2020-12-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Som sagt, Navarros rapport målar upp en anann bild.

Jo men det här har vi hört ett tag. Det har gormats sedan dag 1 om att bevisen är överväldigande. Likväl underkänns de gång på gång. När dessa nya uppgifter inte heller håller måttet börjar vi om.

Eller menar du att samtliga bevis fram till Navarros rapport de facto var för klena? I så fall ifrågasätter man varför du går igång om hundratals vittnen då detta redan underkänts.
2020-12-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man skapar en egen sanning och det man vill se. Ganska enkelt med dagens sätt att sprida information och massor av pengar på det.

Hållet med Mitt Romney. Trumps fuskanklagelser är pinsamma.

https://www.businessinsider.com/mitt-romney-trump-direction-of-republican-party-election-challenges-2020-12?amp&r=US&IR=T

Detta förutspåddes redan 1997... https://sv.wikipedia.org/wiki/Wag_the_Dog
2020-12-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nope, som sagt. Vi som höll lite koll inför valet var beredda på den här typen av utveckling. Här är Nate Silver från FiveThirtyEight som innan valet pratar om denna röda skiftning på mail in ballots. https://twitter.com/natesilver538/status/1319323136593186816
Att du ens vågar nämna Nate Silver! Den mannen tappade ALL trovärdighet efter valet 2016!!
2020-12-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jo men det här har vi hört ett tag. Det har gormats sedan dag 1 om att bevisen är överväldigande. Likväl underkänns de gång på gång. När dessa nya uppgifter inte heller håller måttet börjar vi om.

Eller menar du att samtliga bevis fram till Navarros rapport de facto var för klena? I så fall ifrågasätter man varför du går igång om hundratals vittnen då detta redan underkänts.
Som jag skrev till en annan användare nyss så bildar allt detta en helhetbild om hur jäkla vrickat det här valet egentligen var!
2020-12-21, 10:45
Medlem
Citat:
Att du ens vågar nämna Nate Silver! Den mannen tappade ALL trovärdighet efter valet 2016!!
UGH. Du skickar en källa som säger "KOLLA PÅ DET HÄR MYSTISKA SKIFTET!!!!!". Jag säger att det här skiftet var väntat. Du säger att jag hittar på. Jag skickar en källa som två veckor innan valet berättar att det här är en skiftning vi ser. Nu säger du att du inte litar på honom - nehe, men exakt det han förutspådde, utifrån datat som kom in innan valet, är det du nu försöker driva som bevismaterial för ditt valfusknarrativ.
2020-12-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Man brukar ge upp sin plats i Januari.

Al Gore resigned from the Senate on Jan. 2, 1993, and Joe Biden resigned from the Senate on Jan. 15, 2009

Two other vice presidents who came into office after working in the Senate — Dan Quayle, who served with President George H.W. Bush, and Walter Mondale, who served with President Jimmy Carter — left their Senate seats in January and December, respectively.

Vice President Mike Pence, for example, served as Indiana’s governor until Jan. 9, 2017, according to Indiana’s official state website.

Debunka det nu din pajas

Okidoki.

Biden kommer inte att sväras in på Capitol Hill, om han svärs in så sker det i en studio och jag kommer finnas här i tråden 20/1.
2020-12-21, 10:47
Medlem
Biden är ju nu enligt konstitutionens alla regler och några till erkänd som USA:s nästa president så varför ens tro på ett annat scenario. Den officiella installationsceremonin för USA:s näste president förbereds för fullt och lär inte hindras av att Trump brölar ut sitt hat mot myndigheter, delstater, guvernörer, republikaner, ja allt och alla som i hans skuggvärld anses motarbeta honom.
Verkligheten är utan tvivel, och det vet givetvis Trump, att han snart måste packa sitt pick och pack och söka ny bostad som ju resten av hans familj gjort. Fortsätter den gamla mannen Donald att trotsa väljarnas val av president och utmana konstitutionen så är nog bästa rådet att han snart tar ett snack med Putin om vad denne kan erbjuda en f.d president i USA för framtid i Moskva.
2020-12-21, 10:51
Medlem
Citat:
Som jag skrev till en annan användare nyss så bildar allt detta en helhetbild om hur jäkla vrickat det här valet egentligen var!

Vilket också ha hävdats sedan dag 1.
Likväl har inga av dessa ”övertygande bevis” hållit för en domstolsprövning.

Eller för att citera herr Giuliani
”I am not arguing a fraud case”

I det normala fallet låter man bevisen bilda tesen, här utgår man från en tes för vilken man frenetiskt letar bevis.

Så vi har två möjliga scenarion:
1. Varenda makthavare i staterna är djupt korrupta och vill hindra Trump till varje pris, i strid med lag.
2. Bevisen är inte så starka som Trump med bihang vill ge sken av.
2020-12-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Vice President Mike Pence, for example, served as Indiana’s governor until Jan. 9, 2017, according to Indiana’s official state website.

Debunka den Pajas.

Biden kommer inte att sväras in på Capitol Hill, om Biden svärs in så kommer det ske i en studio och jag kommer finnas i denna tråd 20/1 för att se till att lögnerna inte får något fäste.

Ni har förlorat. Hur ni än vrider och vänder på allt så är valfusket på riktigt. Det vi ser nu är ett vallöfte DJT lovade amerikanerna skulle infrias. "Draining the swamp".

Här har ni ett annat löfte DJT gav:

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/09/06/fact-check-donald-trump-built-more-border-wall-than-meme-claims/3437653001/

Han håller iaf vad han lovar och säger han att det inte finns en chans att Biden tar Vita Huset så tror jag honom. Joe Biden och Kamala Harris talar med kluvna tungor likt dem ormar de är.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-21 kl. 10:56.
2020-12-21, 10:58
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
2 frågor till dig:

1) Varför får Joe Biden inga briefings?

2) Varför sitter Kamala Harris fortfarande kvar i Senaten? Hon om någon borde ju veta lika mycket som dig att posten som VP är given och det är dom som tar hem det här. Eller vet du något hon inte vet?

1. Han får visst briefings, vi har tagit upp det här 700-gånger
2. För att den nya senaten har inte svurits in än och Kamela är fortfarande med i den gamla.
Citat:
On January 3, 2020, the Senate convenes its first session of the 117th Congress. The proceedings of this first day follow a well established routine. Having presented their credentials to the Senate, newly elected and reelected senators are sworn in by the vice president.

Fler frågor eller funderingar?
2020-12-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
UGH. Du skickar en källa som säger "KOLLA PÅ DET HÄR MYSTISKA SKIFTET!!!!!". Jag säger att det här skiftet var väntat. Du säger att jag hittar på. Jag skickar en källa som två veckor innan valet berättar att det här är en skiftning vi ser. Nu säger du att du inte litar på honom - nehe, men exakt det han förutspådde, utifrån datat som kom in innan valet, är det du nu försöker driva som bevismaterial för ditt valfusknarrativ.
Men jag kör ju med exakt samma stil som ni gör! "Öööh jag gillar inte källan så det du säger har ingen relevaaaaaaans"

Varför är det ok när NI gör det i den här debatten men inte när någon annan gör det? Ska vi prata om det en stund kanske?
2020-12-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vilket också ha hävdats sedan dag 1.
Likväl har inga av dessa ”övertygande bevis” hållit för en domstolsprövning.

Eller för att citera herr Giuliani
”I am not arguing a fraud case”

I det normala fallet låter man bevisen bilda tesen, här utgår man från en tes för vilken man frenetiskt letar bevis.

Så vi har två möjliga scenarion:
1. Varenda makthavare i staterna är djupt korrupta och vill hindra Trump till varje pris, i strid med lag.
2. Bevisen är inte så starka som Trump med bihang vill ge sken av.
Du missar här att Trump-teamet ska vara betydligt närmare seger än vad MSM vill medge:

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/actually-close-president-trump-discusses-ongoing-efforts-turn-election-around-dr-maria-ryan-giuliani -audio

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in