2020-12-22, 17:06
Medlem
Gusselbys avatar
Rätt gräslig utveckling. Valfusk är för svårt att bevisa och går nu inte att prata om för då blir du åtalad. Så vad hjälper om man fortfarande är övertygad om att valfusk har skett och att det är stora makter som ligger bakom. T ex Wall Street-komplexet och sedan generationer korrumperade politiker som har blivit vana vid mutor och kick backs. De kan inte backa.

För att inte tala om en woke värld. Totalitär.
2020-12-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Till och med din egen källa säger emot dig, så var får du 1 chans på en biljon ifrån?

Senast en kandidat vann utan att vinna Ohio eller Florida var 1960.
Tog du med "Ursprungligen postat av Dannelius
Rätt starkt av Biden att förlora 227 av "counties" som Obama vann, med 15 miljoner fler röster... Är det ens matematiskt möjligt att vinna valet med flest röster någonsin och minst antal "län" någonsin??" i "din" beräkning?
2020-12-22, 17:10
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Rätt gräslig utveckling. Valfusk är för svårt att bevisa och går nu inte att prata om för då blir du åtalad. Så vad hjälper om man fortfarande är övertygad om att valfusk har skett och att det är stora makter som ligger bakom. T ex Wall Street-komplexet och sedan generationer korrumperade politiker som har blivit vana vid mutor och kick backs. De kan inte backa.

Sista meningen förstår jag inte, men första stycket håller jag helt med om att man måste ta tag i. När man nu blivit av med den störda fifflardiktatorsaspiranten så är det förhoppningsvis dags för USA att ändra kurs och styra upp all denna "fria kapitalism". Hoppas bara att Trump inte kört skutan rakt ner i träsket så det inte går att komma upp på banan igen.
2020-12-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Ja om man är helt jävla beng i kolan så... Kolla bara senaste poll:n på youtube; av 77000 tillfrågade vem som skulle bli bäst president av DJT och dönicken peddo-Joe, svarade 97% DJT och 3% dönicken peddo-Joe. Men obildade får som du sväljer ju allt som MSM matar dig med, precis som boskap. Vandrar runt i någon bubbla i tro om att man kan va hur jävla slö som helst men ändå få fler röster än Obama som faktiskt var omtyckt (det kan man diskutera vidare).

Inhängd i en lada, där hör du hemma. Stackars ättlingar.

OBS, om jag kunde länka till pollen skulle jag gjort det, har bara en screenshot på telefonen som jag tillsammans med vänner skrattade gott till, med lättlurad boskap som dig i åtanke.

No offence

Trollar du eller är du på riktigt?

Ett gott skratt fick jag och många med mig. Hahahaha, så jävla dåligt.

Ett får som klagar på får? Inte lätt du.

Jaha, ja, hittills har jag bara sett rep som fuskat.
2020-12-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om du vill se om det är matematiskt möjligt får du först kolla upp hur många som bor i respektive stad/stat. Har du gjort det?

Matematiskt möjligt är det uppenbarligen. Hade Pedofilen smugglat in fler valsedlar än vad distrikten har innevånare hade han åkt fast för länge sedan. Frågan är om siffrorna gör att man kan misstänka massivt fusk utan att stämplas som foliehatt eller sektmedlem? Jag tycker att det är fullt rimligt att misstänka valfusk på massiv skala i år. Frågan blir då bara om det kommer att gå att bevisa eller inte? Där kan man ju vara tveksam...
2020-12-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trumps agerande gör ju att han tydligen tappar stöd från dom som han mest litat´de på under valkampanjen, den kristna högern. En av dom främsta som varit lojala med Trump , Pat Robertson, och som t.om hävdat valfusk så kristen han säger sig vara säger nu i ett uttalande att:
Då hette det ju genant nog från många prällar att t.om vår herre stod bakom Trump. Låter ju helt mentalt efterblivet men så lät det faktiskt från den skenheliga religiösa tokhögern. Men nu hörs tongångar om att Trump borde gå vidare i i livet då han skadar republikanska partiet genom sitt agerande.
Det är en snöboll i rullning och eftersom Trump inte kan förändra valresultatet eller vara karl nog att erkänna sig besegrad så lär fler ta avstånd från hans nu alltmer pinsamma prat om valfusk ju närmare ceremonin för Bidens presidentinstallation man kommer.

Att vara republikan är ju inte fel utan ett måste för att demokratins spelregler skall kunna råda i USA. Men att anamma Trumps hemsnickrade politisk rino-syn är något helt annat och en pungspark direkt på USA:s demokrati.
Om det vore sant så borde väl vänstern gå man ur huse för att stötta Trumps initiativ, så varför gör de inte det då? Nä. ditt argument faller på sin egen orimlighet!
2020-12-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om du vill se om det är matematiskt möjligt får du först kolla upp hur många som bor i respektive stad/stat. Har du gjort det?
Du får nog fråga de 2 som posta skiten. Jag undrade bara om easy_dan hade med allt i sin beräkning, jag har ingen beräkning som synes.
2020-12-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Gymnasiematte...

Så här fungerar det; youtube liksom många andra ställen har algoritmer och kakläsare. Att du får se en undersökning betyder därför inte att jag får se den. Alla har sin egen lilla version av youtube.

Teoligt när pollen kom upp efter en sökning på president election, torde vara ganska jämnt.
2020-12-22, 17:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Tog du med "Ursprungligen postat av Dannelius
Rätt starkt av Biden att förlora 227 av "counties" som Obama vann, med 15 miljoner fler röster... Är det ens matematiskt möjligt att vinna valet med flest röster någonsin och minst antal "län" någonsin??" i "din" beräkning?

Det är i själva verket inte så konstigt, och vad det handlar om är att demokraterna går framåt i massor av storstadscounties. Biden har exempelvis en ledning över Trump som är 500 000 mer än vad Obama hade i Los Angeles. I ett folkfattigt county kan den totala swingen från Obama till Biden handla om 2-3000 röster till förmån för Trump, och i medelstora kanske 10 000.

Dela 500 000 med 10 000, så får du 50. Biden kan alltså tappa åtminstone 49 andra counties och ändå gå plus i totalt väljarantal.

Att Biden kan vinna i olika delstater beror också på samma fenomen. Ta Michigan som exempel. När Detroit och de andra storstäderna har röstat leder demokraterna med 600 000, och det finns inte tillräckligt med befolkning kvar för att ändra på resultatet, och särskilt med tanke på att det finns demokrater även på bôggda.

Fundera över hur det hade fungerat om vi hade röstat per kommun. Stockholm har en befolkning som förmodligen är större än runt 100 av de minsta tillsammans. Hur de röstar i Bjurholm eller Dorotea kan därför inte påverka valresultatet lika mycket.
Senast redigerad av goseigen 2020-12-22 kl. 18:25.
2020-12-22, 17:52
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Jodå, det går visst att prata om valfusk
https://www.inquirer.com/news/bruce-...-20201221.html
"
Delaware County man charged with registering dead relatives to vote in presidential election"

Sen att du inte vill läsa nyheter som inte stöder dina åsikter är ett annat problem
EDIT
Här kan du läsa mer om ditt syndrom:
https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Senast redigerad av groovesnus 2020-12-22 kl. 17:55.
2020-12-22, 17:56
Medlem
frank-costellos avatar
Nytt inlägg av Trump på Twitter där han skriver att demokraterna dumpade hundratusentals röster i de jämna delstaterna, swing states, sent på kvällen. Han avslutar med att skriva att hela valet var uppgjort.

THE DEMOCRATS DUMPED HUNDREDS OF THOUSANDS OF BALLOTS IN THE SWING STATES LATE IN THE EVENING. IT WAS A RIGGED ELECTION!!!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1341405487057821698
2020-12-22, 17:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Teoligt när pollen kom upp efter en sökning på president election, torde vara ganska jämnt.

Du, nu söker jag på "presidential election" på youtube och så får vi se om jag hittar denna undersökning.

Överst har jag, Joe Biden vann. Jag orkade bara räkna till 50, och denna undersökning dök inte upp någonstans. Youtube tycker t.o.m. att det är viktigare för mig att titta på en snutt om presidentvalet i Real Madrid.

Inse att bolag som youtube skapar ekokammare. De vet vad du vill titta på. På samma vis är det med google och en sajt som quora, där republikaner och demokrater hänger, och sällan får se vad den andra sidan skriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in