2020-12-21, 13:55
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Grundregeln brukar ju vara att om ingen dödsorsak nämns så är det självmord. Behöver inte vara så i detta fallet så klart. Kan ju också vara att han dog plötsligt utan klar dödsorsak.

Ja, tystnad är nästan alltid suicid.
Ett hastigt insjuknande och färd med ambulans till sjukhus där man av okänd anledning avlider, brukar man kommentera på något sätt och då mest pga att stoppa ev. ryktesspridning som lätt rullar igång.

Om familjen eller annan nära inte orkar säga något alls är fullt begripligt. Men nu var det Marie Dimberg på Roxettes produktionsbolag som bekräftade dödsfallet men avböjde vidare kommentarer. Och det tolkar jag som tystnad.

Citera
2020-12-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag tror inte att Pelle Alsing har tjänat några stora pengar på Roxette. Per Gessle är känd för att skinna sina medmusiker.
Berätta gärna hur, stjäl han pengar från dem?
Citera
2020-12-21, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
AIDS? Det brukar ju vara en sjukdom folk hymlar med.

Har du legat under en sten sedan 1980-talet?
Citera
2020-12-21, 14:09
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Reducerats? Roxette är väl utan jämförelse det mesta kända bandet i Sverige, möjligen undantaget ABBA då? Vem fan utanför Sverige känner till Uffe Lundell eller Dan Hylander? Och hur många svenskar känner öht till Pelle Alsing?

Du skriver utefter eget huvud och egen kunskap.
Du vet inte vem Pelle Alsing var! Då frågar du dig rakt ut;
-Hur många svenskar känner öht till Pelle Alsing? Som ett statement.

Och att bara nämna Roxette, med tanke på den enorma katalog P Alsing hade på sitt CV är att reducera honom. Han knabbade på The look och Listen to your heart är signalen. Ok?
Man välter inte.
Men.
Herregud han var med och byggde upp vårt svenska musiklandskap. Sen länge. På riktigt. Inkl Roxette.

Jag tänker att du inte har kunskapen om vem och vad Pelle Alsings värv är och har varit.
Och det är ok. Alla kan inte allt.
Men då bör man uttrycka sig ödmjukt inför det.

Citera
2020-12-21, 15:28
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag var helt övertygad om att Adam och Pelle var bröder. Men det verkar inte som de är släkt alls. Någon som kan bringa klarhet?

De är inte släkt över huvud taget.
Citera
2020-12-21, 15:35
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Jag umgås inte med bögar så jag är inte uppdaterad på senaste HIV-medicinen. Du kanske kan upplysa mig?
Helt ovidkommande om du umgås med bögar eller inte.
Pelle Alsing var iaf gift och hade barn, bland annat en dotter med Annelie Rydé.
Citera
2020-12-21, 15:37
Medlem
Nej han är inte släkt med den andra Alsingen Adam , Han har en äldre bror Hampe Alsing som jag hört och anser vara ett strå vasare på slagverk och hans mentor, dom kommer från samma kvarter gator som Kjelle Bergkvist Thåström & Co i Bandhagen.
Pelle gick väl på musikgymnasium till skillnad från sin då redan komplette bror och erhöll väl rätt sorts kontakter utan att föringa hans trummeri undrar hur dom jammade ihop och hur grannarna stod ut ?
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-12-21 kl. 15:54.
Citera
2020-12-21, 16:04
Medlem
Verkar som den sista plattan som Pelle medverkade i. Var Billy Bremners ”cocktail of the year” (juni 2020)
Kan i och för sig hända att han deltagit i någon ytterligare platta efter denna, men som inte kommit ut än ?

Jodå. Lite märkligt är det att ingen ännu gått ut med hur han dog, inte ens efter en tids sjukdom finns med.
Finns det någon som sett Pelle Alsing den senaste tiden ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-12-21 kl. 16:17.
Citera
2020-12-21, 17:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Schweiziska nyheter tar upp hans död.
Citera
2020-12-21, 20:15
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Utan att vara konspiratoriker på ett naivt sätt så känns det så självklart att man hade sagt att Musikern PA hade avlidit efter en längre tids sjukdom, en kort tids sjukdom, till följd av Corona, i en olyckshändelse etcetera.

Men när man inga kommentarer har, ja då är det något som skaver.

Aftonbladet hade ett uttalande av Gessle där Pär sagt att han avled efter en längre tids sjukdom. Där passar väl HIV in ganska bra. Men det kan vara fylla, droger eller hjärtat pga alkohol mm som han dog av.. Typ Eddie Meduza
Citera
2020-12-21, 20:37
Medlem
Hjärtinfarkt är den riktiga orsaken.
Citera
2020-12-21, 21:10
Medlem
Amazon-mannens avatar
Aldrig hört talas om personen. Inte ens i B-laget alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in