2020-12-21, 12:11
Medlem
TheRiddle-s avatar
Helvete vad glad jag är idag att jag kortade oljan och köpte VIX i slutet av förra veckan. Ibland har man bra hunches, blir nog inte katastrof med förluster idag tack vare det.
Citera
2020-12-21, 18:44
Medlem
ReedMes avatar
-0,51% idag. Är nöjd med det med tanke på hur sur börsen är idag. Angler Gaming och Bayn Group gick bäst. Bayn upp 13,31% och nu på 529,92% sen inköp. Känns gött.
Citera
2020-12-21, 18:58
Medlem
Odagans avatar
Knackigt. Men jag sänkte mitt GAV i Swedish Match rejält, alltid något..
Citera
2020-12-21, 20:16
Medlem
sinewaves avatar
Dagens avslut,

BULL DAX x20
Köp: 08:4x-11:3x (12x positioner)
Sälj: -
Vinst: -37.82% (ej realiserad, övernattning)

Total börskrasch var det som gällde idag. Köper på all support som kan tänkas finnas, något som endast verkar resultera i en våldsamt överdriven björntrend som accelerar i styrka. Kursen dyker kraftigt och vän av ordning kan givetvis anse att man ska gå ur vid -10%, men fallet är så brutalt att det är väldigt svårt att ta på allvar.

Positionen står som sämst på något mindre bekväma -62%.
Jag har dock varit med förr och varit med om positioner som går från -35% till +85%. Gemensamt för alla mina positioner som är i närheten av att göra +50% är att dessa också kräver något större ... tåladmod.

Varför hålla kvar?

Ett par skäl:
1. Amerikanska senaten har äntligen kommit överens kring ny QE
2. Vaccinet från Pfizer godkändes under kvällen (efter börsens stängning) av EU
3. S&P har vänt nästan hela nedgången under kvällen (!), om EU-index kommer ens i närheten av något sådant hamnar den här positionen på betydligt mindre minus till rentav plus
4. Väldigt, väldigt... lågt positivt kryss för MACD för DAX på 1h och väldigt lågt kryss på 30 min för S&P. Ser man till all annan data under Corona har positiva kryss så långt ned betydligt oftare än sällan givit bra vinster

Ovan betyder inte att jag tror att det går spikrakt uppåt, mer att jag ser att scenariot med en rejäl pullback som något mindre sannolik just precis nu. Det kan givetvis bli så ändå då alla möjligheter alltid är möjliga, men...

-

MINI L IBEX 35
Köp: 08:4x-09:0x (2x positioner)
Sälj: 11:1x
Vinst: -2.01%

Börjar bra, men sedan går allt ned.

-

BEAR DAX x20
Köp: 11:1x (4x positioner)
Sälj: 12:0x
Vinst: +7.64%

-

BEAR DAX x20
Köp: 12:5x (4x positioner)
Sälj: 12:5x
Vinst: +1.21%

-

BEAR DAX x20
Köp: 13:1x (4x positioner)
Sälj: 13:1x
Vinst: +0.39%

-

BEAR DAX x20
Köp: 14:1x (4x positioner)
Sälj: 14:2x
Vinst: +2.01%

-

BEAR DAX x20
Köp: 14:3x (4x positioner)
Sälj: 14:3x
Vinst: -2.13%

-

BULL SP500
Köp: 16:0x (4x positioner)
Sälj: -
Vinst: +41.31% (ej realiserad, övernattning)

Rakbladsvass placering med nästintill magisk utväxling på så kort tid.
Spelar dock ingen roll då positionen i DAX äter upp all vinst idag. Denna position skulle behöva gå runt +100% för att ta igen det. Det är visserligen teoretiskt möjligt att ta en position som gör +100% på en enda dag, men ... teoretiskt är givetvis allt möjligt.

-

Totalt väldigt mycket minus denna dag. Det såg något mindre katastrofalt ut fram mot stängning (kl. 20:00 -- när Avanza Markets stänger) men ändå en riktigt dålig dag där marknaden kom och knackade på och var grinig över alla pengar jag "stulit" från den.
Citera
2020-12-22, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Bayn Group räddade mig idag. Upp 11,48%. Sen jag köpte den så har den gått 444,54%.

Står åter på ATH. 44,39%.
Grattis

Bayn är ett bra tips, men jag har inte haft den så länge som du. Köpte en post den 17 december. Hittills +17%.
Citera
2020-12-22, 08:33
Medlem
ormbitens avatar
Har blivit livrädd för börsen... Eller rättare sagt livrädd att förlora mitt sparkapital.
Känslan har blivit starkare ju äldre jag blir och ju mer pengar jag har förfogat över.

Har legat nästan helt likvid under hela 2020.

Men med facit i hand så har det funnits MÅNGA fina swing-tillfällen som man har missat i år.

Men att slarva bort mitt sparkapital i en eventuell ekonomisk börskrasch skulle få mig att gråta blod.

Egentligen borde jag nog ge fan i börsen för all framtid.

Sparkapitalet jag har idag skulle räcka att leva för i cirka 27 år utan värdeökning.
Då skulle jag vara 74 år gammal när pengarna är slut... Om man lever då vill säga...

God jul!
Citera
2020-12-22, 08:39
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Har blivit livrädd för börsen... Eller rättare sagt livrädd att förlora mitt sparkapital.
Känslan har blivit starkare ju äldre jag blir och ju mer pengar jag har förfogat över.

Har legat nästan helt likvid under hela 2020.

Sparkapitalet jag har idag skulle räcka att leva för i cirka 27 år utan värdeökning.
Då skulle jag vara 74 år gammal när pengarna är slut... Om man lever då vill säga...

God jul!
Vad är det för trams. Sitta helt likvid i år ? Ok att du inte behöver köra full allah akbar som jag och mosa in för fullt i mitten av Mars, men April-Maj fanns det inget tvivel om återhämtning. Fegsnöre.

Hade du agerat i April hade du haft råd med kola och luder tills du ställer stövlarna.
Citera
2020-12-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Grattis

Bayn är ett bra tips, men jag har inte haft den så länge som du. Köpte en post den 17 december. Hittills +17%.
Uppdatering några timmar senare: +30%, eftersom den rusat med ytterligare +13% idag på förmiddagen
Citera
2020-12-22, 13:02
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Uppdatering några timmar senare: +30%, eftersom den rusat med ytterligare +13% idag på förmiddagen

FFS håll er borta från mitt bolag!

Får fan panik när mina småbolag nämns på flashback. Vanligtvis brukar jag paniksälja när det händer.
Citera
2020-12-22, 15:22
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:

Finns ett bolag som rusat över 60% på en dag men jag tänker inte dela med mig av det här det är min lilla hemlis.
Citera
2020-12-22, 16:06
Medlem
HazzardAlards avatar
Skickade alla mina Access Global och köpte Ryssland istället. Jag tror att sinewave håller med mig?
Citera
2020-12-22, 16:10
Medlem
MrBabyBoys avatar
Jag har sålt av och köpt nytt idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in