2020-12-20, 21:46
Medlem
Det var ett djä**a tjatande om Bibeln. Några verkar ha fått psykos på Bibeln och snöat in sig helt. Uppsök närmsta bibliotek. Finns en hel värld med litteratur. Ta del av den.
Citera
2020-12-20, 21:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Vilka är våra fiender som vi ska älska?
Ska vi inte älska de våra bröder som är våra ovänner?
Bröder är sams och osams, fiender och vänner, nära och bekanta, rättfärdiga och orättfärdiga.
Vi ska älska våra bröder, inte hela världen.

Är det fel att hata Guds fiender som David?

Psaltaren 139:21-22 Svenska Folkbibeln (SFB)
21 Skulle jag inte hata dem som hatar dig, Herre?
Skulle jag inte känna leda vid dem som står dig emot?
22 Jag hatar dem med starkaste hat, mina fiender har de blivit.
Jesus uppmanar dig att älska alla dina fiender.

David gjorde mycket som var orätt och enligt Jesus var inte Messias Davids son.
Citera
2020-12-20, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pickadora
2 Mosebok 23:9 Svenska Folkbibeln (SFB)
9 En främling ska du inte förtrycka. Ni vet själva hur främlingen känner det, eftersom ni har varit främlingar i Egyptens land.

3 Mosebok 19:33, Svenska Folkbibeln (SFB)
33 När en främling bor hos er i ert land, ska ni inte förtrycka honom. 34 Främlingen som bor ibland er ska räknas som infödd hos er. Du ska älska honom som dig själv. Ni har ju själva varit främlingar i Egyptens land. Jag är Herren er Gud.

Apg 10:34-35, Svenska Folkbibeln (SFB)
Nu förstår jag verkligen att Gud inte gör skillnad på människor utan tar emot var och en som fruktar honom och som gör vad som är rättfärdigt, vilket folk han än tillhör.

OSV OSV OSV. Läs på din egen bibel människa eller sluta trolla. Såklart folk här skriver "OT" när du kommer med skeva tolkningar. Falsk profet är vad du är.
Falsk profet? Gud slöt ett nytt förbund med vilka?
Citera
2020-12-20, 21:49
Medlem
Fan vad folk verkar bli helt flippade av att läsa Bibeln. Ta en joint och tagga ner. Peace.
Citera
2020-12-20, 21:50
Bannlyst
Jesus tog bort mitt cannabis-beroende.

Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Det var ett djä**a tjatande om Bibeln. Några verkar ha fått psykos på Bibeln och snöat in sig helt. Uppsök närmsta bibliotek. Finns en hel värld med litteratur. Ta del av den.
◄ Johannes 21 ►
25Ännu mycket annat var det som Jesus gjorde; och om allt detta skulle uppskrivas, det ena med det andra, så tror jag att icke ens hela världen skulle kunna rymma de böcker som då bleve skrivna.
◄ Predikaren 12 ►
1Så tänk då på din Skapare i din ungdomstid, förrän de onda dagarna komma och de år nalkas, om vilka du skall säga: »Jag finner icke behag i dem»;
....
12Och för övrigt är utom detta att säga: Min son, låt varna dig! Ingen ände är på det myckna bokskrivandet, och mycket studerande gör kroppen trött.
Citera
2020-12-20, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jesus uppmanar dig att älska alla dina fiender.

David gjorde mycket som var orätt och enligt Jesus var inte Messias Davids son.
Våra fiender bland bröderna. Inte ska vi älska de som hatar Gud.
Citera
2020-12-20, 21:51
Bannlyst
Citat:
o vem tror du det ãr du pekar finger mot
“Therefore you are without excuse, O man, whoever you are who judge. For in that which you judge another, you condemn yourself. For you who judge practice the same things.” Romans 2:1

Citera
2020-12-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
◄ Johannes 21 ►
25Ännu mycket annat var det som Jesus gjorde; och om allt detta skulle uppskrivas, det ena med det andra, så tror jag att icke ens hela världen skulle kunna rymma de böcker som då bleve skrivna.
◄ Predikaren 12 ►
1Så tänk då på din Skapare i din ungdomstid, förrän de onda dagarna komma och de år nalkas, om vilka du skall säga: »Jag finner icke behag i dem»;
....
12Och för övrigt är utom detta att säga: Min son, låt varna dig! Ingen ände är på det myckna bokskrivandet, och mycket studerande gör kroppen trött.

Du behöver en holk. Ta lite brass. 😎
Citera
2020-12-20, 21:53
Medlem
https://youtu.be/wjlYSM-GTbE
Citera
2020-12-20, 21:53
Medlem
Citat:
Falsk profet? Gud slöt ett nytt förbund med vilka?

Med ALLA människor, kan länka fler verser om det om du nu inte har ögon nog till att hitta dem själv. Har du nyligen blivit kristen? Det hade förklarat din kunskap om bibeln och vad som står där.
Citera
2020-12-20, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
o vem tror du det ãr du pekar finger mot
“Therefore you are without excuse, O man, whoever you are who judge. For in that which you judge another, you condemn yourself. For you who judge practice the same things.” Romans 2:1

Vem pekar jag finger emot?
Citera
2020-12-20, 21:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jaså? Men det är vad Jesus säger. Du är nästan komisk i din nit att göra rasåtskillnad t.o.m. på dina fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in