2020-12-21, 19:06
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Herrejävlar. Några dagar till såhär så är halva min uppgång raderad. Vänder det uppåt imorgon så vet jag inte vad jag ska göra. Fortsätter det neråt imorgon så pytsar jag in 100k jag har liggande. Får bli nån bred fond.

Som vanligt har jag noll koll utan överraskas totalt av både upp- och nergångar. Detta borde man ändå fattat med tanke på allt snack hela helgen om muterat virus...

Kanske ska sprida ut köpen om det fortsätter nedåt? Eller bilda dig din egen uppfattning om vart marknaden är på väg. En bred fond låter jävligt tråkigt 🙂 vad syftar du på då som exempel?
Citera
2020-12-21, 19:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Så Flashback får panik när:

OMXSPI -1,84%
OMXS30 -2,21%

Tror ni som känner er träffade bör fundera på om börsen verkligen är något för er överhuvudtaget.
Hur är det med bittergubbar då? Är börsen nåt för dom?
Hoppas du inte känner dig träffad nu!

OnT: Pytsade in en extra peng i Sweco idag. Förbereder mig på en lång och tålmodig väntan innan positionen ger utdelning. Håller tummarna för att vården kör vaccinationsprogrammet på högsta fart nu.
Citera
2020-12-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hur är det med bittergubbar då? Är börsen nåt för dom?
Hoppas du inte känner dig träffad nu!

OnT: Pytsade in en extra peng i Sweco idag. Förbereder mig på en lång och tålmodig väntan innan positionen ger utdelning. Håller tummarna för att vården kör vaccinationsprogrammet på högsta fart nu.

Har minst 30 år kvar tills jag blir ”gubbe”, och bitter är nog så långt ifrån träffande du kunde komma, men precis som dig hoppas jag på att vaccineringen ska komma igång så snart som möjligt =)
Citera
2020-12-21, 20:13
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

EU har precis godkänt Pfezers vaccin, detta skedde dock efter stängning av EU-index.

Utöver det verkar USA ha kommit överens om ytterligare QE varpå de amerikanska indexen bör bli pigga (varpå detta i sin tur smittar av sig på EU-indexen vilket i sin tur....).

Ditt köp i Sweco kan därför komma att bli riktigt lyckat om inte björnarna i alla index får för sig att gå helt på tvären mot allting varpå morgondagen då bara blir en fortsättning på denna dag.
Senast redigerad av sinewave 2020-12-21 kl. 20:17.
Citera
2020-12-21, 21:41
Medlem
Citat:

Sweco är bland den sista aktien jag skulle köpa. P/e-tal på dryga 37 jämfört med 15-20 mellan åren 2015-2018. Lönsamhetstillväxten för ett bolag som säljer timmar lär vara högst begränsad.

Kan inte hitta någon annan rimlig förklaring till dagens kurs än att aktien hamnat i ESG-bubblan tillsammans med Nibe, Beijer Ref, Tomra etc. Och du vet ju vad bubblor har en tendens att göra? Om kursen går ned åtminstone 30% kan jag börja fundera på ett köp.
Citera
2020-12-21, 22:34
Medlem
Fyndade rymdaktier faktiskt . Tror nästa hajp blir rymden.. aac clyde är billigt då man nu framöver kommer ha positiv ebitda plus aktien nyss varit nere och andats..
3 kronor i gav. Nästa trigger är förvärv före nyår
Senast redigerad av Witpo 2020-12-21 kl. 22:40.
Citera
2020-12-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Fyndade rymdaktier faktiskt . Tror nästa hajp blir rymden.. aac clyde är billigt då man nu framöver kommer ha positiv ebitda plus aktien nyss varit nere och andats..
3 kronor i gav. Nästa trigger är förvärv före nyår

Har själv kört swing-trades på SPCE ett tag nu. Riktigt bra kassako
Citera
2020-12-22, 00:35
Medlem
Fyndat hela tiden och dragit in 2-3 hundra papp
Citera
2020-12-22, 01:01
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Så Flashback får panik när:

OMXSPI -1,84%
OMXS30 -2,21%

Tror ni som känner er träffade bör fundera på om börsen verkligen är något för er överhuvudtaget.
Jag tycker det var den roligaste dagen på evigheter. Passade på att handla för 30 lax.
Citera
2020-12-22, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag tycker det var den roligaste dagen på evigheter. Passade på att handla för 30 lax.

I vad handlade du för 30 lax? Över lag står ju börsen högre nu än förra månaden, så varför handlade du inte för dina 30 lax då? :O
Citera
2020-12-22, 03:22
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
I vad handlade du för 30 lax? Över lag står ju börsen högre nu än förra månaden, så varför handlade du inte för dina 30 lax då? :O
De trettio laxen trillade in nyligen, och jag har inväntat en dipp för att handla. Och det jag ville ha var för dyrt då.Det som köptes var:
Yara international, E.on och Nordea.
Nordea ämnar jag kassera som ett smutsigt luder när nog profit är gjord, de andra håller jag tills vidare.
NOK och EUR är svag mot sek just nu. Utmärkt tillfälle att handla. Finns mer än bara OMX kompis.
Jag hoppas alla passar på och plundrar grannländerna rejält nu.
Sen köpte jag en liten chanspost i GEVO inc på inrådan av min gode vän stocken.
Senast redigerad av bajssprutan 2020-12-22 kl. 03:27.
Citera
2020-12-22, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Om man går in på Avanza varje dag och ser till förlorarna är det oftast väldigt många som sitter på dessa aktier dock. Antal ägare verkar alltså inte vara något särskilt bra mått på hur bra en aktie är att äga. Eller tänker du på någon annan variabel som du glömde nämna? (nej, jag är inte sarkastisk -- det har jag inte tid med)
Variabeln är att spela i det vinnande laget
Vilken har en stigande trend
Finns en anledning till att aktier kostar en krona
Nu gjorde nas omvänd split - tror inte det är lösningen på problemet
Nas gick dåligt , går dåligt , kommer gå dåligt = ointressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in