2020-12-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du missar här att Trump-teamet ska vara betydligt närmare seger än vad MSM vill medge:

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/actually-close-president-trump-discusses-ongoing-efforts-turn-election-around-dr-maria-ryan-giuliani -audio

Jaha, Trump säger att han är nära seger. Vad annat skulle han säga menar du?
2020-12-21, 11:28
Medlem
Citat:
Men jag kör ju med exakt samma stil som ni gör! "Öööh jag gillar inte källan så det du säger har ingen relevaaaaaaans"

Varför är det ok när NI gör det i den här debatten men inte när någon annan gör det? Ska vi prata om det en stund kanske?

Jag har mig veterligen aldrig sågat något argument endast på att jag ogillar källan - du får gärna citera mig där jag gjort det isf. Det närmsta är om "omvälvande uppgifter" citeras, och enda källan på dessa "omvälvande uppgifter" är någon obskyr site (Dark outpost t ex), då kan jag såga källan för att källan är själva argumentet. Exemplet är den här videon - att det var en random snubbe som snackade på youtube fokuserade jag inte på - utan på vad han sa, vilket jag hade motargument på.
2020-12-21, 11:30
Medlem
Lagerthas avatar
Att John Ratcliff har bevis för utländsk valpåverkan kommer inte heller att beaktas gissar jag.

Finns det något som stoppar Trump från att starta exekutiva åtgärder nu? Finns det då någon vinning strategiskt med att vänta?
2020-12-21, 11:33
Medlem
Citat:
Jo, jag har en! Den tredje januari 2020??? Gosse, det var lite sent ute det! Har väl typ noll relevans nu vad som hände i senaten för snart ett år sedan?

https://en.wikipedia.org/wiki/117th_United_States_Congress

Det bidde nog bara ett skrivfel i inlägget:/)
2020-12-21, 11:42
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Man har ju analyserat varför så många köper Trumps propaganda om valfusk så rätt av.
En förklaring kan vara att man helt enkelt gör det för att bekräfta inför sig själv att man har rätt i påståendet om valfusk , självaste presidenten säger ju det minsann.
Men för republikaner i politisk position är det mer ett politisk spel då man utan tvivel vet att Biden är den som vunnit valet, att det s.k organiserade valfusket bevisligen är en påhittad konstruktion skapad av storljugaren Trump. Men politiska hot och uppviglande tal av Trump har fått en förödande effekt på egna sunda beslutstänket hos många republikaner, man agerar för stunden och hoppas allt skall blåsa över. För att öppet arbeta för konstitutionen, lagar och regler och därmed motarbeta Trump är idag bara dom mest rättsrådiga republikaner som tydligen vågar göra.

Och Flynn som Trump benådade tackar med att ropa på ett militärt ingripande och borde ju då med tanke på den skada han åter åsamkar USA hamna framför en domare kan man tycka.

Vita huset är ju idag nästan en modern variant av den trojanska hästen där Trump nu försöker infiltrera genom tillsättningar av ytterst toklojala men oftast genant okvalificerat folk som då ytterligare riskera försvaga USA.

Biden svärs in givetvis, något annat är att spotta på konstitutionen och USA;s politiska arv men ändå, hur djup blir trots allt den skada Trump nu åsamkar USA som stark demokratisk statsbildning genom sitt söndrande agerande, det är nog frågan.

Din retorik handlar om att övertyga folk som kan se, att de är blinda.

Allt som du påstår är bara massa goja medans det finns massor av material här som tekniskt sett bevisar att valfusk har förekommit. Varje gång nytt material dyker upp flyttar ni bara ribban högre och säger att det inte finns bevis.

Det finns hundratals filmer med vittnesmål och affidavits postat här.

Vi har till och med en film där man ska göra en audit och en kille säger PÅ FILM att högen han har framför sig har alla samma signatur och en tant säger att man ska räkna allt ändå och ta eventuella klagomål efter (när man förstört bevisen om man läser mellan raderna). Medans en annan har en hög med blanka ovikta röstsedlar som även de ska räknas.
2020-12-21, 12:27
Medlem
squeakys avatar
Citat:
BREAKING NEWS: En writ of certiorari har inkommit till SCOTUS

Trump-staben begär att valresultaten i Pennsylvania upphävs då PAs HD brutit mot såväl artikel 2 i konstitutionen och mot SCOTUS tidigare rättsfall beträffande Bush vs. Gore.

https://cdn.donaldjtrump.com/public-files/press_assets/trump-v-boockvar-petition.pdf

https://twitter.com/JennaEllisEsq/status/1340743511985950721

Prioriterad handläggning har begärts och svar krävs från SCOTUS senast på torsdag.

HAHA *deep breath, repeat ad infinitum*

Jag tänker inte ödsla tid på att gå igenom hela den här dygnan men här är vad Trumpetens kampanj vill göra:
Trumpetens kampanj försöker alltså få SCOTUS att köra över Pennsylvania HD,s beslut om hur Pennsylvania sköter sina vallagar, jojo för det kommer ju att hända. Gorsuch och Thomas kommer att få multipla hjärnblödningar när de läser detta.

För att citera en jurist på Twitter som har läst stämningsansökan:
Citat:
To call this argument dead on arrival is to vastly undersell exactly HOW dead it is. We're talking stillborn, then nuked from orbit, then the ashes were gathered and buried, then an earthquake swallowed the cemetery ... and that all happened 250 years ago
2020-12-21, 13:36
Medlem
krautbrains avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1340996686257254403
Citat:
Big news coming out of Pennsylvania. Very big illegal ballot drop that cannot be accounted for. Rigged Election!

Någon som vet vad det handlar om? Det kommer ju så klart komma en hel del gissningar ifrån trådens troll som man lärt sig namnen på och instinktivt inte läser. Men någon som vet vad Trump syftar på?
2020-12-21, 13:58
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain

Någon som vet vad det handlar om? Det kommer ju så klart komma en hel del gissningar ifrån trådens troll som man lärt sig namnen på och instinktivt inte läser. Men någon som vet vad Trump syftar på?

Det handlar som alltid om opinionsbildning. Trump vet något som kommer komma och krattar manegen lite. Det mest intressanta med det här tycker jag är antalet "likes" och hur många som retweetat presidentens tweet.

Den har retweetats 14.000 gånger och har gillats 48.000 gånger.

De pliktskyldiga Anti-trump tweets som postats som ett svar på detta har retweetats tjugotalet gånger med ungefär 500 likes. Och härinne pratar samma sorts folk om Trump-sekten. Go figure.
2020-12-21, 14:05
Medlem
Citat:

Det blir en Nothing Burger som vanligt. Han har läst någon tweet med nån hörsägen eller fabrikation från någon av sina fans och dinglar dessa ord framför sin häpna och lättrogna väljarbas.

Nothing to see here.
2020-12-21, 14:05
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det handlar som alltid om opinionsbildning. Trump vet något som kommer komma och krattar manegen lite. Det mest intressanta med det här tycker jag är antalet "likes" och hur många som retweetat presidentens tweet.

Den har retweetats 14.000 gånger och har gillats 48.000 gånger.

De pliktskyldiga Anti-trump tweets som postats som ett svar på detta har retweetats tjugotalet gånger med ungefär 500 likes. Och härinne pratar samma sorts folk om Trump-sekten. Go figure.

Något borde väl publiceras om detta inom några timmar? Ingen publikation som skrivit?
2020-12-21, 14:17
Medlem
Citat:

Twitter verkar veta vad detta handlar om, de flaggade tweeten som ifrågasatt efter några minuter.
Senast redigerad av Snullerux 2020-12-21 kl. 14:19.
2020-12-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Var det inte något planerat på julafton på¨grund av att man gjorde det till en federal ledig dag?
Har för mig allas orakel Nixter pratade om poff poff poff på julafton

Kan det ha varit ordern om att Vita Huset ska vara bemannad på julafton? Det kommer att ske något redan på torsdag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in