2020-12-22, 21:48
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Snarare tvärtom, Johannes är den enda av syskonen så vitt jag vet (de är fem syskon) som har valt att använda Thingnes Bø. Detta beror på att Johannes är uppkallad efter sin morfar, vars namn var Johannes Thingnes.
Aha det förklarar ju saken. Tack för info.
Citera
2020-12-22, 22:00
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är nog en annan kultur med namn för kvinnor vid giftermål i Ryssland än vad vi i Sverige är vana vid.

Ett par av våra främsta skidskyttar bytte dock namn under karriären. Helena Jonsson blev Ekholm och Anna Carin Olofsson blev Zidek. Men de flesta väljer att göra det enkelt för tittarna hemma i sofforna.
Citera
2020-12-22, 22:01
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ett par av våra främsta skidskyttar bytte dock namn under karriären. Helena Jonsson blev Ekholm och Anna Carin Olofsson blev Zidek. Men de flesta väljer att göra det enkelt för tittarna hemma i sofforna.
Vi har ju också Anna Dahlberg som blev Olsson
Sen Hanna Brodin som blev Eriksson fast hon bytte utan att gifta sig.
Citera
2020-12-22, 22:03
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Anna Carin körde väl Olofsson-Zidek under karriären och tog väl bort Olofsson först efter den. Ekholm hade ju haft en hemsk avslutning på säsongen innan så hon kanske ville ha en fräsch start.
Citera
2020-12-22, 22:03
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Snarare tvärtom, Johannes är den enda av syskonen så vitt jag vet (de är fem syskon) som har valt att använda Thingnes Bø. Detta beror på att Johannes är uppkallad efter sin morfar, vars namn var Johannes Thingnes.

Är han Johannes Thingnes II i regentlängden, eller finns det fler?
Citera
2020-12-22, 22:04
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Plus Patrik Kristiansson som blev Klüft efter giftermål. 😊
Citera
2020-12-22, 22:05
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Erikson bytte för att vara lite low key kändes som. Googlade man Brodin kom rykten om ätstörningar osv
Citera
2020-12-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Anna Carin körde väl Olofsson-Zidek under karriären och tog väl bort Olofsson först efter den. Ekholm hade ju haft en hemsk avslutning på säsongen innan så hon kanske ville ha en fräsch start.

Min favorit är Soukalova till Koukalova..
Citera
2020-12-22, 22:10
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Där var nog Soukalova-Koukalova inget alternativ :-)

Kul förövrigt när Brännholm självsäkert deklarerade att hon gift sig med Martin Koukal. Han sa iofs också att Tachizakis är syskon när de är gifta.
Citera
2020-12-22, 22:11
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Haha en bokstav skillnad, då kommer jag att tänka på fast det har inget med skidor att göra men artisten Elisabeth Bettan Andreasson gifte sig i Norge med en som heter Andreassen enkel ändring.
Citera
2020-12-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Erikson bytte för att vara lite low key kändes som. Googlade man Brodin kom rykten om ätstörningar osv

Men hon tog väl sin WC seger som Eriksson eller kom den som Brodin för mig att hon bytte innan
Citera
2020-12-22, 22:55
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Men hon tog väl sin WC seger som Eriksson eller kom den som Brodin för mig att hon bytte innan
Som Erikson. Hon var borta en eller två säsonger och ingen visste vad som hänt vilket ledde till osmakliga diskussioner på olika forum. Så dök hon upp utan FIS punkter i Bruksvallarna kvalade typ 23 men hankade sig till Davos via heaten och där kon hon fyra i Stinas första final (förutom VM) Ledde till TDS och OS. I touren vann hon extra sprinten i Oberhof (den som fick polskan att hoppa av) när Sverige hade helt överlägsna skidor (även Tyskland med typ 10 tjejer vidare från prolog) och så var hon och sprätte lite i masstarten därefter. Till OS var dock formen borta och dessutom trillade hon i kvalet och sedan försvann hon för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in