2020-12-20, 21:53
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Jag tror inte man kan direkt jämföra så det här viruet är nog svårt att veta hur det slår övertids ansträging
Jo men vad jag menar pressen från media.
Citera
2020-12-20, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ledningen kan ju ta ut både Lundgren och Olsson iom att Svahn, Sundling och Dahlqvist har friplatser tiil Touren (6+3=9)

Samtidigt, förbundet vill nog visa att dom ”tar ansvar” genom att dissa lite åkare och skickar färre åkare än vad vi har platser till...

Tror absolut inte att både Moa Lundgren och Moa Olsson får åka båda två, men, händer det är det ju positivt, speciellt för Olsson (hon behöver komma ut i hetluften igen)...
Citera
2020-12-20, 22:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Samtidigt, förbundet vill nog visa att dom ”tar ansvar” genom att dissa lite åkare och skickar färre åkare än vad vi har platser till...

Tror absolut inte att både Moa Lundgren och Moa Olsson får åka båda två, men, händer det är det ju positivt, speciellt för Olsson (hon behöver komma ut i hetluften igen)...

Jo, Olsson gjorde en del fina insatser i fjol och förtjänar helt klart fler Världscupstarter. Nu har ledningen dessutom ett ypperligt tillfälle att ge Moa den erfarenheten, mtp att både Dyvik och Hagström har ryggproblem (samt att Rönnlund ännu inte är tillbaka efter sin tidigare ryggskada) och Settlin är helt ur slag. Det finns även frågetecken för Kallas och Lundgrens status.
Senast redigerad av Stefan4 2020-12-20 kl. 23:08.
Citera
2020-12-20, 23:06
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Sadie tillbaks!

Hon var faktiskt "tillbaka" redan nu i helgen. Tävlade i några mindre lopp uppe i Alaska.
Citera
2020-12-21, 00:08
Medlem
bcdefgs avatar
Vad är det för ” bra tävlingar här hemma” som Byström syftar på?
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/kravet-pa-kalla-for-att-kora-tour-de-ski/
Ska man i övrigt tolka det som att grundfrågan kring Kalla är om hon kommer palla med hela touren?
För mig låter det tveksamt att man ska gå från att behöva vila (min tolkning) efter tävling till att kunna köra hela touren med start mindre än två veckor senare
Citera
2020-12-21, 00:32
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/kravet-pa-kalla-for-att-kora-tour-de-ski/
Ska man i övrigt tolka det som att grundfrågan kring Kalla är om hon kommer palla med hela touren?
För mig låter det tveksamt att man ska gå från att behöva vila (min tolkning) efter tävling till att kunna köra hela touren med start mindre än två veckor senare
Skand cupen skall väl köras i jan?
Citera
2020-12-21, 05:35
Medlem
Låt Märta och Tove åka om de vill. Skollov är aldrig speciellt roliga.
Citera
2020-12-21, 08:41
Medlem
Citat:

Bra och bra, men det är två cuphelger i Östersund och Torsby i januari. Om dom nu blir av, svenska förbundet gillar ju att hitta anledningar att ställa in. Den i Torsby är också samtidigt som VC i Lahtis.

Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Skand cupen skall väl köras i jan?

Nej det är inställt. Något beslut om man ska köra något senare på säsongen är inte taget, men med tanke på den låga ekonomin i den cupen har jag svårt att se vem som skulle ta den taktpinnen.
Senast redigerad av frankkk 2020-12-21 kl. 08:43.
Citera
2020-12-21, 08:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Aftonbladet har tagit ut sitt Tour de Ski-lag. 14 åkare där givna är Frida Karlsson, Ebba Andersson, Jonna Sundling, Linn Svahn, Maja Dahlqvist, Emma Ribom och Moa Lundgren. Sedan står det mellan Johanna Hagström och Evelina Settlin. På herrsidan William Poromaa, Calle Halfvarsson, Johan Häggström, Oskar Svensson och Björn Sandström.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/1BvE2l/sportbladet-tar-ut-truppen-till-tour-de-ski-hon-saknas

Jag tycker verkligen inte Lundgren är given i laget. Och sedan att det skulle stå mellan Hagström och Settlin. Hur kan man bara bortse från Olsson. Olsson är för mig helt klart före både Lundgren, Hagström och Settlin. Nej du Petra Thorén. Normalt sett gillar jag det du skriver men här visar du att du inte riktigt har koll.
Senast redigerad av Alkibiades 2020-12-21 kl. 08:53.
Citera
2020-12-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Aftonbladet har tagit ut sitt Tour de Ski-lag. 14 åkare där givna är Frida Karlsson, Ebba Andersson, Jonna Sundling, Linn Svahn, Maja Dahlqvist, Emma Ribom och Moa Lundgren. Sedan står det mellan Johanna Hagström och Evelina Settlin. På herrsidan William Poromaa, Calle Halfvarsson, Johan Häggström, Oskar Svensson och Björn Sandström.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/1BvE2l/sportbladet-tar-ut-truppen-till-tour-de-ski-hon-saknas

Jag tycker verkligen inte Lundgren är given i laget. Och sedan att det skulle stå mellan Hagström och Settlin. Hur kan man bara bortse från Olsson. Olsson är för mig helt klart före både Lundgren, Hagström och Settlin. Nej du Petra Thorén. Normalt sett gillar jag det du skriver men här visar du att du inte riktigt har koll.

håller med Moa O borde helt klart gå före Hagström och Settlin. Petra missa ju även hur många platser Sverige hade
Citera
2020-12-21, 11:42
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bra och bra, men det är två cuphelger i Östersund och Torsby i januari. Om dom nu blir av, svenska förbundet gillar ju att hitta anledningar att ställa in. Den i Torsby är också samtidigt som VC i Lahtis.

Nej det är inställt. Något beslut om man ska köra något senare på säsongen är inte taget, men med tanke på den låga ekonomin i den cupen har jag svårt att se vem som skulle ta den taktpinnen.
Torsby är ju senare i januari och därför inget alternativ till TdS, Östersund trodde jag var ren juniortävling (är det enligt FIS-hemsidan). Så jag tycker kommentaren från Byström (som den återgavs) är rätt märklig.
Citera
2020-12-21, 11:46
Medlem
Citat:
Torsby är ju senare i januari och därför inget alternativ till TdS, Östersund trodde jag var ren juniortävling (är det enligt FIS-hemsidan). Så jag tycker kommentaren från Byström (som den återgavs) är rätt märklig.

Rena juniortävlingar är uppskjutna i nuläget, juniorerna får tävla i seniorloppen så länge dom har bra nog ranking. Det verkar dock som att man planerar en observationstävling för JVM samtidigt som Torsby-helgen så att fler juniorer får chansen. I Östersund lär det dock blandas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in