Citat:
Jag citerar dig:Hahaha, du är roligt du. Men då får vi ta ett steg till:
Fråga 1c: Vi strunta nu i jorden. Tänk dig en jordglob du har där hemma. Håller du med att om alla punkter i min lista per automatik stämmer överens på jordgloben om vi gör ett modell av solen med en lampa, månen med en tennisboll, stjärnorna är självlysande plaststjärnor, turning torso är en tandpetare.
Du behöver nu inte prata om att Jorden är rund eller platt.
Så, håller du med?
Och varför undvek du att svara på fråga 2b?
Låt mig gissa, nu kommer du svara att du pratar inte om jordglober, bara om jorden. Eller att det inte finns någon mening med att jämföra jorden med en jordglob. Eller så kommer du upprepa att allt bygger på en klotformad jord och jag ska komma med bevis om det.
Det är så Boldogg att du bör kunna vara kapabel att parta om observationer i verkliga livet och hur det blir om man gör det i en labbmiljö. Så strunta nu i jorden, vi pratar om en jordglob i labbmiljö.
Fråga 1c: Vi strunta nu i jorden. Tänk dig en jordglob du har där hemma. Håller du med att om alla punkter i min lista per automatik stämmer överens på jordgloben om vi gör ett modell av solen med en lampa, månen med en tennisboll, stjärnorna är självlysande plaststjärnor, turning torso är en tandpetare.
Du behöver nu inte prata om att Jorden är rund eller platt.
Så, håller du med?
Och varför undvek du att svara på fråga 2b?
Låt mig gissa, nu kommer du svara att du pratar inte om jordglober, bara om jorden. Eller att det inte finns någon mening med att jämföra jorden med en jordglob. Eller så kommer du upprepa att allt bygger på en klotformad jord och jag ska komma med bevis om det.
Det är så Boldogg att du bör kunna vara kapabel att parta om observationer i verkliga livet och hur det blir om man gör det i en labbmiljö. Så strunta nu i jorden, vi pratar om en jordglob i labbmiljö.
"Låt mig gissa, nu kommer du svara att du pratar inte om jordglober, bara om jorden. Eller att det inte finns någon mening med att jämföra jorden med en jordglob. Eller så kommer du upprepa att allt bygger på en klotformad jord och jag ska komma med bevis om det. "
Slut citat.
För att bevisa att jorden är rund antar du att jorden är rund, sedan erkänner du i det citerade att man inte kan göra så. Sedan går du direkt in i ditt resonemang om att man måste anta att jorden sfärisk för att bevisa att jorden är sfärisk. Ser du inte konflikten i detta resonemang?