2020-12-22, 08:11
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Den tanken har jag också, de som mätte halterna i avloppsvattnet blev ju chockade av resultatet.
Jag tror fortfarande att det gjorts någon form av mätfel. Dåligt kalibrerad utrustning kanske? Jag vet inte vad de använder sig av, men att det skulle öka med 100 gånger på en vecka håller jag för nästan osannolikt.
Citera
2020-12-22, 08:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag tror fortfarande att det gjorts någon form av mätfel. Dåligt kalibrerad utrustning kanske? Jag vet inte vad de använder sig av, men att det skulle öka med 100 gånger på en vecka håller jag för nästan osannolikt.

Framtiden får utvisa
Citera
2020-12-22, 08:13
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
NAH rekommenderade i augusti att inte använda Ivermectin utanför studier. Sedan dess har massar av studier visat effektivt Ivermectin är mot covid-19 men NAH, WHO mfl överväger inga nya alternativ sedan i augusti och verkar bara ha siktet inställt på vaccinet. Detta trots att några av världens främsta står bakom studierna som visar på effekten hos Ivermectin.

Big Data, dvs Facebook, Google, Youtube, Twitter mfl är nu väldigt aktiva med att rensa bort material som emotsäger nationella myndigheters och WHO’s kommunicerade information.

Väldigt starka krafter verkar för att så många som möjligt av oss ska vara för vaccination.

Sveriges brutala misslyckande (försök till forlkmord) är svårt att förstå. Om inte strategin är att drabba landet hårt för att skrämma folk tillräckligt för att vaccinera sig. Alternativt kunna motivera ett nationellt vaccinationstvång.

Så här säger Pierre Kory ,Senate Hearing förra veckan.
https://www.youtube.com/watch?v=YgOAaLmoa68 (är ännu inte borttagen 17/12)

Flertalet otroligt duktiga doktorer har blivit ordentligt tystade på big tech plattformarna.

Ivermectin är extremt effektivt. Vitamin C i höga doser är också extremt effektivt pga väteperoxid effekten.

En video här nedanför för dig som har en hjärna.

https://youtu.be/1LbYYWvotAg
Citera
2020-12-22, 08:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Två veckor senare. Inget har hänt på ivermectin fronten. Fortfarande helt tyst i alla media.

Sverige är värre än Nordkorea och ägarstrukturen bakom Svensk media är i paritet med Nordkorea.

Därför är Sverige fullt av små lydiga nordkoreaner som lyder allt som står på löpsedlarna.

Svårt att tro att Ivermectin funkar sämre än Remdesivir tex.

Läste en spansk pilot om Ivermectin som diskuterade om Ivermectin fungerade på ett alternativt sätt än vad man trott

"One alternative explanation might be a positive allosteric modulation of the nicotinic acetylcholine receptor caused by ivermectin and leading to a downregulation of the ACE-2 receptor and viral entry into the cells of the respiratory epithelium and olfactory bulb.19"

Hoppas fler större trials genomförs nu

https://www.researchsquare.com/article/rs-116547/v1

https://ivmmeta.com/
Citera
2020-12-22, 08:20
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp. Jag skrev just det här häromdagen, att om jag och tre-fyra till ifrån den här tråden (ingen nämnd och ingen glömd) hade fått styra upp pandemihanteringen i Sverige, så hade vi varit i ett helt annat läge idag. Det krävdes liksom ingen epidemiologutbildning - det som krävdes var lite sunt förnuft, allmänbildning, livserfarenhet och människokännedom... och naturligtvis förmågan att ta till sig många olika experters och forskares rapporter, och sovra fram det som överensstämde.

Men herregud det är ingen hejd på narcissismen.

Ok låt höra vad skulle vi gjort då som skulle hindrat denna utveckling?

Kanske som Tyskland, Österrike, Schweiz, Polen, som ni hyllat... fast nej dom är snart ifatt.

Låt mig gissa...NORGE vi skulle gjort som Norge. Vi tar ingen hänsyn till skillnader mellan länder utan vi tittar på det landet som klarat sig bäst och när smittspridningen tar fart där som i Tyskland eller Danmark då skiftar vi focus.

MUNSKYDD ska vi ha titta på Taiwan och Norge...titta inte på Spanien, Italien Uk, Tyskland där dom haft munskydd hela tiden....

Tror du Norge har problem med gigantiska muslimska fester eller har Norge samma dåliga kvalitet på äldrevården?

Har Norge haft en invandring på en miljon människor dom senaste tio åren och parallella samhällen där dom inte ens kan språket?

Sluta tro att alla länder och deras invånare fungerar likadant det är inte så lätt.
Citera
2020-12-22, 08:21
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Framtiden får utvisa
Man får tänka lite att media gärna spelar på rädslan också. Ett nytt virus med 70 % högre smittsamhet? Nytt virus i Sydafrika med högre dödlighet bland unga? Nya rubriker = mer pengar.

Jag tror vi ska ta dylika uppgifter med en rejäl nypa salt.
Citera
2020-12-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jo jag vet att man inte kan stoppa arbetskraften men viruset följer ju med dom.
Men hur som kommer mutationen snart hit ändå, den finns ju redan i flera EU länder.

Inget land i Europa kommer klara sig undan.
Allt handlar om att fördröja så länge det går, dvs få så många vaccinerade som möjligt innan
Citera
2020-12-22, 08:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Den tanken har jag också, de som mätte halterna i avloppsvattnet blev ju chockade av resultatet.

Kan ju knappast vara en slump. Vi får väl veta om ett par dagar. Måste ju göras analyser nu får man hoppas.....
Citera
2020-12-22, 08:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Med tanke på köerna till min VCs testkur igår så finns den definitivt i Göteborg. Alla siffror från VGR tyder på det.

Så regioner som har det lugnare nu har kanske inte fått in det ännu... Kan ju förklara skillnaderna inom landet då nya mutationen tar över olika snabbt i regionerna.

Flockimmunitet "here we go". Tegnell får kanske sitt alternativ 3 ändå....

Är detta anledningen att regeringen försöker få genom nya pandemilagen i Januari? De måste veta mer än vad som sägs.
Citera
2020-12-22, 08:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Man får tänka lite att media gärna spelar på rädslan också. Ett nytt virus med 70 % högre smittsamhet? Nytt virus i Sydafrika med högre dödlighet bland unga? Nya rubriker = mer pengar.

Jag tror vi ska ta dylika uppgifter med en rejäl nypa salt.

Ingen har väl skrivet att det är så eller så. Finns inget som hindrar att vi diskuterar olika alternativ kring Covid-19
Senast redigerad av 57Emma 2020-12-22 kl. 08:36.
Citera
2020-12-22, 08:30
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ingen har välskrivet att det är så eller så. Finns inget som hindrar att vi diskuterar olika alternativ kring Covid-19
Men varför skrämma upp varandra?
Citera
2020-12-22, 08:32
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Med tanke på köerna till min VCs testkur igår så finns den definitivt i Göteborg. Alla siffror från VGR tyder på det.
Jag skulle nog snarare gissa på att folk gärna testar sig innan jul, så de vet om de kan fira med släkt och vänner. Därav de långa köerna och många testerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in