2020-12-21, 14:34
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jaså, och vad är din teori om att det kunde bli såååå fel i dessa vallokaler.
Vi fick det förklarat direkt då, det är ingen hemlighet. Det som hände var att det kom en sen uppdatering kring vilka som ställde upp i något lokalval vilket gjorde att mjukvaran behövde uppdateras för att räkna korrekt, vilket någon glömde att göra. Därmed blev resultatet helt åt skogen. Efter att man installerade uppdateringen och räknade om rösterna fick man det korrekta resultatet direkt.
2020-12-21, 14:53
Medlem
Citat:

Som ett inlägg löd på en amerikansk sida:

...alla begriper att det fuskats så in i helvete. Låt bilden och bildtexterna sjunka in. +80 miljoner?! Vilket jävla skämt!!
https://pbs.twimg.com/media/EplClIfVQAUF5xs?format=jpg&name=small
80 miljoner röster. Hade ni inte vägrat ta in vad opinionsundersökningarna visade så skulle ni inte bli förvånade över det. Nu brukar svaret från er bli "men vem litar på dom???" Ja, de hade rätt 2018. Hade lika rätt i år som de hade 2016 (så Trumpeffekten var fortfarande där) men de var inte lika fel som folk tror 2016. Inom felmarginalen.

Bellweather. Trump förlorade 14 bellweatherdistrikt 2016 - ingen tyckte det var konstigt då.

Distrikt. Ja, det är väl inte heller någon som är förvånad där. Obama vann 2012 med endast 22% av distrikten. Det är inte landmassa som röstar - det är människorna som gör det. Biden vinner i storstäder och Trump ute på landsbygden. Det i större skala är varför elektorsystemet är bättre för republikanerna (och sämre för demokraterna).
2020-12-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Kan det ha varit ordern om att Vita Huset ska vara bemannad på julafton? Det kommer att ske något redan på torsdag.
Vilken order? Den enda jag hittade sa att hela julafton var en ledig dag för federalt anställda.
2020-12-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
"Jag tänker inte ödsla tid på att gå igenom hela den här dygnan"
Så mycket tid du ödslar här i tråden så blir jag förvånad att du inte kan avsätta lite för det här.
Svarade på den här tidigare i tråden. Även om - OM - de skulle få rätt i det där caset, vilket de såklart inte kommer få, så hävdar de att endast 110k röster borde ogiltigförklaras. De hävdar inte valfusk heller, de hävdar teknikaliteter, så fördelningen bör vara densamma som resterande poströster - och då kommer Biden fortsatt ha 30k röster i marginal.

Tycker det här caset är extremt intressant för det säger verkligen ingenting om något planlagt valfusk utan nu hoppas de kunna kasta ut röster från personer som röstat enligt det sätt staten gett dem instruktioner att göra. Med det menar jag att de röster de nu vill ogiltigförklara är personer som finns, som har rätt att rösta och som har lagt sin röst på antingen Trump eller Biden enligt mallen (men i överlag Bidenröster såklart) vilket är ganska långt ifrån "Döda har röstat och Dominion är hackat"-narrativet som ni försöker pressa på här inne.
2020-12-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vilken order? Den enda jag hittade sa att hela julafton var en ledig dag för federalt anställda.
Är detta ett nytt påfund eller unikt för federalt anställda?
När jag har jobbat med USA har man alltid blivit ifrågasatt varför man inte kan ta ett möte den 24e? Även i år.
2020-12-21, 15:05
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Kan det ha varit ordern om att Vita Huset ska vara bemannad på julafton? Det kommer att ske något redan på torsdag.

Amerikaner firar jul på juldagen. På juldagsmorgon kollar man strumpan om det kommit några paket.
Juldagen är på en .......FREDAG!!!
2020-12-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Jag försökte att hitta ordern, men gav upp efter ett tag. Det stod något om att Vida Huset skulle vara bemannade på julafton, samt något om att övriga departement kunde ta julledigt.
2020-12-21, 15:25
Medlem
siisters avatar
Citat:
Som ett inlägg löd på en amerikansk sida:

When you win a record low17% of counties, lose Black and Hispanic support, lose 18/19 Bellwether counties and lose 27/27 House "Toss-Ups", win ALL irregular votes - but you shatter the popular vote?

...alla begriper att det fuskats så in i helvete. Låt bilden och bildtexterna sjunka in. +80 miljoner?! Vilket jävla skämt!!
https://pbs.twimg.com/media/EplClIfVQAUF5xs?format=jpg&name=small

Det är inte en nyhet att personer i städer röstar annorlunda
But the party's problems are not only with certain demographics of voters. Evidence from the last election cycle suggests that Republicans need to broaden their appeal geographically, too — namely, in the cities.

According to entrepreneur and software developer Dave Troy, almost all of the nation's least populated counties voted for Mitt Romney in 2012, while nearly all of the most populated counties voted to reelect President Obama. As he puts it, the Republicans have a problem with population density:

"At about 800 people per square mile, people switch from voting primarily Republican to voting primarily Democratic," Troy writes in his blog. "Put another way, below 800 people per square mile, there is a 66% chance that you voted Republican. Above 800 people per square mile, there is a 66% chance that you voted Democrat. A 66% preference is a clear, dominant majority."

https://www.mprnews.org/story/2013/08/26/daily-circuit-gop-cities
Och exakt vad tycker du är märkligt med rösterna från svarta/latinos? Trump fick 12 respektive 32%
2020-12-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det är inte en nyhet att personer i städer röstar annorlunda
But the party's problems are not only with certain demographics of voters. Evidence from the last election cycle suggests that Republicans need to broaden their appeal geographically, too — namely, in the cities.

According to entrepreneur and software developer Dave Troy, almost all of the nation's least populated counties voted for Mitt Romney in 2012, while nearly all of the most populated counties voted to reelect President Obama. As he puts it, the Republicans have a problem with population density:

"At about 800 people per square mile, people switch from voting primarily Republican to voting primarily Democratic," Troy writes in his blog. "Put another way, below 800 people per square mile, there is a 66% chance that you voted Republican. Above 800 people per square mile, there is a 66% chance that you voted Democrat. A 66% preference is a clear, dominant majority."

https://www.mprnews.org/story/2013/08/26/daily-circuit-gop-cities
Och exakt vad tycker du är märkligt med rösterna från svarta/latinos? Trump fick 12 respektive 32%
Också extremt märkligt att Team Trump försöker hävda att det är ett tecken på VALFUSK att Demokraterna förlorar senat/representant-tossup:sen. Klart tecken på att folket som är trötta på Trump röstar Biden som president men till senat/hus kör de republikaner. hade det valfuskats hade demokraterna vunnit där med.
2020-12-21, 15:30
Medlem
Citat:
Jag försökte att hitta ordern, men gav upp efter ett tag. Det stod något om att Vida Huset skulle vara bemannade på julafton, samt något om att övriga departement kunde ta julledigt.
Låter som en helt normal Julafton i så fall, möjligen lite udda att de tillåter andra att ta ledigt på julafton.
I den kulturen är inte den 24e en röd dag.
2020-12-21, 15:36
Medlem
Haha till och med superhöken John Bolton sågar Trump längs med fotknölarna
2020-12-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Självklart är det Demokraterna som fuskar till 99%, det är en illa dold hemlighet. De vet att de är dåliga undermåliga människor och att fuskande, ljugande och intrigerande är deras enda möjlighet till framgång. Ungefär som sossarna i Sverige.

Alltså din ångest måste vara något i Kraken format. Kan du berätta mer om hur sossarna de senaste 50 åren har valfuskat? Det här ska bli spännande. Jag förväntar mig domstolsbeslut så du är förberedd med alla ok?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in