2020-12-20, 22:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
För att han är en vanlig anställd och inte kan avsättas, bara avskedas, och då är det en lång procedur med facket etc etc.

Men i april fyller han 65 och med de senaste månadernas track record lär ju pension vara en självklarhet.

Kommer ju krävas att FoHMs ledning bytas ut för att åtgärda problemen. De har ju låtit Tegnell hållas... Placera honom på nåt ofarligt tiden han har kvar typ.
Citera
2020-12-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu förstår jag inte riktigt vad min länk har med homogen befolkning att göra.

Men det är en väldigt bra webb sida där man kan hitta mycket läsvärt
Vad sägs om KBT digitalt om man är orolig för corona?

Apropå djurhållning ;-)

Jag borde ha börjat med att det fanns flera intressanta artiklar på den sidan. Tegnell fick ju på nosen när han försökte säga att smittspridningen berodde på invandrare.. Nu kan en invandrare säga samma sak utan att någon reagerar..

Olsen har ropat "varg" så många gånger tidigare att ingen trodde på honom mera.

KBT digitalt för alla oroliga är en ypperlig idé. Annars är det ju både riskabelt och även svårt att sitta i ett trångt rum tillsammans med patient dagarna i ända. Dels borde ju båda bära skyddsutrustning. Dels blir det svårt att prata när man ska ha munskydd och visir och gud och hans moster.
Citera
2020-12-20, 22:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Så klartr vet man om att man har överkänslighet så kan man vänta en stund. Men skulle alla göra det skulle nog kommande massvaccinering kollapsa.

När det massvaccinering mot svininfluensan så var det en lokal och man fick stå i långa köer med överarmen redo. Efter man fått sprutan fick vi gå till åt sidan och stanna tills de sa till att det var okej att gå hem
Citera
2020-12-20, 22:35
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu har ju vi diskuterat D-vitamin mycket eftersom det hjälper immunförsvaret.
Jag har tills för 2 år sedan mamma på äldreboende och de var ju sällan ute i friska luften, I äldreomsorgen borde verkligen vitamintillskott ges.
Nu vet jag inte hur det fungerar rent allmänt men jag vet flera äldre som får vitaminer bland sina mediciner.
Citera
Medlem
AndersTengells avatar
det ÄR en hund begraven

agerandet står inte i paritet med hur man agerat tidigare under pandemin

jag säger inte att det är fel att man agerar, tvärtom är det bra.. men det gick jävligt snabbt och även sverige (tvingades antagligen) till att stänga gränsen mot UK. vadan detta rabalder, på en söndag? herren kristus dag. helknasigt ju.. men bra såklart.

så jag gissar att man sitter på någon indikation på något mer än den ökande smittsamheten.
Citera
Medlem
Citat:
För att han är en vanlig anställd och inte kan avsättas, bara avskedas, och då är det en lång procedur med facket etc etc.

Men i april fyller han 65 och med de senaste månadernas track record lär ju pension vara en självklarhet.
Det är nog ingen omöjlighet. Tegnell har ju själv gått ut i media och sagt att det skulle vara skönt att gå i pension. Det var någon gång i somras om jag inte missminner mej.
Citera
2020-12-20, 22:36
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Precis, och tur att regeringen kör över Tegnell i fråga om inreseförbud från UK. De har tappat tålamodet med rätta.

det är Merkel som ligger bakom detta kan du läsa om här (FB) Merkel vill stänga gränsen mellan EU och England from 24.00 inatt
Citera
2020-12-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kommer ju krävas att FoHMs ledning bytas ut för att åtgärda problemen. De har ju låtit Tegnell hållas... Placera honom på nåt ofarligt tiden han har kvar typ.

Det kommer inte Carlsson att godta. Tegnell är statsepidemiolog tills han går i pension.

Har vi otur blir det Tegmark Wisell efter honom. Inte lika autistisk men lika ideologiskt styrd, om inte mer. Motståndare till munskydd eftersom de kostar pengar.
Citera
2020-12-20, 22:37
Medlem
Citat:

Och vad skulle de ange som giltig orsak? Att han har gissat fel? Tillsammans med alla andra på FHM.. inklusive hans chef? Eller att han har visat sig för mycket i media och folk har trott på honom? Han som inte ville visa sitt nylle i tv - men tvingades till det..

Det finns inget sätt han kan riskera att avskedas. Finns inte på kartan.
Citera
2020-12-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är en hund begravd här.

Flera länder reagerar kraftigt på en ny version av coronan.
Ja den som ska spridas från England.
Den påstås mer smittsam men tveksamheterna dyker upp när till och med vårt land vill stoppa resorna.

Vad är det man inte berättar?
Är detta starten på 3:e vågen som kommer bli rejält värre?
Lagom till jul/nyår kommer den kunna fortplantas rejält.

Nej jag vill inte ha mer rysare nu. Det räcker.

Jag tror (tror!) det mest.är ett nytt tillfälle som öppnats upp för att skapa större rubriker, fler klick etc. Jämför med den där minkpesten i DK för en månad sen när folk var säkra på att DK skulle bli nya Wuhan och de nödslaktade massa minkar hit och dit. Vad hände sen?
Citera
2020-12-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
det ÄR en hund begraven

agerandet står inte i paritet med hur man agerat tidigare under pandemin

jag säger inte att det är fel att man agerar, tvärtom är det bra.. men det gick jävligt snabbt och även sverige (tvingades antagligen) till att stänga gränsen mot UK. vadan detta rabalder, på en söndag? herren kristus dag. helknasigt ju.. men bra såklart.

så jag gissar att man sitter på någon indikation på något mer än den ökande smittsamheten.

Förmodligen, men vad kan det vara som politikerna vet men Tegnell inte fått veta? Eftersom han kämpade emot flygstoppet.

Något som politikerna håller strikt hemligt?
Citera
2020-12-20, 22:39
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, hans agerande var helt obegripligt då o man blev mörkrädd när man förstod vad han ville göra.

Helt kall på alla presskonferenser så han saknar definitivt empatisk förmåga.
Det finns antagligen många fördelar att vara känslokall när det gäller beslut om nedstängningar mm. Man får vara lite pragmatisk helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in