2020-12-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EncryptedUser
Spännande tider kommande dagarna

https://www.youtube.com/watch?v=oE81PEjkWvE

Hoppas dom korrupta och mutade är redo för att bli arresterade...

Ska det där vara fakta?
Simon Parkes verkar vara Supreme-foliehatt över Connecting Consciousness.
https://sweden.intccg.com/om-simon-parkes
2020-12-22, 08:32
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men problemet är ju att ni snackar om incidenter som om det vore lika med valfusk. Det är som att kalla en olycka för ett massmord. Ni finner uppenbart ett stort nöje i att haussa upp förseelser till konspirationsteorier där alla är inblandade. Det värsta är att ni är helt övertygade om att era grundlösa teorier är sanna.
Men de kommer ju från bedragare. Ni borde granska dessa personer istället!

Det finns inga som helst bevis för omfattande valfusk. Tråden borde kallas incident-konspirationer istället. Man måste kalla saker för dess rätta namn, inte förvränga verkligheten.
Det här är ett diskussionsforum och folk kan ha vilka teorier som helst utan att fråga dig om lov först så länge de håller sig till forumets regler.

Angående "omfattande valfusk" så behöver det inte ha skett något stort organiserat sådant som dirigerats från de större maktmiljöerna. Dock vet vi att exempelvis Soros stöttat obskyra sekter som BLM och antifa med pengar i mellanvalsperioden.

Valfusket tror jag mestadels skötts av lokala fanatiker i första hand även om dirigenter från de högre maktmiljöerna kan ha varit inblandade på något vis.
Men lokalt kan det göra skillnad. Vissa stater har varit jämna, tror det skilde 0,13% i Arizona och där behövs det inte mycket för att ett valresultat ska ändras.
Så vittnen på lokal nivå finns det gott om. Bevis blir det ju först när eller om det blir fällande dom. I detta fallet har jag hävdat att tiden inte räcker till, något de flesta förstår.
Ett allmänt brottsfall kan ta flera månader att utreda innan rättslig prövning, hur mycket tid hade behövts att utreda detta då?
Då svarar din sida: "Det finns inget att utreda", men det är väl tur för er då att läget är som det är då med tidspress i kombination med frågans komplicerade natur där konsekvenserna av att ta upp fallet kan få stora konsekvenser för landet, politiken, folket, valsystemet mm plus att man fått fan av media och BLM-antifa efter sig och det ansvar vill inte domstolarna ta.
2020-12-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Du tippar på att han är skit-lat, jag tippar på att han till skillnad från oss har tagit del av bevisen och insett att det inte finns något att komma med. Han sitter inte och skummar igenom Twitter, Youtube och högerextrema bloggar i jakt på bevis. Han må vara ett svin men inte en idiot. Han har gjort allt möjligt för att skydda Donald Trump från olika utredningar. Om det fanns bevis skulle han givetvis även fortsättningsvis hjälpa Donny och när Donald och galningen Rudy börja kräva att Barr skulle göra orimliga saker så tackade han för sig och lämnade det sjunkande skeppet.

Så är det med det.

Det är givetvis svårt att erkänna att man möjligtvis haft fel då ljuset går upp och polletten trillar ner så jag förväntar mig inte att många kommer att ändra sig i frågan om organiserat valfusk.

Barr har väl en gedigen juridisk utbildning bakom sig vad jag förstår. Då finns ju en övre gräns för hur långt man kan eller vågar gå för att tillfredsställa en instabil maktlysten president som just förlorar ett val. Fallet kan bli stort om man faller med Trump bredvid sig.
Troligen är övre gränsen nu nådd för Barr och han tackar för sig medan tid är och kopplingen till Trump kan suddas ut.
2020-12-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelstewart
Ska det där vara fakta?
Simon Parkes verkar vara Supreme-foliehatt över Connecting Consciousness.
https://sweden.intccg.com/om-simon-parkes

Folk har svårt för att ta in alternativ information som inte kommer ifrån dessa central styrda medier och skyller allt annat på missledande information.

Det är ingen som tvingar dig lyssna på vad han säger, finns säkert folk som uppskattar det mer än dig.
2020-12-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Din retorik handlar om att övertyga folk som kan se, att de är blinda.

Allt som du påstår är bara massa goja medans det finns massor av material här som tekniskt sett bevisar att valfusk har förekommit. Varje gång nytt material dyker upp flyttar ni bara ribban högre och säger att det inte finns bevis.

Det finns hundratals filmer med vittnesmål och affidavits postat här.

Vi har till och med en film där man ska göra en audit och en kille säger PÅ FILM att högen han har framför sig har alla samma signatur och en tant säger att man ska räkna allt ändå och ta eventuella klagomål efter (när man förstört bevisen om man läser mellan raderna). Medans en annan har en hög med blanka ovikta röstsedlar som även de ska räknas.

Ok då har man ju bra bevis som jag förmodar man lagt fram för en berörd domare att granska. Verkar ju vara vattentäta bevis att valfusk förekommit med video och allt som bevis
Vad blev utslaget från rättsväsendet? För det är väl inlämnat ett välformuerat klagomål av Trumps "erfarna" advokater om detta uppenbara valfusk med så obestridliga bevis i sina händer?
2020-12-22, 09:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det här är ett diskussionsforum och folk kan ha vilka teorier som helst utan att fråga dig om lov först så länge de håller sig till forumets regler.

Angående "omfattande valfusk" så behöver det inte ha skett något stort organiserat sådant som dirigerats från de större maktmiljöerna. Dock vet vi att exempelvis Soros stöttat obskyra sekter som BLM och antifa med pengar i mellanvalsperioden.

Valfusket tror jag mestadels skötts av lokala fanatiker i första hand även om dirigenter från de högre maktmiljöerna kan ha varit inblandade på något vis.
Men lokalt kan det göra skillnad. Vissa stater har varit jämna, tror det skilde 0,13% i Arizona och där behövs det inte mycket för att ett valresultat ska ändras.
Så vittnen på lokal nivå finns det gott om. Bevis blir det ju först när eller om det blir fällande dom. I detta fallet har jag hävdat att tiden inte räcker till, något de flesta förstår.
Ett allmänt brottsfall kan ta flera månader att utreda innan rättslig prövning, hur mycket tid hade behövts att utreda detta då?
Då svarar din sida: "Det finns inget att utreda", men det är väl tur för er då att läget är som det är då med tidspress i kombination med frågans komplicerade natur där konsekvenserna av att ta upp fallet kan få stora konsekvenser för landet, politiken, folket, valsystemet mm plus att man fått fan av media och BLM-antifa efter sig och det ansvar vill inte domstolarna ta.
Du svarar med idel spekulationer, trots att det inte finns minsta skymt om att Biden skulle ha vunnit genom valfusk. Om han hade gjort det, så skulle det ha varit omfattande och väl organiserat av väldigt många personer. Det har vi konstaterat för länge sedan.
Att detta inte skulle avslöjas faller på sin egen orimlighet.

Ingen motsätter sig dock att saker och ting utreds, men då skall det göras ordentligt och inte med att spinna på incidenter till konspirationsteorier som pekar ut i stort sett alla som skummisar. Det ni håller på med här är sanslöst och oförskämt. Falska anklagelser utan några bevis. Det är osunt.

Ni diskuterar val-incidenter, resten är fantasier och konspirationer. Ni låtsas att det är valfusk.
Senast redigerad av humanlife 2020-12-22 kl. 09:47.
2020-12-22, 10:00
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du svarar med idel spekulationer, trots att det inte finns minsta skymt om att Biden skulle ha vunnit genom valfusk. Om han hade gjort det, så skulle det ha varit omfattande och väl organiserat av väldigt många personer. Det har vi konstaterat för länge sedan.
Att detta inte skulle avslöjas faller på sin egen orimlighet.

Ingen motsätter sig dock att saker och ting utreds, men då skall det göras ordentligt och inte med att spinna på incidenter till konspirationsteorier som pekar ut i stort sett alla som skummisar. Det ni håller på med här är sanslöst och oförskämt. Falska anklagelser utan några bevis. Det är osunt.

Ni diskuterar val-incidenter, resten är fantasier och konspirationer.
Vilka är "vi som har konstaterat det för längesen"? Du spekulerar ju själv i så fall.

Ingen motsätter sig till att det utreds? Är du komiker? Du tycks tro att allt bedöms utefter de teorier som uppkommer på flashback. Så är det naturligtvis inte i verkligheten. Vittnen, filmer och bildbevis är trovärdiga och rätten har inte ens dömt ut detta som icke trovärdigt utan bara avslagit ärendet av andra skäl. (Ja, det finns vittnen som varit lite udda men i det stora hela har det varit bra och trovärdiga vittnen)

Ja men det är ju samma sak vi säger: Utred ordentligt men det är ju inte rätten intresserad av.
Det är lätt att sitta och vara stöddig när rätten inte ens har tid eller stake att utreda uppenbara lagbrott och en extrem mängd vittnesmål. Jag hävdar, och många med mig, att det behövs inte ens bråkdelen av vittnen och bevis för fällande dom i exempelvis ett normalt brottsfall.
Bevis finns det gott om. Viljan fattas av uppenbara skäl, ingen vill omstörta hela valet därför avslås det per automatik utan djupare utredning.
2020-12-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ja men det är ju samma sak vi säger: Utred ordentligt men det är ju inte rätten intresserad av.
Rätten kan (får) bara bedöma de bevis som presenteras i rätten. Och så länge det är samma trams som presenteras där finns ju inget mer ”rätten” kan göra.

Om man vill att det ska utredas ordentligt måste det ju först presenteras något ordentligt att utreda. Men det sker ju aldrig - vad kan det bero på tror du?
2020-12-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Det är så det fungerar fortfarande. USA's ryggrad är konstitutionen och den har inte förändrats ett dugg.

Jag har rätt och ni har fel.
Det finns fler lagar än konstitutionen som rör valprocessen, och även nya tolkningar av konstitutionen.

Du har bevisligen haft fel om i princip allt hittills, så du kanske ska ta och kliva av ponnyn.
2020-12-22, 10:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Trump går nu “full authoritarian” och twittrar att Brian Hagedorn dömer mot honom trots att det är tack vare Trump han sitter i HD.

Rule of law och att döma efter lag och inte tacksamhetsskuld tycks vara främmande koncept för vår käre president...

Som jag skrivit tidigare. Den store pajasen blev totalt rövknullad av de han fick in i HD. De visste exakt vilken strategi man använder för att nå sitt mål. Den tuffe hårda förhandlarkungen åt bokstavligen ur deras händer intet ont vetandes om att han enbart var en liten docka som gick att styra fullt ut.
Nu sitter de där de sitter och skrattar honom rakt upp i ansiktet.

Kan riktigt se hur bäääbis står där i oval office och stampar, skrikande och rödögd med saliven sprutande ur munnen. Satan vad vansinnig han måste vara nu
2020-12-22, 10:16
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Rätten kan (får) bara bedöma de bevis som presenteras i rätten. Och så länge det är samma trams som presenteras där finns ju inget mer ”rätten” kan göra.

Om man vill att det ska utredas ordentligt måste det ju först presenteras något ordentligt att utreda. Men det sker ju aldrig - vad kan det bero på tror du?
Så, de vittnen som presenteras är "bara trams"?
Fast nu var det väntat av alla att rätten skulle avslå det överallt. Tidsperspektivet kraschar ärendet därför utreds det inte.
Jag tror att det väntas ut att Biden blir insvuren sen kommer plötsligt rättssystemet att ta upp mycket lagbrott i efterhand som någon slags eftergift.
2020-12-22, 10:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Vilka är "vi som har konstaterat det för längesen"? Du spekulerar ju själv i så fall.

Ingen motsätter sig till att det utreds? Är du komiker? Du tycks tro att allt bedöms utefter de teorier som uppkommer på flashback. Så är det naturligtvis inte i verkligheten. Vittnen, filmer och bildbevis är trovärdiga och rätten har inte ens dömt ut detta som icke trovärdigt utan bara avslagit ärendet av andra skäl. (Ja, det finns vittnen som varit lite udda men i det stora hela har det varit bra och trovärdiga vittnen)

Det är lätt att sitta och vara stöddig när rätten inte ens har tid eller stake att utreda uppenbara lagbrott och en extrem mängd vittnesmål. Jag hävdar, och många med mig, att det behövs inte ens bråkdelen av vittnen och bevis för fällande dom i exempelvis ett normalt brottsfall.
Bevis finns det gott om. Viljan fattas av uppenbara skäl, ingen vill omstörta hela valet därför avslås det per automatik utan djupare utredning.

Med "vi" menar jag de som inte sväljer allt som Trump slänger ur sig, därför att vi fattar att så omfattande valfusk är i stort sett omöjligt att genomföra med de kontroller som finns.

Om det hade funnits bevis så hade förstås inte domstolarna avfärdat det. Så länge man bara anklagar utan bevis, så har man inget case. Igår var det någon skrev en bra sak, jag skall leta upp det.
Senast redigerad av humanlife 2020-12-22 kl. 10:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in