Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Japp.

Jag skrev just det här häromdagen, att om jag och tre-fyra till ifrån den här tråden (ingen nämnd och ingen glömd) hade fått styra upp pandemihanteringen i Sverige, så hade vi varit i ett helt annat läge idag. Det krävdes liksom ingen epidemiologutbildning - det som krävdes var lite sunt förnuft, allmänbildning, livserfarenhet och människokännedom... och naturligtvis förmågan att ta till sig många olika experters och forskares rapporter, och sovra fram det som överensstämde.
Men herregud det är ingen hejd på narcissismen.
Ok låt höra vad skulle vi gjort då som skulle hindrat denna utveckling?
Kanske som Tyskland, Österrike, Schweiz, Polen, som ni hyllat... fast nej dom är snart ifatt.
Låt mig gissa...NORGE vi skulle gjort som Norge. Vi tar ingen hänsyn till skillnader mellan länder utan vi tittar på det landet som klarat sig bäst och när smittspridningen tar fart där som i Tyskland eller Danmark då skiftar vi focus.
MUNSKYDD ska vi ha titta på Taiwan och Norge...titta inte på Spanien, Italien Uk, Tyskland där dom haft munskydd hela tiden....
Tror du Norge har problem med gigantiska muslimska fester eller har Norge samma dåliga kvalitet på äldrevården?
Har Norge haft en invandring på en miljon människor dom senaste tio åren och parallella samhällen där dom inte ens kan språket?
Sluta tro att alla länder och deras invånare fungerar likadant det är inte så lätt.