2020-12-21, 05:08
Medlem
Han gjorde en liten 'fill' på Marie Fredrikssons 'Så länge det lyser mitt emot', hörde den -92 och frös till. Vet inte varför? Inget märkvärdigt men hela hans spelande satte sig i mitt minne.
https://www.youtube.com/watch?v=Z9YCElTKwb8 (Vid 4.05)
Tack för det! RIP.
Citera
2020-12-21, 06:40
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
High five på den. Per lever och frodas, de andra dör i armod

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag reagerade också på att han reducerades till trumslagare i Roxette.
Jag kan själv på rak arm nästan 20 olika artister och band av rang där han har trummat.

Många många kända plattor och kända låtar med Pelle Alsing.

Reducerats? Roxette är väl utan jämförelse det mesta kända bandet i Sverige, möjligen undantaget ABBA då? Vem fan utanför Sverige känner till Uffe Lundell eller Dan Hylander? Och hur många svenskar känner öht till Pelle Alsing?
Citera
2020-12-21, 07:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Och hur många svenskar känner öht till Pelle Alsing?

I Sverige är han väl ganska känd. Inte bland mellolyssnande småflickor men bland de flesta över 30 år som har någorlunda koll på svenskt musikindustri sen 1980-talet. Finns väl knappast någon svensk rocktrummis som är MER känd än Alsing.
Citera
2020-12-21, 07:35
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
AIDS? Det brukar ju vara en sjukdom folk hymlar med.

Det är väl ingen som dör av AIDS längre.
Citera
2020-12-21, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
I Sverige är han väl ganska känd. Inte bland mellolyssnande småflickor men bland de flesta över 30 år som har någorlunda koll på svenskt musikindustri sen 1980-talet. Finns väl knappast någon svensk rocktrummis som är MER känd än Alsing.

Ian Haugland
Kicken
Mikkey Dee
Micke Syd
Kanske?

Vill för övrigt minnas att Pelle Alsing och Marie Fredriksson var ett par ett tag för länge sen.
Citera
2020-12-21, 07:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Förmodligen Covid-19. Som alla andra.
Det var det första jag tänkte att han inte dog av. Media gör allt för spä på den hysterin.
Citera
2020-12-21, 08:12
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var det första jag tänkte att han inte dog av. Media gör allt för spä på den hysterin.

Jag var ironisk förstås. Det var förmodligen självmord eftersom dödsorsak inte nämnts.
Citera
2020-12-21, 08:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag var ironisk förstås. Det var förmodligen självmord eftersom dödsorsak inte nämnts.
För tidigt för mig att kommentera ser jag, ger mig själv en mute ett par timmar.
Per Gessle verkar i alla fall uppriktigt ledsen.

"It is with indescribable sadness I have to inform you that our beloved Pelle Alsing has passed away. It’s almost impossible to grasp.
Pelle was not only an amazing and inventive drummer, helping us to create the Roxette sound since Day One, he was also the best friend you can imagine, a kind and generous human being with the biggest heart beating for everyone.
He was always the funniest to be around, the one with the biggest smile on his face, the one who supported you the most when you were in doubt. He will be truly missed so much more than words can say. All my love goes out to his wife, family and friends. /P."

https://www.instagram.com/p/CJB8Li1prTt/
Citera
2020-12-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Utan att vara konspiratoriker på ett naivt sätt så känns det så självklart att man hade sagt att Musikern PA hade avlidit efter en längre tids sjukdom, en kort tids sjukdom, till följd av Corona, i en olyckshändelse etcetera.

Men när man inga kommentarer har, ja då är det något som skaver.

Jag skulle kunna säga: inga kommentarer
Om jag som närstående inte orkar med media.

Men lite skumt med efternamnet Alsing, bägge C19?

Eller en släkting som blev så ledsen av Adams bortgång så han inte orkade mera?
Så många spekulationer det kan dra igång att säga ingen kommentar.
Citera
2020-12-21, 10:17
Medlem
Citat:

Det kan ju vara massa andra saker också.

Det var ju inte direkt någon jättekändis och anhöriga kanske inte vill trumma ut vad det handlade om då sånt kan vara ganska privat.
Citera
2020-12-21, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adamseva
Hjärnblödning, sägs det.

Så jävla sorgligt.
Stor musikant och härlig människa.

Var någonstans står det att han dog av hjärnblödning, finns det någon källa?
Citera
2020-12-21, 11:24
Medlem
fittknullares avatar
självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in