2020-12-21, 14:26
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Inte i skuldfrågan, men för straffen, definitivt ja.
Jo men ErrkaP skrev om domen på 7 mån och du rättade honom.
Citera
2020-12-21, 14:27
Medlem
Citat:
Vilket med norsk rättspraxis betyder fem år - om han (Northug) om fem år anses vara nykter och pålitlig nog då för att ha ett körkort.

Hade ingen koll på det. Tyckte väl "riktig" livstid lät lite väl hårt.
Citera
2020-12-21, 14:28
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
TdS laget:

Åkare till Tour de Ski:

https://www.skidor.com/Grenar/langdakning/foljoss/aktuelltlangdakning/2020/LandslagettillTourdeSki/

Citat:
Truppen som tagits ut är något mindre än vad Sverige egentligen får skicka, men allt för att minimera riskerna i rådande pandemi. Utöver en mindre trupp har man också gjort allt för att säkerställa att både resor och boende är så säkert som det går.

Snacka om att mjölka varenda droppe positiv PR ur den uttagningen - ledningen kunde alltså ha tagit ut ytterligare EN tjej i truppen. Norska Nobelkommittén börjar nog snegla på Anders Byström som en tänkbar kandidat till Fredspriset 2021 - för sitt stora ansvarstagande och starka ledarskap i den svåra tid vi nu lever i.
Citera
2020-12-21, 14:31
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Hade ingen koll på det. Tyckte väl "riktig" livstid lät lite väl hårt.
Fast så som han körde bl a 220 km/tim och svängde över på fel sida vägen här och där så borde det varit livstid på körkortet.
Citera
2020-12-21, 14:35
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Snacka om att mjölka varenda droppe positiv PR ur den uttagningen - ledningen kunde alltså ha tagit ut ytterligare EN tjej i truppen. Norska Nobelkommittén börjar nog snegla på Anders Byström som en tänkbar kandidat till Fredspriset 2021 - för sitt stora ansvarstagande och starka ledarskap i den svåra tid vi nu lever i.
Ja det är komiskt men tvivlar på att det är Byström som formulerat sig sådär.
Citera
2020-12-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jo men ErrkaP skrev om domen på 7 mån och du rättade honom.

Nej, jag påpekade att domen nu inte gällde rattfylla, vilket ErrkaP själv har korrigerat.

Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fast den tidigare rattfyllan han fick villkorlig dom för har väl legat till grund här

Domen 2014 var annars inte villkorlig - men den avtjänades genom IÖV/fotboja.
Citera
2020-12-21, 14:41
Medlem
katws avatar
Citat:
Vilket med norsk rättspraxis betyder fem år - om han (Northug) om fem år anses vara nykter och pålitlig nog då för att ha ett körkort.

Motsvarar sju månades fängelse drygt fem månader om han sköter sig?
Citera
2020-12-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan

Ibland sista veckan har jag funderat om dom har full koll på antalplatser vi har. visst borde dom så klart ha det
Citera
2020-12-21, 14:47
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Nej, jag påpekade att domen nu inte gällde rattfylla, vilket ErrkaP själv har korrigerat.

Domen 2014 var annars inte villkorlig - men den avtjänades genom IÖV/fotboja.

Men det är form av villkorlig dom eftersom det var så allvarligt brott som redan då skulle gett fängelsestraff.

"Det er skjerpende at det ble laget flere filmer av fartsovertredelser som etter siktedes egne forklaring ble vist til venner. Dette må slås hardt ned på, sa dommer Øverberg og la vekt på at Northug er dømt for lignende forhold tidligere".
Citera
2020-12-21, 14:49
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Men samtidigt en skribent på förbundet som skrivit så jag undrar ändå.
Citera
2020-12-21, 14:54
Medlem
FNLSs avatar
Herrarnas nationscup är för övrigt fortfarande fel
Citera
2020-12-21, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Normalt hade jag nog tyckt att det var sniket att lämna en plats tom i damkvoten, men, inte denna uttagning...

Jag ser inte vem det skulle vara som skulle fylla denna plats denna gång - ingen efter Moa Olsson i kön är riktigt frisk eller i riktigt slag för att köra TdS, OCH, garanterat fullfölja denna...

TdS är ju en ganska tuff tävling, annars skulle kunna tänka mig att skicka någon av ungtupparna till TdS (Bångman-Lindström-Abrahamsson), men deras tid kommer tids nog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in