vet att vrede från Trumpanhängarna som lever i sin fantasivärld väntar när Biden certifierats i kongressen och vill slinka undan.
2020-12-22, 23:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Aha, du har nog missat att Biden vann en majoritet av rösterna och inte ens trumps legal team hävdar voter fraud längre utan försöker ta ifrån giltiga röster från stora grupper av människor och på så vis vända valet. Det kommer såklart inte lyckas, och Trump har såklart inte militären på sin sida - vi vet ju att fler soldater röstade på Biden.

Rudy Giuliani
"We´re checking the cemetaries around Philadelphia"
Du har rätt, en majoritet, av döda som röstade.
https://youtu.be/2_VUkB2jAcg

Ron Johnson
Bara för någon dag sedan:
https://youtu.be/fq8OPTIEf2U

PS. Team Trump hävdar visst valfusk av episka proportioner, det är en annan sak vad en domstol skall hinna höra och fälla inom loppet av ett par månader. Som noterat i tråden kommer flera av dessa ärende pågå i år framåt.
2020-12-22, 23:42
Medlem
Citat:
1. State Legislatures jobbar nu efter Plenary Powers. Givetvis följer man den ordningsföljd som finns. Guvernören är tillsatt för att bla se till att ett val har sköts på rätt sätt och att rätt person har fått elektorerna. Det är dock i Konstitutionen noterat att det kan finnas en korrupt Guvernör, därmed "checks and balances" State Legislature kan därefter (helst) certifiera en annan kandidats elektorer och decertifiera fuskarens.

2. Det finns löpmeter pärm för varje Swingstat med bevismatrial. Detta räcker gott för State Legislature att vända i frågan, det som är viktigt. Man kan därmed certifiera Trump på goda grunder och decertifiera Biden, varför skall man gå över ån efter vatten ? Därefter kan man i domstol visa upp och vinna detta case också. Kommer så säkert ske, många brottsmål som skall upp när Trump vunnit detta kan jag tro..
Och dessa bevis som försvinner när de ska presenteras i en rättsal- de tror du håller bättre när de nu ska kasta om ordningen hos dessa legislatures. Men du vågar inte komma med ett datum för det? Jag blir ju lite fundersam när du kastat upp liknande omvälvande teorier om vad som ska hända och sen är det bara tystnad när ännu en deadline passeras...
2020-12-22, 23:45
Medlem
Citat:
Rudy Giuliani
"We´re checking the cemetaries around Philadelphia"
Du har rätt, en majoritet, av döda som röstade.
https://youtu.be/2_VUkB2jAcg

Ron Johnson
Bara för någon dag sedan:
https://youtu.be/fq8OPTIEf2U

PS. Team Trump hävdar visst valfusk av episka proportioner, det är en annan sak vad en domstol skall hinna höra och fälla inom loppet av ett par månader. Som noterat i tråden kommer flera av dessa ärende pågå i år framåt.
nej det är inte en annan sak vad en domstol får höra om man har har något att komma med. De presenterar skräp i domstolarns för det är vad de har och de vet att om de kommer in med sina fake-news-shower där så kommer det att granskas. Vi citerar Rudy "This is not a fraud case"
2020-12-22, 23:45
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Trump-anhängare har en fascinerande oförmåga att förstå det simpla konceptet befolkningstäthet.
Jag tror inte ens de vet vem som räknar och sanningsenligt för statistik på befolkningen i Demokratpartiets städer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in