Jag har varit helt inne på samma teori. Men samtidigt säger han i sin skrivelse till tingsrätten daterad 2020-04-07 att han inte alls använt Klorin. Men det beror ju på att det är efter tingsrättsförhandlingen då han känner sig supersafe att de inte hittat nåt Klorin ”på honom”.
”Det var fullt med saker dammigt och skräpigt hela vågen från 15-25/5. Dvs, ej skurat med klorin etc. Alltså ej städat natten 14-15/5 heller.”
Sen tror ju jag att han hade det väldigt rörigt inombords de där dagarna innan mordet. Ja hela det året hade ju varit rörigt med skilsmässan och allt. Att han flängde runt så kan bero på att mota ångesten och att hålla sig sysselsatt.
Finns ju en och annan som mår dåligt där ute som får för sig att de ska börja jogga eller ta tag i träningen igen.
Jag tror att han höll på med så mycket de dagarna för att ha ett helt fullspäckat schema.
Det skulle visa att han inte hade tillräckligt med tid för att genomföra mordet.
Han räknade nog inte med att tidpunkten för mordet skulle kunna bli så klarlagd.
Vad sitter under pakethållaren? Jo ”växlarna” som SD sade sig lagt sådan omsorg vid den natten.
Annars så finns ju möjligheten att svänga förbi HD. Hon har ett mönster att svara i förhör att hon inte minns, inte vet, inte vill spekulera. Men så snart det förs på tal att SD kan ha varit där på natten, även om hon sov, så vill hon inte svara på frågan pga av hon är rädd för att svaret ska sätta henne i klistret.
F1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att SD ska ha kommit hem till dig, natten mellan 14:e och 15:e.
H: Okej.
F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.
F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde husrannsakan i din bostad.
H: (Fnissar till) okej.
F2: Du skrattar?
H:Nej jag skrattar inte jag (suckar) suckade ut.
F2: Okej.
H:Mm.
F2: Vad betyder det då den reaktionen vad tänker du?
H: Jag blir chockad jag blir, jag blir väldigt fundersam och tänker, oj! Ja, vart kom det här ifrån?
F 1: Ja men vi har ju frågat dig nu, ett antal gånger om det, kan det vara så att han har kommit dit, och du säger att det är en hypotetisk fråga.
F2:Mm.
H:Alltså jag,jag känner så här mm,det här kan jag svara,jag kan svara vad jag tycker på, men det går och vända och vrida så jag är ju livrädd för och svara på,på frågorna som ni ställer, äh en del av frågorna är jag livrädd för att svara på, äh.
Fl:Vad tänker du vad kan hända?
H:Ja att ni vänder och vrider till att få mig delaktig i det här äh. FI:Vår avsikt är ju att,att få fram sanningen.
FI:Ja, i det här.
F2: Och Maria sitter ju med under hela tiden.
FI: Självklart om du,är du osäker så, så... H:Mm.
FI:Kan du ju inte svara.
H:Nej och jag sov ju på...
Fl:Mm.
H:Natten ...
Fl:Mm.
H: Det är ju därför jag inte kan svara liksom... Fl: Mm mm.
H:Jag sov. Fl:Ja.
H:Äh, om han var där eller inte det kan ju,alltså, det vet inte jag, men jag sov,jag var hemma med barnen och sov liksom, äh,om han har varit där eller inte det, det vet ju inte jag.
FI: Det är i vilket fall ingenting som du känner till du har fått veta efteråt,är det så vi ska tolka det?
H:Ja.
Jag tolkar det som att frågan om SD var i hennes bostad den här natten är särskilt svår för henne att hantera.
Det måste vara något stort hon döljer som gör att hon svarar så undvikande på alla frågor. Hon kan ha satt sig i en situation av skyddande av brottsling eller liknande och är ”livrädd” att det ska uppdagas.
Senast redigerad av Avel 2020-12-22 kl. 09:39.
Jag tror att han höll på med så mycket de dagarna för att ha ett helt fullspäckat schema.
Det skulle visa att han inte hade tillräckligt med tid för att genomföra mordet.
Han räknade nog inte med att tidpunkten för mordet skulle kunna bli så klarlagd.
Han ska vara glad att närmaste grannen inte rusade ut pga skriken.
Helt rätt. Han skulle ju kunna haft alibit att varit på jobbet eller i USA eller vad som helst.
Med den uppdatering till version 4.8 som nu gjorts i polisens programvara Axiom så hoppas jag väldigt mycket på att de kan visa aktiviteten i hans dator där kl 23 och framåt på ett vettigare sätt.
With AXIOM 4.8 and AXIOM Cyber 4.8, we’ve included several new Windows Events artifact categories – like Firewall Events and Network Events—to make it faster and easier for you to find data on specific events.
...
AXIOM 4.8 and AXIOM Cyber 4.8 helps you to further customize and enhance your exports with a number of new features, including:
Play embedded videos from chat thread exports
Include Table of Contents in PDF exports
Preserve sorting and columns from Examine view in your exports
Include attachments for all export types
...
AXIOM 4.8 and AXIOM Cyber 4.8 also include a new Geolocation Data filter, allowing examiners to easily work with artifacts that contain geocoordinates in a variety of analytic views.
....
User Events (Windows)
Windows Event Logs (Windows)
Om de inte kör ”allt” genom den uppdaterade programvaran så vill de nog inte lösa detta. Uppdateringen var för en vecka sen så nu får de ta och lära sig de nya funktionerna snarast.
Tillägg:
För den nyfikne är här en video från februari 2018 hur programmet i stora drag funkar:
• S använde kondom?. • L bekräftar själv i telefonsamtalet med sin väninna att hon sitter på toaletten och rinner av. • S gav L Bl. a oralt sex, därav nedsmetat ansilkte, hals och krage. • L brukade sig av trosskydd regelbundet. • Slutsats: L hade blödningar.
• S använde kondom?. • L bekräftar själv i telefonsamtalet med sin väninna att hon sitter på toaletten och rinner av. • S gav L Bl. a oralt sex, därav nedsmetat ansilkte, hals och krage. • L brukade sig av trosskydd regelbundet. • Slutsats: L hade blödningar.
Återigen uppgifter som man vill ha dokumenterade, inte bara slänga ur sig rakt ut.